Parking PKP - wady i zalety - film

/ 51 komentarzy

Inspiracją do tego filmiku była dla nas dyskusja forumowiczów e-Sochaczew.pl na temat wad i zalet parkingu przy PKP, który władze miejskie oddały do użytku kilka miesięcy temu. Ratusz tą inwestycją chciał sprostać oczekiwaniom mieszkańców dojeżdżających pociągiem do pracy czy szkoły. 


Niestety, okolice PKP nadal zastawione są samochodami, podczas gdy na nowym parkingu pozostaje wiele wolnych miejsc. Pytanie brzmi, dlaczego? Wśród najczęściej powtarzanych argumentów pojawia się ten dotyczący zbyt dużej odległości między miejscem postoju a stacją. Kierowcy, by zdążyć na pociąg, parkują więc jak najbliżej dworca. Ale to nie wszystko.


Zachęcamy do dyskusji.

 

4min     6130x    Udostępnij film


Zaznacz i skopiuj poniższy kod:

 



5
Oceń
(2 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (51)

KlaudynaKlaudyna
0
Ja bardzo przepraszam pana redaktora prowadzącego, jeśli urażę, ale co Pan trzyma w ręku? (2015-02-06 14:32)
redakcjaredakcja
0
Szanowna Pani, zależy o którą rękę chodzi ;) a tak całkiem poważnie to redakcja jest w posiadaniu "myszura", który pełni rolę suflera. On podpowiadał mi co mam mówić, czasem niezrozumiale, ale okazało się, że trzymałem go odwrotną stroną i dlatego.... (2015-02-06 14:49)
rererere
0
całą uwagę przyciąga mikrofon :P Wygląda jak ogon zwierzęcia :) (2015-02-06 16:19)
robroyrobroy
0
zachęcony do dyskusji przez gadającą brodatą głowę-REDAKTORKU ! dlaczego parking jest nieczynny w godz-2.oo-4.oo, czy to grozi zablokowaniem stojącego auta?jak wrócę o 3.oo to nie wyjadę? ,od kiedy BEZPŁATNE parkingi są ogrodzone,monitorowane przez 124 kamery ?po jakiego grzyba te szlabany ? i pytanie ostatnie-kto sobie (albo komuś) przygotował biznes? kiedy wjedzie buda strażnicza a parking będzie płatny przez cały dzień-bo tylko kontenerka z parkingowym brakuje,skup się sprawozdawco miejski na tym problemie a nie zadawaj głupich pytań-czy nie za daleko? (2015-02-06 18:00)
jerzyk2205jerzyk2205
0
Ten parking miał być sfinansowany przez Koleje Mazowieckie i marszałka. Burmistrz populistycznie wpakował się w temat, a przed wyborami zafundował nam z budżetu miejskiego całe przedsięwzięcie, kupując nawet teren od kolei. Miasto jest bogate!

Parkingi Park&Ride są płatne, stąd cała infrastruktura parkingu realizowana była według typowego projektu. Na razie parking jest bezpłatny, podobnie zresztą jak przy Pl. Obrońców Sochaczewa, ale przecież pamiętamy o zakupionych parkometrach i warunkach pożyczki z programu JESSICA. (2015-02-06 19:09)
użytkownik13927użytkownik13927
0
hehe faktycznie wygląda jak tyłek wiewiórki, ale na poważnie jest to tzw. "dead kitten" w wolnym tłumaczeniu "zdechły kotek" i tak też wygląda :) mimo jego śmiesznego wyglądu bardzo ułatwia sprawę dźwiękowcowi wyciszając podmuchy wiatru. (2015-02-06 19:12)
jarljarl
0
Jadę i tu z rymokatorgą :)

Pan redaktor z.szczurowartym mikrofonem,
Przejęty forumowym zabobonem.
Pytania swe zadaje,
Czemu tu żaden samochód nie staje.
Za daleko dworca jest niebywale?
Czy forumowcy dowartościować chcą się stale?
Rozmowy.forumowe inspirowałyżki,
By pytania zadał redaktor wspaniały.
Często obok parkingu tego przejeżdżam,
I pełno samochodów jest tam.
W godzinach wolnych od pracy,
Nie parkują tam rodacy.
Godziny zamknięcia, są oczywiste,
Sprzątanie się odbywa, by miejsca były czyste.
Jak ktoś na dworzec ma za daleko,
Niech korzysta. Z zkm będzie bardziej eko.

