Jak jeździć po Sochaczewie? Rondo w Wójtówce

/ 85 komentarzy

Prezentujemy czwarty odcinek poradnika „Jak jeździć po Sochaczewie?”. Jerzy Krasuski wyjaśnia podstawowe zasady poruszania się po ,wciąż sprawiającym kłopoty kierowcom, rondzie w Wójtówce.

 

Wydaje nam się, iż będzie to jeden z bardziej wyczekiwanych filmów z serii „Jak jeździć po Sochaczewie?”.  Nasi czytelnicy temat ronda w Wójtówce poruszali już nie raz. Dlatego wydaje nam się, że dla kierowców jazda po nim to nie lada wyzwanie.

Zachęcamy do obejrzenia filmików, w którym Jerzy Krasuski z Moto 3 w bardzo przystępny sposób wyjaśnia, jak w bezpieczny sposób poruszać się po tym i innych newralgicznych miejscach w Sochaczewie i okolicach.


Scenariusz: Szkoła Jazdy Moto 3 i e-Sochaczew.pl

Prowadzący: instruktor Jerzy Krasuski

Zdjęcia i montaż: Wiktor Wachowski

Ujęcia z drona: Sebastian Wiśniewski

 

Polecamy poprzednie odcinki:

Jak jeździć po Sochaczewie? Strefa Ruchu

Jak jeździć po Sochaczewie? Skrzyżowanie Traugutta, 15. Sierpnia, Licealna

Jak jeździć po Sochaczewie? Śluza rowerowa na Trojanowskiej

 

 

0min     7117x    Udostępnij film


Zaznacz i skopiuj poniższy kod:

 



0
Oceń
(0 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (85)

kacperskyykacperskyy
0

prosze mi podac przepis ruchu drogowego ktory zabrania mi w tym momencie w ktorym znajduje się samochodzik nr 1 zając pas tak jak wskazują czerwone strzałki

jesli nie moge faktycznie - to czemu te pasy moze zając samochod wyjezdzajacy z mac donaldsa (niebieskie strzałki)?

prosze podac przepisy ktore to regulują. Wg mnie tam jest linia przerywana i zgodnie z zasadami ruchu drogowego mogę ją przekroczyć, oczywiscie musze użyc kierunkowskazu.

(2017-12-11 12:41)
kacperskyykacperskyy
0

prosze rowniez podac przepis ktory zabrania czerwonemu samochodzikowi takich manewrów jak ponizej?

linia przerywana ktora moge przekroczyc stosując sie do wszystkich zasad zmiany pasa ruchu. - nie mam racji?

na kazdym rondzie czy skrzyzowaniu jesli znajduje sie na pasie do jazdy prosto czy skretu w lewo moge go zmienic na inny do czasu kiedy jest linia przerywana - czy cos sie zmienilo odnosnie tych przepisow?

(2017-12-11 12:45)
robroyrobroy
0

wchodzę zawsze na zewnętrzną i żaden samochód z Tesco nie zajedzie mi drogi,a teraz z innej beczki:

takie pytanie do kierowców-jadąc 600 lecia  (od Kauflandu) -mamy kilka prawoskrętów-w kierunku garazy na Żeromskiego,do Media markt czy tam expert,w drogę osiedlową,,na parking (naprzeciw Biedronki),żaden  z tych wjazdów nie jest oznaczony jako przejście dla pieszych,ani pasami,ani znakami pionowymi,czy traktować te miejsca jako zwyczajowe przejście dla pieszych i puszczać dwunożnych z siatkami zakupów czy oni powinni odczekać jak jak skręcę? może szef Moto 3 coś powie?

(2017-12-11 12:47)
trycjatrycja
0

kacperskyy - na pierwszym zdjęciu przecież można tak pojechać - zawracanie też jest lewoskrętem, więc z pasa do lewoskrętu możesz zawrócić, albo wręcz jeździć po rondzie w kółko ;)

(2017-12-11 12:59)
trycjatrycja
0

robroy - mnie kiedyś, daaawno temu na kursie uczyli, że jak skręcam w prawo, to nawet jak nie ma pasów, to pieszy ma pierwszeństwo.

(2017-12-11 13:11)
JacekJacek
0

A ja znowu poruszę problem o którym już kiedyś pisałem pod innym postem. Szkoda że sochaczewscy kierowcy do tej pory nie mogą nauczyć się jak używać kierunkowskazów na tym rondzie. Nagminna jest sytuacja kiedy kierowca jadący od strony Warszawy w kierunku Tesco na środku skrzyżowania włącza... teraz uwaga: PRAWY kierunkowskaz... po czym skręca w lewo do Tesco. To nie jest pomyłka lub zbyt wczesne włączenie kierunkowskazu. Zdarza się to zbyt często. Kierowcy chyba robią tak bo wydaje im się że zmieniają wyimaginowany pas ruchu z wewnętrznego na zewnętrzny. Nie patrzą w jaki sposób są namalowane pasy na tym rondzie. To nie jest rondo tradycyjne. Włączając prawy migacz wprowadzają w błąd kierowców jadących od strony Poznania sugerując że będą opuszczać rondo w kierunku Poznania.

(2017-12-11 13:18)
kacperskyykacperskyy
0

trycja

czyli podsumowując - z pasa do skretu w lewo (wyjazd od centrum miasta) moge skrecic w .... prawo... :))

zobacz: zajmuje pas do skretu w lewo... (startuje z lewego gornego rogu zdjecia) na rondzie zajmuje srodkowy pas do skretu w lewo i jestem dokladnie w tym miejscu co samochodzik nr 1 po czym moge dalej zajac pas do skretu w lewo (czerwona wewnetrzna strzalka) i tym pasem wyjechac w strone ronda na zyradow :)

czyli wykonuje manewr skretu w prawo z pasa do skretu w lewo :)

mowilem ze to rondo to jest planistyczna bzdura i nadaje sie do absurdów drogowych :)

(2017-12-11 13:43)
kacperskyykacperskyy
0

to jest prawdziwa turbina i tu zasady sa proste. nie ma bata. pierwszy w płocku, drugie budowane w chełmie.

