Jak jeździć po Sochaczewie? Strefa Ruchu: radzi Moto 3

/ 24 komentarzy

Czy wszyscy wiemy, jak poprawnie jeździć po Sochaczewie? Wspólnie ze Szkołą Jazdy Moto 3 doszliśmy do wniosku, że w naszym mieście jest kilka newralgicznych miejsc, z którymi wielu kierowców ma problemy, niestety nierzadko doprowadzając do kolizji, a nawet wypadków. Dlatego postanowiliśmy stworzyć poradnik video, adresowany do wszystkich sochaczewskich kierowców, w których współwłaściciel Moto 3, instruktor Jerzy Krasucki radzi, jak poprawnie i bezpiecznie poruszać się po trudnych fragmentach Sochaczewa. Zaczynamy od Strefy Ruchu przy centrum handlowym.

 

Zasady ruchu w Sochaczewie nie wszędzie są jasne. Mamy wręcz wrażenie, że niektórzy kierowcy nie rozumieją mniej popularnych znaków drogowych. W pierwszym odcinku naszego poradnika video współwłaściciel Moto 3, instruktor Jerzy Krasuski radzi, jak poruszać się po w niedawno stworzonej Strefie Ruchu przy popularnym centrum handlowym.

Jazda samochodem wymaga koncentracji, koordynacji, myślenia za siebie oraz za innych. Jednak i to nie wystarczy, gdy nie przestrzegamy przepisów drogowych. W naszym mieście jest co najmniej kilka miejsc, gdzie dobra znajomość znaków drogowych ustrzegłaby kierowców przed niechcianą kolizją, wypadkiem i ułatwiłaby jazdę wszystkim uczestnikom ruchu. Mamy nadzieję, że przygotowany przez nas wspólnie ze szkołą Moto 3 poradnik video pomoże wielu mieszkańcom w prawidłowej i bezpiecznej jeździe po Sochaczewie.

Oglądajcie i komentujcie.

 

Scenariusz: Szkoła Jazdy Moto 3 i e-Sochaczew.pl

Prowadzący: instruktor Jerzy Krasuski

Zdjęcia i montaż: Wiktor Wachowski

Ujęcia z drona: Sebastian Wiśniewski

 

0min     7147x    Udostępnij film


Zaznacz i skopiuj poniższy kod:

 



5
Oceń
(8 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (24)

okooko
0

95% januszy kierownicy nie wie o tym, szczególnie pod tesco, jadą, trąbią i mają pretensje...

(2017-11-20 12:22)
kolo6kolo6
0

myślę że wiele osób się zdziwi, ale może będa ustępować po tym filmie tym z prawej, szczególnie właśnie pod Tesco

(2017-11-20 12:40)
kacperskyykacperskyy
0

aleeee teraz bedzie dzwonów!!! :)

bez bicia przyznam sie ze pod macdonaldsem jaki przy tesco myslalem ze mam pierwszenstwo :( nigdy nie zwrocilem na to uwagi.

(2017-11-20 13:48)
robbo2krobbo2k
+1


Warto wspomnieć iz owo ustepowanie z prawej dotyczy rowniez wyjazdu ze stacji benzynowej  dla jadących od Tesco.     Z kolei na "rondzie" pierszeństwo ma ten na rondzie a wiec nadjezdzajacy z lewej strony.   Postawienie znaku Strefa Ruchu   przed  McD i stacja paliw to powinien byc wieloletni wyrok dla akceptujacego rozwiazania komunikacyjne.

(2017-11-20 15:16)
robbo2krobbo2k
+2

Kolejne ciekawe miejsce to skrzywanie Liceanej ze Staszica.

90% kierowców nie wie iz jadac od strony Boryszewa ulicą Staszica musza ustapic skrecajacym z Licealnej. 

(2017-11-20 15:18)
buniolabuniola
0

Z kolei na Wąskiej dużo osob nie wie że to jednokierunkowa

(2017-11-20 16:23)
zbigniew15zbigniew15
0

Robbo2k - między Staszica, a Licealną przebiega ulica Trauguuta. Więc te ulice nie mają prawa się łączyć. 