(2015-02-06 21:14)
jarljarl
0
Yyyyyy dopiero obejrzałem,
Eeeee, i zaniemialem.
Yyyyyy, wysławianie się jest znakomite,
Eeeeee, materiały wyśmienite.

Yyyyyy, słów mi brakuje,
Eeeee, redakcję lepiej to wydrukuje. (2015-02-06 23:28)
dragon36dragon36
0
najlepszym rozwiązaniem byłby parking piętrowy nad samym dworcem aby zostawiający auta mogli za pomocą windy dostać się na peron . (2015-02-07 09:09)
jarljarl
0
Dragon i tu się mylisz.
Przecież do pociągu wciąż byłoby za daleko.
PKP powinno wprowadzić usługę promowo-lądową.
Aby kierowcy zamiast zostawiać samochód w okolicach dworca, mogli."wsiąść" swoim wehikułem do pociągu:) (2015-02-07 10:15)
Zirgu2Zirgu2
0
Panie Jerzy!
To niech Pan się pochwali jaki jest Pański wkład w starania o parking przy dworcu! Od 2008 roku słychać było tylko obiecanki i na tym się kończyło!
Polecam ciekawą lekturę dot. m.in. Pańskich nieudolnych starań:
http://sochaczewianin.pl/index.php?nazwa=dane_aktualnosci&id_ak=9583
http://sochaczewianin.pl/index.php?nazwa=dane_aktualnosci&id_ak=15311
Widać, że Pana najbardziej bolą dokonania innych. (2015-02-07 10:19)
Zirgu2Zirgu2
0
W sumie fakt, mogli całą kasę zgodnie z art. 29 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych wydać na swoje studia podyplomowe, porobić sobie doktoraty, uczestniczyć w kursach i szkoleniach... wszystko lege artis. A oni frajerzy woleli wydać te pieniądze na parking przy dworcu! Frajerzy! Po prostu frajerzy! ;) (2015-02-07 10:59)
jerzyk2205jerzyk2205
0
Panie Zirgu2, racja parkingu bez kasy nie będzie. Ale kasa to nie wszystko, chociaż Panu się wydaje, że wiedzę można kupić. Nikt Panu nie mówił, że trzeba jeszcze mieć coś w głowie? A może Pan mógłby skorzystać, szef nie ma czasu, to czemu nie Pan? Wszystko lege artis! Nie bądź frajerem Panie Zirgu2! (2015-02-07 12:39)
wkurzonywkurzony
0
Panie jerzyk z numerkami. Z przykrością stwierdzam, że coraz gorzej z Panem. Czyżby odstawienie od cycka tak bardzo na Pana wpływało? Teraz coraz gorsze głupoty Pan wypisuje a kiedyś miałem Pana za inteligentnego człowieka. Teraz nie stara się Pan by Pana wypowiedzi zachowywały chociaż pozory bezstronności. (2015-02-07 12:56)
RouterRouter
0
co by nie mówić ale parking jest,a za czasów Panów Bogumiła i Jerzego jakoś się nie można było zebrać i zrobić . (2015-02-07 13:37)
jerzyk2205jerzyk2205
0
Panie wkurzony bez numerków, to jest materiał o parkingu i parkowaniu. Film nie pozostawia wątpliwości. :) (2015-02-07 13:42)
jarljarl
0
Film nie zostawia wątpliwości:)
Jedna osoba zapytana o parking potwierdziła wady, ale jest również zadowolona z jego powstania. Jest Bezpieczny, w przypadku kradzieży czy włamania łatwiej będzie ustalić sprawcę.
Co do edukacji to zgadzam się ze należy podnosić kwalifikacje.
Ale.nie popieram wykorzystywania do tego celu środków Publicznych.
Ja sam musze zdobywać wiedzę i za wszystko płacić z własnej kieszeni.
Wiec panie Jerzy swoją wiedzą zawdzięcza pan również mi, składałem się na to a pożytku 0. (2015-02-07 15:07)
jerzyk2205jerzyk2205
0
Jeśli cokolwiek zawdzięczam, to tylko sobie. Ktoś, kto zdobywał wiedzę, nie powinien mieć wątpliwości, że płaci się tylko za możliwość zdobywania wiedzy, co nie jest równoznaczne z jej zdobyciem. Skoro jednak uzurpuje sobie Pan jakieś prawa do pożytku, chętnie udzielę Panu kilku lekcji. Gratis. (2015-02-07 15:20)
jarljarl
0
Wiedzę nabył pan sam i tego nie ujmę.
Lecz za zdobycie tej wiedzy zapłacili mieszkańcy, i nie mieli z tego pożytku.
Jestem mieszkańcem miasta i płace tu podatki, więc mam prawo twierdzić, że składałem się na.pańską edukację doszkalającą.
Ale pan jest zbyt zrozumiały i narcystyczny żeby to zrozumieć.
Wszystkich pań krytykuje a sobie stawia na piedestale.
Naszczescie wyborcy to zrozumieli.i jedyne co panu pozostało w tym mieście to prowadzenie bloga.
Bogu dzięki. (2015-02-07 15:27)
jerzyk2205jerzyk2205
0
Mali ludzie potrafią tylko być złośliwi. Za długo funkcjonuję w samorządzie i na portalu, żeby przejmować się opiniami takich anonimowych internetowych autorytetów. Nie jestem zarozumiały, raczej znam swoją wartość, będącą wypadkową wiedzy i doświadczenia.