(2017-12-11 15:23)
kacperskyykacperskyy
0

chełm

(2017-12-11 15:24)
trycjatrycja
0

kasperskyy - kombinujesz jak przysłowiowa blondynka, tylko w druga stronę. Tylko Ty wymyśliłeś, jak skręcić w prawo nie wykonując manewru w prawo, a przysłowiowa blondynka okrąża kwartał prawoskrętami, żeby skręcić w lewo :D

To nasze rondo nie jest turbiną. Jest pseudo-turbiną. Ja, jak pierwszy raz na nie wjechałam, myśląc, że to turbina, to objechałam rondo raz dookoła :D

Ale da się je jakoś pokonać :D

(2017-12-11 17:00)
ToTylkoJaToTylkoJa
0

Rondo turbinowe jest innowacyjnym rozwiązaniem układu pasów ruchu ronda dwupasowego. Wymyślono je w 1998 roku w Holandii. Jego organizacja wymaga od kierującego, przed wjazdem (wejściem), dokonania wyboru kierunku jazdy oraz właściwego, dla tego wyboru, pasa ruchu. Jest to tu szczególnie ważne, gdyż przez wyniesione wysepki i separatory kanalizujące ruch, nie ma później możliwości zmiany pasa ruchu z zewnętrznego na wewnętrzny lub odwrotnie.

Pojazdy poruszające się po rondzie turbinowym są w naturalny sposób kierowane bezkolizyjnie do odpowiedniego wylotu ronda, co przez całkowite wyeliminowanie przeplatania strumieni ruchu zmniejsza ryzyko kolizji. Ustąpienie pierwszeństwa następuje tylko przy wjeździe na rondo, po czym w żadnym punkcie na rondzie, także przy zjeździe z niego, nie występują już punkty kolizyjne z innymi pojazdami.

(2017-12-11 22:08)
trycjatrycja
0

Copy-paste z Wikipedii ;)

(2017-12-11 22:23)
GrabiecGrabiec
0

Rozmawiamy tutaj nie o rondzie ale o skrzyżowaniu z ruchem okrężnym. Rondo to tylko ten placek  w środku.To skrzyżowanie jest oznaczone niezgodnie z prawem drogowym. My tubylce możemy po nim jeździć względnie bezpiecznie (zwyczajowo) należy być czujnym wobec obcych. Nie ma problemu na skrzyżowanizch okrężnych jednopasmowych. Wjazd bez kierunkowskazu ,zjazd tylko w prawo z prawym kierunkowskazem. Zwyczajowo, jeżeli zjeżdamy pierwszym zjazdem, sygnalizujemyprawym kierunkowskazem jeszcze przed wjazdem na skrzyżowanie.

(2017-12-11 23:03)
trivaddictedtrivaddicted
0

Lewy kierunek przy ostatnim manewrze idealnie wprowadza w błąd czekającego na wjazd na rondo jadącego od strony DHL. Czekający na wjazd może uznać, że lewy kierunek świadczy o tym, że kierowca, któy znajduje się na rondzie będzie kontyuował jazdę pasem wewnętrzym.

Uważam, że używanie lewego kierunkowskazu na rondach to średnio przesmyślany pomysł biorąc pod uwagę fakt, że ludzie włączają go tak jak im się podoba.

(2017-12-12 06:44)
JacekJacek
0

trivaddicted, skręcając i włączając kierunkowskaz w lewo możesz zająć dowolny pas po skręcie. Jeszcze raz proszę patrzcie jak tam są namalowane pasy na jezdni. Nie wiam z jakiego powodu ktoś jadący od strony DHL mógłby zakładać że ktoś po skręcie w lewo zajmie wewnętrzny pas a nie zewnętrzny? Z resztą tak czy inaczej jadąc w kierunku Warszawy musisz go przepuścić bez względu na to, który pas zajmie.

Nie włączając kierunkowskazu możesz zasugerować komuś że jedziesz tak jak prowadzi pas ruchu namalowany na jezdni - prosto, w kierunku DHL. A już włączając prawy kierunkowskaz wręcz dajesz jasny przekaz że zjeżdżasz z ronda i jeśli w tym momencie skręcić w kierunku Tesco to wprawadzasz innych w błąd i o stłuczkę bardzo łatwo.

(2017-12-12 08:10)
GrabiecGrabiec
0

Na tym skrzyżowaniu są dwmiejsca, które kierowcom ocym mogą sprawić nie lada kłopot:

1.Jadącod strony miasta i chcą zawrócić z powrotem do miasta lub pojechać w stronę Poznania to problem pojawia się przy zmianie pasa ruchu przy tak zwanym zjezdzie na Warszawę. jeżeli nie zmienimy szybko pasa na zewnętrzny to nie zjedziemy do miasta tylko będziemy mogli pojechać w stronę Poznania lub jeszcze raz objechać skrzyżowanie. ( przypadek trycji)

2. jadąc od stronyWarszawy do Tesco : zmieniamy pas ruchu - lewy kierunkowskaz, jeżeli wjedziemy na wewnętrzny , to mamy bardzo mało miejsca na zmianę na pas zewnętrzny(prawy kierunkowskaz). Dla miejscowych wjeżdzajcie na pas zewnętrzny z lewym kierunkowskazem.I bądzcie wyrozymali dla obcych ,którzy wpuszczani są w maliny.