(2017-11-20 16:37)
gajgaj
0

Tak. To skrzyżowanie (Trugutta, Licealna, 15 Sierpnia, bo chyba o to chodziło w poście Roobo2k) jest niebezpieczne. Być może kiedyś, gdy nie było obwodnicy, taka organizacja ruchu miała sens. Teraz na tym skrzyżowaniu ciągle dochodzi do wymuszania pierwszeństwa przez jadących 15 sierpnia w kierunku Traugutta wobec tych, co skręcają z Licealnej w 15 Sierpnia. A czasami kończy się to stłuczką. 

(2017-11-20 20:02)
kacperskyykacperskyy
0

dokładnie o to chodzi, zasada prawej reki, gdyz to sa drogi rownorzędne

(2017-11-21 07:51)
SzczawiuSzczawiu
0

Tylko zwróćcie uwagę, że ci jadący Licealną chcący skręcic w lewo w 15 sierpnia, którym to niby mamy ustąpić mają namalowany przed samym skrzyżowaniem linię P-13
Sęk w tym, że ta linia to wg opisu linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów
linia ta wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu przed skrzyżowaniem. Stosuje się ją wraz ze znakiem drogowym pionowym Ustąp pierwszeństwa przejazdu
a znaku pionowego A-7 ustapo pierwszeństwa tam nie ma. Dopóki nie namalowano linii p-13 to było tak jak mówicie, po namalowaniu linii nadal tak jest, bo ponoć bez znaku pionowego ona jest nieaktualna, ale ona wprowadza w błąd.

(2017-11-21 11:17)
okooko
0

Szczawiu, a jak jest ciągła bez znaku zakaz wyprzedzania możesz wyprzedzić?... oczywiście że nie, jak nie ma znaków "pionowych" patrzysz na "poziome" - czyli to co np: koło Mc`a

(2017-11-21 20:46)
GrabiecGrabiec
0

Całkowicie zgadzam się  z robbo2k znak Strefa Ruchu powinien być umieszczonyza rondem i powinien dotyczyć terenu"wielkiego parkingu" przed centrum handlowym. Ciśnie się na usta : autor,autor...Niechsię ujawni i publicznie uzasadnie swoje działanie.

(2017-11-21 22:23)
trycjatrycja
0

Niestety często ludzie mylą linię warunkowego zatrzymania złożoną z trójkątów z podobną linią, ale złożoną z prostokątów (linii przerywanej). Traktują tę przerywaną jako konieczność ustąpienia pierwszeństwa... Tu przy Licealnej serio jest ta linia "trójkątna"? Chyba dawno tam nie jechałam...

Za to można się naciąć na te linie w innym miejscu. Zjeżdżając z autostrady na węźle Wiskitki, tuż przed bramkami zjazdowymi (które, jak wiemy, jeszcze nie funkcjonują) na pasie zjazdowym pojawia się linia z trójkątami. W życiu nie widziałam, żeby tam ktoś chociaż nogę z gazu zdjął.

(2017-11-21 22:50)
GrabiecGrabiec
0

Szczawiu ma rację , na wlocie ulicy musi być znak"ustąp pierszeństwa przejazdu". Podobno są pieniądze naremont licealnej. Przy okazj należy przebudować to skrzyżowanie w formie ronda,miejscena to jest i nie będzir problemów.

(2017-11-22 09:57)
robbo2krobbo2k
0

Moim zdaniem ktoś z Powiatu (bo to ich drogi) powinien policzyć samochody i zmienic pierwszenstwo  na ciąg Staszica - Traugutta (kosztem Licealnej) 

 

A co do  Tesco  to oczywiście Strefa Ruchu powinna być za rondem wewnetrznym  by nie wprowadzac zamieszania.   Jesli juz ma byc wczesniej to nalezy ustawic znaki z pierszenstwem prejazdu  

(2017-11-22 09:58)
robbo2krobbo2k
0

Skrzyzowanie  Staszica - Traugutta - Licealna w formie ronda to dobrze rozwiazanie.  