To jak? Pisze Pan się na te gratisowe lekcje? Udowodnię, że nie tylko potrafię prowadzić bloga. (2015-02-07 16:22)
jarljarl
0
Nie jest pan.zrozumiały?
W pierwszym.swoim zdaniu poprzedzającym ten wpis wywyzsza się pan:)
Anonimowość jest tu dozwolona więc z niej korzystam:)
Do tego jestem mieszkańcem i wyborcą wiec nikt nie może zabronić mi oceniać byłego sochaczewskiegsamorządowca. Tak jak pan ma prawo wyrażać opinie o obecnej władzy tak i ja mogę pana.krytykować. I czy pan weźmie.sobie to do serca mnie nie interesuje.
Mały człowieczek:)

P.s.
Korepetycji nie potrzebuje, stać mnie by za swoje pogłębianie wiedzy.

(2015-02-07 17:48)
jerzyk2205jerzyk2205
0
Mam nadzieję, że dachówki z wieży kolejowej parkingowi już nie zagrażają.

Zabawne, że żaden anonimowy portalowy wyborca nie ocenia mnie za mój zakres wykonywanych obowiązków, tylko notorycznie zarzuca mi się wszystko i nic. :)
To jest tzw. merytoryczna krytyka zza węgła, z którą się nie zgadzam. Życzę Panu owocnego pogłębiania wiedzy, wierząc, że kiedyś przyniesie to efekt. (2015-02-07 19:15)
jarljarl
0
Pan wyznaje zasadę kaliego:)
Nic więcej nieopodam :) (2015-02-07 21:26)
jacek93jacek93
0
parking jest naprawdę w porządku. Myślę że, dojeżdający powoli się do niego przyzwyczajają. Bardzo by pomógł wygodny chodnik od strony peronów. (2015-02-08 09:45)
carreracarrera
0
jarl, jarl, jarl...jestem na tyle dobrze wychowana(y), żeby nie obrzucać cię epitetami osobistymi. Natomiast pragnę cię poinformować, że Pan redaktor i tak wybrnął ze swojego zadania całkiem nieźle...w rozmowie z zawodowymi dziennikarzami, udało i się usłyszeć, że w sytuacji " weź i coś gadaj, bo musimy mieć materiał na już" wymiękają najlepsze tuzy rodzimych serwisów info...
Na miejscu Pana redaktora zrobił(a)bym z tobą prywatny wywiad, ale myślę, że ma dużo ważniejszych spraw na głowie...
"good for you, mother***" ;) (2015-02-08 10:01)
wkurzonywkurzony
0
Panie jerzyk z numerkami. To co Pan tu wypisuje tylko potwierdza to co wcześniej napisałem. Jak pan był w ratuszu to pan nie był taki mądry. Teraz nawet parę domów by pan rozwalił, żeby parking zrobić bliżej dworca. Byle tylko ktoś panu przyklasnął. Wtedy będzie pan szczęśliwy. Panu nie chodzi o parking i inne rzeczy (patrz ul. Senatorska) a o to, żeby o panu nie zapomnieli. (2015-02-08 11:10)