(2017-12-12 09:21)
JacekJacek
0

Wszystko byłoby proste i oczywiste gdyby ludzie nie tworzyli w swojej wyobraźni wirtualnych pasów biegnących wokół środka ronda a uważnie patrzyli jak są namalowane te pasy w rzeczywistości na jazdni.

(2017-12-12 09:26)
GrabiecGrabiec
0

A dlaczego nie mają tworzyć jeżeli na wszystkich wjazdach na tym skrzyżowaniu(4) umieszczone są identyczne znaki: ruch okrężny i ustąp pierszeństwa przejazdu. Jeżeli kierowca spotyka na skrzyżowaniu inną organizację ruchu, która nie jest organizacją ruchu na skrzyżowaniu z ruchem okrężnym, to jak wyglądają wszyscy projektanci, którzy łamią prawo.

(2017-12-12 09:48)
JacekJacek
0

Tam jest ruch okrężny z kilkoma pasami ruchu. I tak jak na każdym skrzyżowaniu z ruchem okrężnym przy zmianie pasa ruchu należy włączyć kierunkowskaz. No prościej się już chyba nie da. A to że akurat pasy nie są namalowane tak jak na tradycyjnym rondzie nie znaczy że to nie jest rondo ;) Trzeba tylko trochę inaczej używać migaczy: zgodnie z logiką, przepisami i zgodnie z pasami namalowanymi na jezdni :)

(2017-12-12 09:59)
kacperskyykacperskyy
0

trycja - z mojej strony to tylko obnazanie ułomnosci tego ronda, ktore albo powinno byc zwyklym rondem albo turbinowym z prawdziwego zdarzenia.

ty jezdzisz logicznie, ja tez bym tak nie zrobil ale postaw sie w sytuacji kierowcy ktory ma od miesiaca prawo jazdy i jezdzi wg paragrafów :) moze tak zrobic? moze. bo paragrafy na to pozwalaja - to jest ułomnosc tego ronda i nikt mi nie wmowi ze białe jest białe :)

(2017-12-12 10:21)
JacekJacek
0

kacpersky, właśnie gdyby jeździli zgodnie z przepisami to nie włączliby prawego kierunkowskazu skręcając w lewo. Problem właśnie w tym, że jeżdżą niezgodnie z przepisami i logiką.

(2017-12-12 10:26)
GrabiecGrabiec
0

kacperskyi trycja macie stokrotną rację. Jacek nie ma takiego pojęcia prawnego jak rondo. Na tym skrzyżowaniu są niezgodne z prawem dwa zjazdy w stronę Warszawy i Poznania : ze skrzyżowania  z ruchem okrężnym nie można zjeżdżać z wewnętrznego pasa.

(2017-12-12 10:30)
JacekJacek
0

Pisząc rondo mam na myśli skrzyżowanie z ruchem okrążnym. Po prostu jest szybciej sie pisze ;)

Grabiec, a możesz zacytować przepis który mówi o tym, że z zewnętrznego pasa ronda (skrzyżowania o ruchu okrężnym) nie można zjechać z pasa zewnętrznego?

(2017-12-12 10:39)
JacekJacek
0

* "wewnętrznego" miało być na końcu

(2017-12-12 10:42)
ssschumixxxssschumixxx
0

Rondo jest jednym wielkim bublem i co do tego chyba nikt nie ma wątpliwości. Co do filmu to szanowny Pan instruktor wprowadza kierowców w błąd. Polecam zapoznać się z wyrokiem WSA oraz zaleceniami policji co do korzystania z lewego kierunkowskazu. Zresztą prezentowanych filmach jest co najmniej kilka błędnych informacji.

(2017-12-12 11:15)
GrabiecGrabiec
0

Na skrzyżowaniu z ruchem okrężnym można zjechać z pasa wewnętrznego ale po wjechaniuna pas zewnętrzny.

(2017-12-12 11:17)
JacekJacek
0

ssschumxxx, oto cytat części uzasadnienia wyroku WSA na który się powołujesz:

"Jak przy tym zaznaczono nie dotyczy to sytuacji, gdy wjazd na takie skrzyżowanie jest połączony ze zmianą pasa ruchu (np. w przypadku konieczności ominięcia przeszkody, czy też zmiany pasa na samym skrzyżowaniu, jeśli posiada ono co najmniej dwa pasy ruchu)."

Skręcając w lewo (np. jadąc od strony Warszawy w kierunku Tesco) ZMIENIASZ PAS RUCHU. W związku z tym na skrzyżowaniu MUSISZ zasugnalizować ten manewr włączając lewy kierunkowskaz.

(2017-12-12 11:34)
JacekJacek
0

Grabiec, jest taki zapis w Kodeksie Drogowym? Jakoś nie moge znaleźć.

Znalazłem za to coś takiego:
"Z ronda zjeżdżać można z każdego pasa, nawet tego wewnętrznego, jednak ustąpić należy kierowcy, który ma zamiar kontynuować trasę po pasie wokół wyspy"

Gdyby było tak jak piszesz to by oznaczało, że wiele rond w Polsce jest zaprojektowanych niezgodnie z prawem ;)

(2017-12-12 11:38)
JacekJacek
0

Grabiec, jest taki zapis w Kodeksie Drogowym? Jakoś nie moge znaleźć.

Znalazłem za to coś takiego:
"Z ronda zjeżdżać można z każdego pasa, nawet tego wewnętrznego, jednak ustąpić należy kierowcy, który ma zamiar kontynuować trasę po pasie wokół wyspy"

Gdyby było tak jak piszesz to by oznaczało, że wiele rond w Polsce jest zaprojektowanych niezgodnie z prawem ;)

(2017-12-12 11:39)
ssschumixxxssschumixxx
0

@Jacek. Oczywiście masz rację, że zmianę pasa sygnalizuje się włączeniem kierunkowskazu, jednak "miganie" w lewo przed wjazdem na rondo i później przez cały czas jazdy po rondzie jest błędem.