Przy okazji obnizy predkosci przy Liceum gdzie jest dosyc niebezpieczne przejscie dla pieszych

(2017-11-22 09:59)
robbo2krobbo2k
0

Apropo filmiku   w 3 sekundzie  pokazane jest KATASTROFALNE trzymanie kierownicy podczas menwru zakrecania. Tak sie nie trzyma kierownicy. !!!!

(2017-11-22 10:02)
kacperskyykacperskyy
0

bez przesady... rece nie sa krzyzowane tylko przekladane tak jak powinno byc, tak jezdzi 99.99% kierowcow, zadne zagrozenie szczegolnie przy takich predkosciach.

tylko swierzaki tydzien po zdobyciu prawa jazdy jezdza jak roboty wg podanych schemtaow ktore nie sprawdzaja sie w rzeczywistosci co potwierdzaja statystyki ze najwiecej wypadkow to kierowcy 1-2 lata po otrzymaniu prawka.

(2017-11-22 13:36)
okooko
0

Za rondem pod tesco też jest strefa ruchu, tam jest jeden wiazd i wyjazd, czyli obowiązuje wszędzie. Na parkingach też obowiązuje zasada prawej ręki...

(2017-11-22 13:48)
GrabiecGrabiec
0

oko problem jest w tym, że tablice ze strefą ruchu umieszczone są w nieodpowiednim miejscu, malowane linie warunkowego zatrzymania (prostokąty) to kpina.Gdzie sątablice koniec strefy ruchu.

(2017-11-23 06:51)
okooko
0

Z tego co pamiętam przy wyjeździe jest znak koniec strefy ruchu. Nie czepiajcie się trójkącików, prostokącików, kwadracików... Poprostu auto z prawej strony ma pierszeństwo i koniec - tam gdzie nie ma znaków pionowych i poziomych oczywiście. Pamiętam jak na Gołąbkach (wawa) wszystkie skrzyżowania były równożędne, bez znaków, kresek, stref ruchu...  https://pl.wikipedia.org/wiki/Skrzy%C5%BCowanie_r%C3%B3wnorz%C4%99dne

(2017-11-23 08:54)
SzczawiuSzczawiu
0

oko masz odpowiedź na pytanie, które mi zadałeś w swoim ostatnim poscie. Przy opisie znaku poziomego P-13 "Znak ten wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustapienia pierwszeństwa wynikajacego ze znaku pionowego A-7" Tam nie ma znaku A-7 wiec bez niego nie wynika, że masz ustepowac pierwszeństwa. Po prostu wg przepisów niekótre znaku funkcjopnuja tylko razem z innym znakiem. W tym przypadku poziomy P-13 funkcjonuje tylko ze znakiem pionowym A-7.
Linia ciągła P-2 albo podówjna P-4 obiowiązuje bez znaku pionowego.

A propose linii i znaków, ale troche poza tematem widziałem kiedyś nawet film gdzie stał znak B-25 zakaz wyprzedzania a pasy ruchu dzieliła linia P-4 za kilkaset metrów był znak B-27 koniec zakazu wyprzedzania a P-4 zostało. Gośc wyprzedził i miał pecha bo za nim jechała Policja. B-27 był bardzo mylący.

(2017-11-23 09:23)
SzczawiuSzczawiu
0

O skrzyżowaniu równorzędnym decyduje albo postawiony znak pionowy A-5 albo jego brak i brak innych wyznaczających pierwszeństwo przejazdu.

(2017-11-23 09:28)
okooko
+1

Racja, największym problemem jest bałagan i brak wiedzy nawet tych co stawiają znaki... a co dopiero my, pan policjant będzie interpretował to jak będzie chciał, a jak się nie zgodzisz sąd itd. Masakra

(2017-11-23 10:12)

skomentuj ten artykuł