jerzyk2205jerzyk2205
0
Wkurzone klony, czytamy ze zrozumieniem. Nie zgłaszam zastrzeżeń do lokalizacji parkingu, a do kosztów i ich źródła finansowania. (2015-02-08 12:17)
Zirgu2Zirgu2
0
Trudno za Panem nadążyć – ograniczenia inwestycji w infrastrukturę – źle, wydawanie na infrastrukturę – też źle! Parking przy PKP był planowany jeszcze za Pana kadencji i na obietnicach się skończyło. Z roku na rok projekt wypadał z realizacji, a w momencie gdy Urząd Marszałkowski z powodu janosikowego stał się wręcz bankrutem – NIE BYŁO SZANS NA PARKING W SOCHACZEWIE. W sprawie janosikowego jest wyrok TK, ale kiedy nadpłacone środki wrócą do UM tego nie wie nikt, a przy obecnej sytuacji budżetowej kraju ping-pong prawny pomiędzy MF-UM może trwać wręcz latami. Dobrze, że parking powstał i służy ogółowi, a odsunięci od rządzenia malkontenci zawsze znajdą powód do narzekania. (2015-02-08 17:04)
gajgaj
0
Drwal do innego drwala - dlaczego nie naostrzysz tej siekiery?Bo przecież rąbie - zdziwił się kolega.;)Parking jest daleko (idąc ulicą) od dworca. Jest propozycja by zrobić chodnik. Można go wybudować (?) Do początku peronów idąc wzdłuż torów jest bliżej. Można wybudować kładkę nad torami.Czy to skróci drogę? Czy jest to pomysł wart rozważenia? Czy nie o to chodzi w tym materiale?
A może mimo wszystko jest to zakrojony na szeroką skalę zmasowany atak przeciwników czegoś tam... ;)Przynajmniej (zdaje się) niektórzy tak to postrzegają. (2015-02-08 17:58)
jerzyk2205jerzyk2205
0
Panie Zirgu2, wreszcie jakiś merytoryczny wpis, zamiast napuszczania na mnie ludzi, którzy wypominają mi, że dołożyli się do m.in. mojej edukacji (kilka groszy per capita).
Inwestycje to rozwój miasta, więc jestem przeciw ograniczaniu. Nierozsądnie wydatkowane pieniądze publiczne, też jestem przeciw. 
Parkingu Park&Ride miasto nie planowało. Za mojej kadencji planował go marszałek. Wyjaśniałem to szczegółowo na portalu już wcześniej (2011 r.) w artykule "Dzieje Park&Ride w Sochaczewie": " W latach 2007-2008 zaczęły powstawać na Mazowszu parkingi Kolei Mazowieckich Park& Ride. W planach wieloletnich Urzędu Marszałkowskiego w sieci Park & Ride uwzględniono również Sochaczew, ale w dalszej kolejności. Nie pomogła niestety obecność przedstawiciela Sochaczewa, radnego w Sejmiku.