(2017-12-12 12:41)
pierwsza_krewpierwsza_krew
0

Panie Jacku, jeśli mówimy o zwykłym rondzie z kilkoma pasami ruchu - nie o turbinowych, pseudo-turbinowych - to rozwiązanie jest bardzo proste, jeśli chodzi o pierwszeństwo przejazdu oraz opuszczanie tego typu skrzyżowań. Niestety część zasad jest tzw. niepisana.

(2017-12-12 12:53)
JacekJacek
0

Może i jest błędem. Różnie można te przepisy interpretować. Aczkolwiek według mnie nikomu to "nie szkodzi" bo przecież nikt nie pomyśli że chcesz pojechać "pod prąd" ;) Natomiast brak kierunkowskazu przy skręcie w lewo na takim rondzie jak w Sochaczewie jest już błędem i dezorientuje innych kierowców.

(2017-12-12 12:56)
JacekJacek
0

pierwsza_krew, oczywiście jeżeli chodzi o rondo tradycyjne to nie ma wątpliwości chociaż faktycznie zasady zachowania na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym są słabo opisane w kodeksie.

Natomiast jeśli chodzi o takie ronda jak w Sochaczewie to niestety tych wątpliwości jest wiele. Kodeks Drogowy wogóle o nich nie wspomina.

Ten rysunek który przytoczyłeś nie ma zastosowania do naszego ronda wg mnie. Inaczej są namalowane pasy. Np. ktoś jadąc od strony Warszawy w kierunku magazynów wjeżdża na wew pas i w momencie opuszczania randa ma pierwszeństwo przed pojazdem który wjechał od strony Sochaczewa na zew pas i jedzie do Tesco.

(2017-12-12 13:04)
ssschumixxxssschumixxx
0

@Jacku, proszę o podanie dokładnych przepisów na których opierasz twierdzenie, że przed wjazdem na rondo (z zamiarem zjechania 3 zjazdem) masz obowiązek włączyć lewy kierunkowskaz, bo w innym wypadku jest to błąd.

Sam "skręcając" w lewo na rondzie włączałem lewy kierunkowskaz, bo byłem tak uczony, ale obecnie jes to uważane za błąd.

(2017-12-12 13:34)
pierwsza_krewpierwsza_krew
0

Zgadza się, pogląd odnosi się do prostego ronda. Niestety jeśli chodzi o to nasze, sochaczewskie, to jako doświadczony kierowca, podzielam opinie większości - jest to bubel planistyczny.

Z drugiej strony, nie jest tak źle z sochaczewskimi kierowcami - błędy planistów korygujemy zdrowym rozsądkiem, co nie zmienia faktu, że w miejscu tego tworu, powinno powstać rondo zwykłe lub turbinowe.

(2017-12-12 13:39)
JacekJacek
0

ssschumixxx, chociażby ten zapis:

"Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru."

Skręcając w lewo zmieniasz pas ruchu bo na tym rondzie pas ruchu prowadzi prosto.

(2017-12-12 13:56)
JacekJacek
0

ssschumixxx, moim zdanie źle interpretujesz wyrok WSA. Ten wyrok dotyczył tradycyjnego ronda. I w uzasadnieniu było zaznaczone, że "nie dotyczy to sytuacji, gdy wjazd na takie skrzyżowanie jest połączony ze zmianą pasa ruchu"

(2017-12-12 14:16)
ssschumixxxssschumixxx
0

@Jacku, cytat który wkleiłeś idealnie wyjaśnia, że włączanie lewego kierunkowskazu przed wjazdem na rondo i jechanie po rondzie z włączonym kierunkowskazem jest błędem. Całkowicie mylisz pojęcia zmiany pasa ruchu z tym o czym dyskutujemy. W związku z wyrokiem WSA było mnóstwo wyjaśnień ze strony policji, instruktorów i egzaminatorów. Polecam zapoznać się z tym w jaki sposób należy korzystać z lewego kierunkowskazu na rondzie.

(2017-12-12 14:22)
JacekJacek
0

OK, może włączenie migacze przed rondem jest błędem. Nie będę się o to kłócił aczkolwiek przekonany nie jestem. Sam też włączam migacz dopiero jak jestem na rondzie, przed skrętem.I bedę się upierał, że włączenie migaczy w tym momencie jest konieczne.

(2017-12-12 14:42)
JacekJacek
0

W miejscu zaznaczonym strzałką zmieniamy pas ruchu i musimy zasygnalizować to kierunkowskazem.

Najlepsze jest, tak jak pisałem wcześniej, że niektórzy w tym momencie włączają prawy migacz co jest już dla mnie skrajna głupotą i wprowadzaniem w błąd innych kierowców.

(2017-12-12 14:49)
robbo2krobbo2k
0

Zgodnie ze znakami poziomymi mamy do czynienia z CZTEREMA skrzyzowaniami  z wyspą centralną.

1)  Zjazd z ronda w strone Wwa i Poznania  BEZ KIERUNKOWSKAZU

2) Zjazd z ronda w strone Centrum i Tesco (PRAWY KIERUNOWSKAZ)

3) Przejazd z Wwa do Tesco (LEWY KIERUNKOWSKAZ "na rodndzie"  i PRAWY do zjazdu) 

4) Przejazd z z Wwa do Poznania (BEZ KIERUNKOWSKAZU)

5) Przejazd z Wawa do Centrum (prawy na zjezdzie)

Analogicznie z Poznania do Tesco "prawy"  do warszawy  NIC, do Centrum lewy i prawy
 

 

6) Przejazd z Centrum do Tesco  (lewy na rondzie i prawy do zjazdu) 

7) Przejazd z tesco do Poznania (lewy na rondzie i bez kierunkowskazu na zjezdzie)

 

 

 

 

 

(2017-12-12 15:48)
GrabiecGrabiec
0

robbo2k jeżeli według  Ciebie mamy 4 skrzyżowania z wyspą centralną to gdzie jest skrzyżowanie z ruchem okrężnym , przed każdym wjazdem (4 ) znak ruch okrężny ze znakiem ustąp pierszeństwa przejazdu.