Widząc natężenie parkujących pojazdów w pobliżu dworca oraz szanse miasta w perspektywie Roku Chopinowskiego, postanowiłem z własnej inicjatywy przyśpieszyć realizację Park & Ride w Sochaczewie. Pierwsze telefoniczne kontakty w tej sprawie nawiązałem pod koniec 2008 r. Następnie zacząłem gromadzić niezbędną dokumentację geodezyjną i fotograficzną, aby ułatwić realizację przedsięwzięcia. Materiałami zainteresowałem oraz zaprosiłem do wizyty w Sochaczewie Prezesa Kolei Mazowieckich. W dniu 16 marca 2009 r. gościli w naszym mieście: Halina Sekita - Prezes Zarządu KM, Czesław Sulima – Członek Zarządu KM i Dyrektor ds. Technicznych i Rozwoju oraz Czesław Sielecki – Dyrektor Biura KM, odpowiedzialny za projekty Park & Ride. Rozważana lokalizacja parkingu to teren Cargo, równoległy do torów. Ciekawostką było, że w dniu wizyty przedstawicieli KM na bocznicę kolejową Cargo wtoczono kilkadziesiąt wagonów do rozładunku! Takiego obrazka nie widziano na stacji w Sochaczewie od miesięcy. Pomysł zaadoptowania terenu bocznicy pod parking upadł. Po wizji w terenie uznano, że działka wokół wieży ciśnień będzie mogła być brana pod uwagę. Przedstawiciele KM, pomimo przyjętego już budżetu województwa, widzieli szansę na realizację projektu z końcem 2009 r. Wiarę w powodzenie przedsięwzięcia wkrótce umocnili goście sochaczewskiej PO na spotkaniu z mieszkańcami Sochaczewa. W dniu 20 marca 2009 r. wicemarszałek Stefan Kotlewski w obecności posła RP - Julii Pitery oraz senatora RP - Eryka Smulewicza potwierdził, że na początku 2010 r. Park & Ride w Sochaczewie zostanie wybudowany ze środków wojewódzkich.

Niestety w połowie roku p. Halina Sekita przestała być prezesem Kolei Mazowieckich. Nowy prezes nie zdążył się zadomowić, gdy z końcem roku i on został zwolniony. Seria złych faktów dla Sochaczewa trwała. W gospodarkę uderzył kryzys. Województwo dramatycznie ograniczyło inwestycje. Próby spotkania z nowym prezesem KM od początku 2010 r. okazały się nadzwyczaj trudne, zwłaszcza po rezygnacji z funkcji ostatniego sprzymierzeńca – wicemarszałka Stefana Kotlewskiego.

Temat parkingu Park & Ride w mieście powrócił z końcem 2010 r. na sesji Rady Powiatu Sochaczewskiego, kiedy poprosiłem o jego dalsze pilotowanie nowego radnego z Sochaczewa w Sejmiku Mazowieckim. Młodość i dynamika są atutem, więc wierzę, że z upływem lat problem dojrzał do realizacji. Zmieniły się tymczasem zasady finansowania tych inwestycji przez samorząd wojewódzki. Teraz gminy chcąc mieć Park & Ride muszą dołożyć 50 % jego kosztów. Oby kiedyś nie okazało się, że miasto musi wykonać to zadanie finansując go w całości!"

Właśnie się okazało, że miałem wówczas rację Panie Zirgu2. Miasto populistycznie weszło w buty marszałka. Wykupiło teren i za 1,2 mln zrealizowało obietnicę wyborczą burmistrza, wypychając marszałka  całkowicie z Park&Ride. 

Pan najwyraźniej finansowej strony tego przedsięwzięcia nie rozumie pisząc, że miasto ma spodziewać się jakichś nadpłaconych środków. O jakim ping-pongu między UM a MF Pan wspomina? Sądzi Pan, że teraz marszałek odkupi od miasta część parkingu?

Dobrze, że powstaje nowa infrastruktura w mieście, ale chodzi o to żeby grosz publiczny inwestować optymalnie. Ta filozofia towarzyszy mi niezmiennie przez wszystkie lata funkcjonowania w samorządzie lokalnym. 

(2015-02-08 18:29)
Zirgu2Zirgu2
0
UM to Urząd Marszałkowski, błędnie odczytał Pan ten skrót. 
Reasumując - pozbawiony środków Urząd Marszałkowski nie wyłoży/nie wyłożyłby grosza na inwestycje parkingu Park&Drive w Sochaczewie dopóty nie naprawi swoich finansów, czyli nie otrzyma zwrotu z Ministerstwa Finansów (w grę wchodzi ok. 1,8 mld zł). Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego w tej sprawie, ale ścieżka legislacyjna jest długa. Innymi słowy - gdyby nie inicjatywa władz miasta parking jeszcze długo by nie powstał.