(2017-12-12 16:10)
robbo2krobbo2k
0

Znak ruch okrezny oznacza TYLKO ze odbywa sie dokola placu centralnego 

Przyklad ronda które nie jest nim ANI TROCHE

http://bi.gazeta.pl/im/2/11565/z11565172V,Objazdy-po-zamknieciu-ul--Marszalkowskiej---rondo-.jpg

(2017-12-12 16:39)
robbo2krobbo2k
0

Najsłyniejsze rondo "nie rondo"  

 

(2017-12-12 16:44)
trycjatrycja
0

Rondo, czyli skrzyżowanie z ruchem okrężnym, to taki twór, który ewoluuje. Inne są potrzeby w Warszawie, a inne na uliczce osiedlowej. A na takim rondzie, jak Dmowskiego, znaki o ruchu okrężnym dają nam tyle, że jak nie będzie działać sygnalizacja świetlna, to musimy pamiętać, że wjeżdżając musimy ustąpić tym, którzy są na rondzie, a zjeżdżamy z pierwszeństwem. Jak każdy będzie trzymał się odpowiedniego pasa lub zmieniał go zgodnie z ogólnymi zasadami prawa o ruchu drogowym, to ruch będzie odbywał się płynnie i bezkolizyjnie. I nie jest to zespół czterech skrzyżowań, tylko jedno, za to rozbudowane.

Nasze rondo miało pewnie za zadanie upłynnić ruch na obwodnicy. Stąd taki projekt...

(2017-12-12 16:51)
trycjatrycja
0

Zapomniałam dopisać, że tyczy się to sytuacji, gdy przed rondem jest "ustąp". Ale w Polsce to chyba 100% rond to ma.

(2017-12-12 16:56)
robbo2krobbo2k
0

Zgodnie z wytycznymi rozporzadzenia  innych rond  czyli tych bez ustaw pieszenstwa budowac nie wolno.

(2017-12-12 17:02)
trycjatrycja
0

Serio? Nawet nie wiedziałam, ze jest taki zapis. Ale dzięki temu na zachodzie człowiek czuje się ułomny, jak trafia na rondo i raptem reguła prawej ręki obowiązuje :D

(2017-12-12 17:13)
GrabiecGrabiec
0

Trycja bo to jest zaszłość z dawnych czasów kiedy u nas musiało być innaczej niż na zgniłym zachodzie.

(2017-12-12 17:36)
GrabiecGrabiec
0

Czy ktoś pamięta jak wyglądało to skrzyżowanie po oddaniu do użytku obwodnicy i przed budową centrów handlowych?

 

(2017-12-12 17:42)
trycjatrycja
0

https://www.e-sochaczew.pl/foto_galeria/_art3076.jpg

(2017-12-12 18:51)
SzczawiuSzczawiu
0

Czytam i nie wierzę :) Wchodząc, myśląłem, że tu będzie dyskusja, jaką prowadziłem już z Jackiem dotycząca włączania prawych kierunkowskazów a tu mowa o tym czy z wewnętrznego pasa mozna zjechać z ronda czy nie :)
Ludzie nie twórzcie własnego prawa drogowego. To rodno (pot.) lub skrzyżowanie o ruchu okężnym (ofic.) jest proste jak drut, żaden bubel, żadne błędne pasy. Są ronda klasyczne i mniej klasyczne. Mniej klasyczne czyli takie, które poprzez odpowiednio wymalowane pasy (znaki poziome) dają jakby pierwszeństwo jakiemus kierunkowi. W tym wypadku tak są namalowane by łatwiej było wjechać i zejchac tym jadącym w/z kieunku Warszawy i w/z kierunku Poznania. Z ronda nieklasycznego zjeżdża się tym pasem, który prowadzi do zjazdu (może być wewnętrzny) a z klasycznego tylko zewnętrznym. W innym przypadku vonda warszawskie, krakowskie, poznańskie a nawet radomskie byłyby wiecznie zakorkowane bo każdy musiałby zjechac jedynie zewnętrznym pasem.
kacperskyy to co piszesz wciąż o tej zmianie pasa ruchu wynika moim zdaniem z dokumentu opisującego "Szczegółowe warunki techniczne dla znaków drogowych poziomych i warunki ich umieszczania na drogach"
Jest coś takiego jak linia P-3, która dzieli się na P-3a i P-3b czyli P-3a Linia jednostronnie przekraczalna -długa i P-3b Linia jednostronnie przekraczalna - krótka
Jednak "jednostronnie przekraczalna nie oznacza zmiany opasa ruchu. Ta P-3b jest dla tych którzy przecinają dane pasy tak jak tu jadąc z Centrum do Warszawy musimy przeciąć jeden pas ruchu by wjechac na pas wewnętrzny ronda.

pod tym linkiem to jest opisane
http://podkowalesna.pl/wp-content/uploads/2017/04/02-Znaki-Drogowe-Poziome.pdf

na poniższym filmie Marek Dworak o tym mówi
https://www.youtube.com/watch?v=o8Jr3c4e4kM&feature=youtu.be&t=4m27s

(2017-12-13 00:18)
GrabiecGrabiec
0

Szczawiu nie ma skrzyżowańz ruchem okrężnym klasycznych i nowoczesnych. Skrzyżowanie z ruchem okrężnym jest to skrzyżowanieo określonej organizacji ruchu  okrężnego. i nie decyduje o tym obecność wysepki. 

(2017-12-13 13:06)
SzczawiuSzczawiu
0

Grabiec oczywiście, że są tzw. klasyczne i nieklasyczne ronda. o jednak potoczne nazwy są. W prawie jest po porstu skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Jednak na tych klasycznych mamy dwa pasy, które prowadzą wokół obwiedni ronda i z takiego można jedynie zjechać pasem skrajnie prawym a na tych nieklasycznych jak nasze czy np. Rondo ONZ w Warszawie czy Rondo NSZ w Radomiu zjeżdża się tak jak prowadzą znaki poziome.
Czy z tego
https://www.google.pl/maps/@51.4273608,21.1504644,3a,75y,103h,91.38t/data=!3m7!1e1!3m5!1skpFJRJwCm_igyFMiqcl2IA!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DkpFJRJwCm_igyFMiqcl2IA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D201.92537%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656?hl=pl
ronda mozna zjechać jedynie pasem prawym? No nie.

(2017-12-13 15:45)
SzczawiuSzczawiu
0

Najbardziej klasyczne rondo to oczywiście rondo z jednym pasem ruchu, takie jak choćby Rondo JP II w Chodakowie.

(2017-12-13 15:46)
trycjatrycja
0

Szczawiu - jakim skrajnym prawy z "klasycznego"? W wewnętrznego tez możesz zjechać, pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa tym, którzy jadą zewnętrznym. Weźcie już podstaw nie podkopujcie.

(2017-12-13 17:42)
SzczawiuSzczawiu
0

trycja :) to tak jakbyś chciała na zwykłym skrzyzowaniu zjechać z lewego pasa w prawo ale pod warunkiem, że ustąpisz miejsca tym na pasie prawym :) Nawet jeśli zjeżdżasz w ulicę z dwoma pasami ruchu w jednym kieunku to na jeden albo drugi zjeżdżasz tylko ze skajnego pasa pawego na rondzie. Zmianę pasa z wew. na zewnętrzny musisz uskutecznić najpóźniej po minięciu zjazdu pzed Twoim zjazdem
https://www.youtube.com/watch?v=LOAYgfPuHVU​

(2017-12-13 20:35)
WoleMerceWoleMerce
0

Proste i logiczne rozwiązanie. Wjazd na rondo 2 pasy, zjazd z ronda 2 pasy. W każdą stronę. I wtedy nie ma bata, prawy pas zewnętrzny, tylko do pierwszego zjazdu. I tak powinno być a nie jakieś bezsensowe kręcenie się itd. 

(2017-12-13 20:47)
JacekJacek
0

Szczawu, Trycja w tym przypadku ma rację:
"Z ronda zjeżdżać można z każdego pasa, nawet tego wewnętrznego, jednak ustąpić należy kierowcy, który ma zamiar kontynuować trasę po pasie wokół wyspy"

(2017-12-13 20:48)
trycjatrycja
0

Szczawiu, nie masz racji. Temat trąbiony w każdym programie motoryzacyjnym, w każdej "Drogówce", "Uwaga, pirat!", czy innym tego typu jest od groma interwencji i pouczania kierowców, jak po takim "klasycznym" rondzie się poruszać. W realiach ronda niewielkiego nie masz szans, żeby zjechac najpierw na zewnętrzny pas i dopiero zjechać. Musiałbyś pełne kółko zrobić, żeby zjechać. Wtedy ludzie w ogóle by nie używali wewnęrznych pasów.

Z własnego doświadczenia pamiętam, że jedynie rondo "Babka", "Radosława", czy jak ono się wtedy nazywało, daaawno temu, jak nie miało świateł i powiomego oznakowania - tam było miejsce i czas na zmianę pasa na bardziej zewnętrzny. A tak, to prawie wszystkie ronda są o wiele mniejsze.

(2017-12-13 21:15)
SzczawiuSzczawiu
0

i co staniesz na wewnętrznym pasie zeby przepuścić tych jadących zewnętrznym pasem do kolejnego zjazdu bo Ty chcesz zjechać z lewego pasa w prawo? Przeciez to jest nielogiczne a rondo przeciez po to by płynnie wjechac zjechac itp. stając na lewym pasie blokujesz ruch na rondzie np. tych chcących zjechać dwa zjazdy dalej.
niewielkie ronda o których piszesz s zazwuyczaj jednopasmowe. na dwupasmowych już masz czas na zmianę pasa.

(2017-12-13 21:50)
GrabiecGrabiec
0

To "rondo" jest z wysepką na wlotach którego namalowane są strzałki a pasy ruchu biegną wprost do wylotów. Nie jest to skrżyżowanie z ruchem okrężnym. Nie powinno być znaku ruch okrężny. ńie ma tutaj zjazdu z "ronda" koniec z prawymi kierunkowskazami.

(2017-12-13 21:58)
trycjatrycja
0

Szczawiu - mam wrażenie, że Ty nie jeździsz samochodem... Robi się właśnie tak, jak piszesz. Przejedź się do stolicy chociażby, do pierwszego lepszego ronda dwupasmowego bez oznaczeń strzałkami poziomymi.

Grabiec - ja traktuję znak o ruchu okrężnym jako informacja o pierwszeństwie. Przed wjazdem ustępuje pierwszeństwo tym, co są na rondzie, a zjeżdżając mam pierwszeństwo przed tymi poza rondem. A jak dokładnie jest zorganizowany ruch na rondzie, to druga sprawa.

Zauważcie, że jak się wjeżdża na rondo, to nie widzimy wszystkiego z lotu ptaka, czy drona. Analizujemy na bieżąco to, co widać. I nawet mi nie przeszkadza choinka kierunkowskazów, bo z założenia nie ufam im. Nie raz się naciełam na prostym skrzyżowaniu, że kierowca sygnalizuje co innego, niż wykonuje.