(2015-02-08 18:53)
Reage77Reage77
0
Cóż, parking jest. Lokalizacja nie jest tak przyjemna jak w Błoniu czy Teresinie. Też bym chciał, żeby czas dojścia do peronu był jak najkrótszy, no ale jest jak jest... Sądzę, że i w obecnej chwili można by ten czas mocno skrócić i o tym elemencie wspomina autor reportażu. Chodzi o nowy chodnik skracający drogę do peronów.

Ale przy okazji parkingu, chciałbym odświeżyć inną sprawę również związaną z parkowaniem przy stacji PKP. Z tego co pamiętam, jakiś rok przed wyborami, a może trochę więcej, ówczesne władze powiatowe wspominały o tym, że ulica Sienkiewicza miała zostać przebudowana i miały zostać utworzone nowe miejsca parkingowe.
Doskonale zdajemy sobie sprawę, że ilość miejsc parkingowych na nowym parkingu jest zdecydowanie za mała, i tak nie rozwiążę to problemów z parkowaniem.

Może zamiast rozmowy o parkingu, który już funkcjonuje trzeba by zacząć zastanawiać się jakie następne podjąć działania, żeby problem parkowania jakoś uporządkować?

Temat nowych miejsc parkingowych wzdłuż ul. Sienkiewicza włącznie z terenami pod wiaduktem - to jest chyba równie ważny temat...
(2015-02-08 20:48)
jerzyk2205jerzyk2205
0
Parking powstał, obietnica spełniona, a problem z parkowaniem w pobliżu dworca jak był, tak jest nadal. Zachęcałem poprzedni zarząd powiatu, aby zająć się całą ulicą Sienkiewicza w celu uporządkowania parkowania. Padły nawet jakieś niespełnione deklaracje. Za ten 1,2 mln zł miasta + środki powiatowe, można było dużo zrobić. Ulica jest powiatową, więc to nie jest tylko problem miasta. (2015-02-08 20:55)
jarljarl
0
Carrera, niekrępuj się:)
Tu juz straszył mnie pozwami w trybie wyborczym, więc parę epitetów na mnie wrażenia nie zrobi.

Pamietajcie, że jak krytykujecie lub wysmiewacie kogoś, zawsze odbije się to czkawką.
Na was też znajdą się tacy, którzy będą wyrażać się o was w taki sam sposób jak wy :)

Jarl źle jest wychowany, śmieje się z redaktora,
Carrera prawy człek nie ubliża na forach.
Mam wrażenie, że autorem jesteś filmu tego,
Brak montażu i przebitek kolego.

(2015-02-08 23:24)
carreracarrera
0
jarl, twa grafomania jest tak ogromna, że to powinno być karalne,
a dedukcja tak wnikliwa jak w "Akademii Policyjnej 6" ;)
jedyne co mogę dla siebie zrobić, to zaprzestać dialogu...


(2015-02-09 08:04)
Zirgu2Zirgu2
0
Tylko budowa parkingu na 250-300 aut rozwiązałaby definitywnie problem, ale na to brak i miejsca, i środków. Wspólne zagospodarowanie przez miasto i powiat ul. Sienkiewicza również tylko częściowo poprawia sytuację, a biorąc pod uwagę tegoroczne priorytety (ul. Staszica) nie ma co liczyć na to rozwiązanie w najbliższym czasie. To, że auta parkują wokół stacji nie jest problemem. Problem jest wtedy gdy blokują chodniki i uniemożliwiają przejście pieszym. To co można zupełnie ad hoc zrobić dla poprawy sytuacji to:
- udostępnić parking przy powiecie dla osób dojeżdżających,
- ustawić znaki zakazu parkowania na chodnikach gdzie odbywa się ruch pieszy (np. części ul. Sienkiewicza czy Ks. Janusza) i egzekwować ten zakaz.
Proszę pamiętać, że oprócz nowo powstałego parkingu (który wciąż jest zajęty w 70-80%) do dyspozycji są jeszcze dwa płatne parkingi (jeden strzeżony – ok. 85zł/ms i drugi niestrzeżony – ok. 30-35zł/ms). Tak więc miejsc do parkowania jest trochę, trzeba tylko stworzyć warunki i przekonać właścicieli aut do bardziej „racjonalnego” parkowania. (2015-02-09 09:17)
Reage77Reage77
0
Tak Zigru2, masz rację są dwa płatne parkingi dla mieszkańców Sochaczewa zmuszonych do szukania pracy poza miejscem swojego zamieszkania. Dla osób wydających nierzadko po 400zł/m-c tylko na bilety PKP. Zmuś ich/nas do płacenia jeszcze za płatne parkowanie pod stacją!