Za dużo filozofowania tu się zaczęło.

(2017-12-13 22:05)
GrabiecGrabiec
0

Tylko Trycja nie jest to rondo tylko normalne skrżywanie  na podobieństwo ronda i powinno być innaczej oznakowane. To nie jest problem dla tubylców tylkodla obcych . Chociaż również dla miejscowych to walka o ogień, mimo,że skrzyżowanie jest mało skomplikowane.Wracając do ronda Dmowskiego .Przy światłach, normalne skrzyżowanie,mały problem przy skęcie w lewo, gdzie kierowcy nie potrafią zapełnić wszystkich pasów, przy awarii świateł praca minimum 4 policjantów, gdyby ich zabrakło to całkowity paraliż.

(2017-12-13 22:34)
trycjatrycja
0

No, nie wiem. Może jestem łatwowierna i naiwna, ale jak widzę znak, to w niego wierzę i postępuję, jak mnie nauczyli, i nie krytykuję jakoś strasznie :D Taki jestem nudny człowieczek ;)

(2017-12-13 22:56)
GrabiecGrabiec
0

Tylko w jednym przypadku można  jeździć zgodnie z tym znakiem . Ostra zima z opadami śniegu żeby wszytko przysypało. Wtedy to będzie rondo. Ale mamy ocieplenie klimatu.

(2017-12-13 23:15)
trycjatrycja
0

Pionowe pokazują Ci nadal to, co może śnieg przysypać :D

(2017-12-13 23:19)
GrabiecGrabiec
0

Pionowe również , nie widziałaś zjawiska  sadzi. Ale pasy znikają , to do czego można odnieść znak pionowy.

(2017-12-13 23:32)
trycjatrycja
0

Szadzi? ;)

No dobra, przekonałeś mnie, że jak nie jest widoczne oznakowanie poziome, to mogą byc niezłe cyrki. Bo jak pasy znikają i słuchasz się tylko pionowych, to jak masz informację, że lewym pasem masz jechać prosto, albo w lewo, to ustawiasz się przy lewej krawędzi jezdni, na rondzie trzymasz się przy wyspie, a zjeżdżając "celujesz" na pas lewy drogi za rondem, mając w tyle głowy, że ci z prawej mają nakaz jazdy prosto, jak Ty, albo w prawo, więc im drogi nie zajedziesz) ;)

Proste to, jak jedziesz na kierunku Warszawa-Poznań. Ale jak chcesz z tego kierunku skręcić w lewo, nie masz oznakowania poziomego, to (zgodnie z oznakowaniem pionowym) powinieneś puścić tych z prawego pasa i samemu czmychnąć z ronda. Jak pasy na jezdni są zasypane, to nie widzisz, że tam ciągłą masz, ale czy przy jakiejś kolizji policjant by podzielił takie podejście?

(2017-12-14 08:46)
GrabiecGrabiec
0

Szadzi albo sadzi  obie nazwy zjawiska . W takiej gdy nie ma znaków poziomych i nie ma pasów to mamy zgodnie ze znakiem ruch okrężny i nie skręcasz w lewo.

(2017-12-14 08:54)
SzczawiuSzczawiu
0

trycja jeżdżę samochodem :) ale to, że robi się coś tak w Warszawie nie znaczy, że to jest mądre, bo to powoduje korki. Nikt inny nie powoduje korków tak bardzo jak my sami kierowcy właśnie moim zdaniem dziwnymi zachowaniami na drodze a to o czym piszecie jest moim zdaniem dziwne. Niezgodny z prawem drogowym jest wjazd na skrzyzowanie jesli nie ma mozliwości go opuszczenia dlatego zatrzymywanie sie na rondzie jest niezgodne z prawem drogowym.
trycja napisałas coś takiego " ja traktuję znak o ruchu okrężnym jako informacja o pierwszeństwie." Przecież sam znak C-12 "Ruch okrężny" https://sklep.wimed.pl/media/catalog/product/cache/1/image/500x500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/1/c12_10.png nie mówi o tym, że ci na rondzie mają pierwszeństwo. Wręcz przeciwenie. Ten z prawej ma pierwszeństwo czyli ten co wjeżdża na rondo. Nie wiem czy nadal ale jakis czas temu jeszcze na rondzie przy Tesco, tym małym był tylko znak C-12. U nas w Polsce od kilkunastu lat nie ma już rond tylko ze znakiem C-12. Są już tylko ronda ze znakami C-12 i A-7 "ustąp pierwszeństwa" https://www.znaki-tdc.com/thumb_product/2232/456/500/0/sf_a7.jpg i tylko przy takim zestawie pierwszeństwo ma ten na rondzie. Jak sie wybierzesz do Francji to możesz sie łatwo oszukac bo tam jest ponoć wiele rond tylko ze znakiem C-12 a wtedy ty jako wjeżdżająca masz pierwszeństwo bo jestes z prawej strony.

(2017-12-14 09:30)
GrabiecGrabiec
0

Szczawiu Trycja pisała o konkretnym znaku na naszym skrzyżowaniu C-12 + A-7.

(2017-12-14 10:12)
SzczawiuSzczawiu
0

jeśli tak to amsorry trycja
 

(2017-12-14 10:49)
trycjatrycja
0

Tak Szczawiu - moze powinnam napisać o "zasadzie, kto ma pierwszeństwo" ;)

Bo w moim mniemaniu rondo ma upłynnić ruch, spowolnić go troszkę. A nie zatrzymywać na czerwonym lub na "ustąp", bo każde zatrzymanie auta i później ruszanie powoduje opóźnienia o sekundy, które pózniej przekładają się na korki.

Jeśli chodzi o znak o ruchu okrężnym, to już wyżej pisałam, że w Polsce on występuje tylko z "ustąp", więc to był mój skrót myślowy.

Co do tego zjeżdżania z ronda "klasycznego" z wewnętrznego pasa, to nie jest wymysł mój, czy Warszawy. Jak już wjeżdżasz na rondo, to kontrolujesz sytuację na zewnętrznym pasie i dobierasz taką prędkość, żeby płynnie zjechać bez zatrzymywania się. To działa, naprawdę ;) I mówię to z perspektywy kierowcy czynnego, a nie teoretyka z prawem jazdy.

(2017-12-14 11:19)
trycjatrycja
0

Grabiec - ja znów użyłam skrótu myślowego. Skręcanie w lewo na rondzie, tzn. pokonanie skrzyżowania o ruchu okrężnych docelowo w lewo :D Nie wiem, jak inaczej to napisać :D

(2017-12-14 11:21)
bubusbubus
0

Witam serdecznie, co w sytuacji gdy jedziemy wew pasem np z Tesco w kierunku Żyrardowa i od centrum wciska nam sie auto zewnetrzym pasem w stronę Tesco? Teoretycznie on nawet nie powienien wjechac na ten pas ruchu, bo jest znak ustąp pierwszeństwa, ale jeżeli już wjedzie, to należy mu ustapic pierwszeństwa? Dodaję obrazek, żeby zobrazowć pytanie ;)

(2017-12-15 12:10)
trycjatrycja
0

Jesteś na rondzie, masz pierwszeństwo. Nie ma czegoś takiego, że pomarańczowy woła: "ooo, udało mi się wskoczyć na rondo, już jestem, teraz przepuszczajcie mnie!". A jak zajeżdża Ci drogę i możesz wyhamować, to hamujesz. A jak nie, to winnym kolizji jest pomarańczowy.

I zanim zaczną się przeciwne komentarze, to moje wypociny są potwierdzone przez policję. W niejednym przypadku.

(2017-12-15 13:15)
SzczawiuSzczawiu
0

nie wyobrażam sobie, że ktos mógłby napisać cos przeciwnego nż trycja :)

Przecież to jest jasna sytuacja i nie ma co tu potwierdzac Policja czy szef wszystkich szefów w sprawach przepisów o ruchu drogowym. Tu nie ma zasady "ten z prawej ma pierwszeństwo". Ten z prawej (pomarańczowy) zmienia pas ruchu a Ty bubus (zielony) jedziesz swoim pasem nie zmieniając go, więc Ty masz pierwszeństwo.

(2017-12-15 13:37)
trycjatrycja
0

Szczawiu - celnie :D :D :D

(2017-12-15 13:52)
kacperskyykacperskyy
0

a ja sie nie zgodze :) ze zdaniem "jestes na rondzie masz pierwszenstwo" w tym akurat przypadku. dlaczego?

bo.... obdywa auta sa na rondzie. tu decyduje prosta zasada, którą wałkuje od poczatku tego tematu: ZMIENIASZ PAS - USTEPUJESZ

samochodzik pomaranczowy zmienia pas, musi ustapic zielonemu. i nie ma bata.

(2017-12-15 14:08)
SzczawiuSzczawiu
0

czepiasz się kaceprskyy :) trycja tak po prostu napisała, ale jak widac po komentarzach chodziło jej dokładnie o to o czym obaj piszemy - zmiana pasa ruchu :)

a widzieliście to? :D
https://www.youtube.com/watch?v=VG-PGVOdG5M

(2017-12-15 14:46)
bubusbubus
0

Tak też myślałem, ale zaczynalem się zastanawiać czy się przepisy nie zmienily, bo już kilka razy wyjeżdżali mi tak od centrum, albo od strony tesco gdy jechało sie wew pasem w kierunku Warszawy i do tego jeszcze potrafili trąbić i pukać się w głowę ;D

(2017-12-15 15:04)
trycjatrycja
0

To jest cały czas świadomość ludzi, ze na rondzie dwupasmowym jest pas wewnętrzny i zewnętrzny. Nawet jak narysowane jest tak, jak na naszym rondzie, to w świadomości dużej liczby osób nadal tam są pasy zewnętrzny i wewnętrzny - w kółko wyspy.

I stąd też się bierze ten prawy kierunkowskaz, gdy ktoś leci od Warszawy do Tesco - ma na myśli rondo z pasami wymalowanymi naokoło i według swego mniemania zmienia pas wewnętrzny na zewnętrzny, żeby zjechać do Tesco.

(2017-12-15 16:39)
ESochaczewianinESochaczewianin
0

A ja proponuje temat następnego filmiku: Jak ruszać ze skrzyżowania po zapalene się zielonego światła.

Skrzyżowania w Sochaczewie, czy "wahadło" na Pisi, to jest dramat. Kierowcy zamiast ruszać po zapaleniu się zielonego światła, to czekają, aż ruszy samochód przed nimi, a przy refleksie niektórych osób robią się z tego spore przestoje. Kiedy każdy tak postępuje, to automatycznie zmniejsza się liczba samochodów, które przejadą przez skrzyżowanie na jednym cyklu świateł. 

(2017-12-17 22:10)
SzczawiuSzczawiu
0

to prawda
bardzo często dopiero jak juz ruszy ten przed dopiero wtedy wciska się sprzęło do wrzucenia "jedynki"  :(
Tak jest nawet na skrzyżowaniu 1 maja, Żeromskiego i Warszawskiej gdzie są zamontowane liczniki. Czasem robio też tak ten co stoi pierwszy :)


Co do filmików MOTO3 to niestety ale tylko pokazują co i jak nie wyjasniając kontrowersji. Takie suche fakty nikogo nie przekonują jak widać.

(2017-12-19 09:47)

skomentuj ten artykuł