Miejsca jest dostatek, tylko musi się chcieć za to wziąć...Nie trzeba przecież instalować dziesiątek kamer, ogrodzeń, szlabanów, nawet oświetlenia. Ba, nawet nie trzeba tego robić na raz.
Sądzę, że cztery lata to wystarczający czas żeby sytuację opanować.

Pieniądze z podwyższonego podatku (tylko za 2015r) na ul. Staszica, teraz można przeznaczyć na ten temat. Starostwo dołoży i jest do zrobienia...spokojnie.
(2015-02-09 15:29)
HalinkaHalinka
0
Na początku do parkingu podchodziłam sceptycznie. Teraz widzę, że parking codziennie jest pełny więc spełnił swoją funkcję.

Miasto już wkład w parking ma teraz powiat powinien się postarać. Podróżującym codziennie do W-wy proponuję parkować na pojemnym parkingu przed tym urzędem. Może wtedy Powiat zauważy problem, a tak swoją drogą to parkingi powinno robić PKP, a nie środkami miejskimi uatrakcyjniają swoje nieruchomości.
Wieża ciśnień nadal chyba jest obiektem do sprzedaży. Ciekawa jestem jak miasto zabezpieczyło się przed utratą środków włożonych w modernizację parkingu, jeśli by doszło do sprzedaży czy wynajmu tego obiektu.
Wydaje mi się że PKP powinno w tej sytuacji przekazać nieodpłatnie miastu teren, ale pewnie to niewykonalne.
(2015-02-09 17:26)
Zirgu2Zirgu2
0
Reage77   Masz duży wybór miejsc gdzie możesz zostawić swój samochód – od bezpłatnego, nowo powstałego parkingu, poprzez dwa płatne, aż po pobocza ulic nie będące chodnikiem (np. przy ul. Sienkiewicza). Nikt Cię co niczego nie zmusza. Płatny parking naprzeciwko „Atlantydy” jest wypełniony po brzegi i nikt nie narzeka, ze musi płacić 85 zł, a na bezpłatnym wciąż są wolne miejsca, szczególnie przy wjeździe. Twój wybór! 
Raczej nie przykładasz większej wagi do podawanych przez siebie kwot, więc od razu koryguję Twoje "wyliczenia". Miesięczny koszt dojazdu do W-wy przy założeniu, że kupujesz bilet kwartalny wynosi odpowiednio: - pociągi osobowe – 255 zł (765zł/3) - pociągi pośpieszne – 260 zł (280zł/3) Oczywiście koszty dojazdów rozliczasz w zeznaniu podatkowym, więc realny koszt (zależny od skali podatkowej) wynosi: - pociągi osobowe – 209,10 zł (18%) lub 173,40 zł (32%) - pociągu pośpieszne – 213,20 zł (18%) lub 176,80 zł (32%). Jak widzisz są to kwoty blisko 2-2,5 razy niższe niż podane przez Ciebie „na rybę” 400 zł!
Dostęp w ciągu 36 minut (pociąg pośpieszny) do największego rynku pracy w Polsce za kwotę 176zł/213zł miesięcznie to raczej powód do zadowolenia, a nie narzekania, nie sądzisz?
(2015-02-09 19:14)
jarljarl
0
Carrera.To nie jest grafimania.Pisze tylko z tel i większość wyrażeń wynika z akcwotiwania propozycji słownika.Pisze tak jak widać, z błędami czy bez co za różnica.
Wielu z was obtazilem i to celowo.Wszystko.odbieracie tak jak zalezealoby od tego wasze życie.Waszym kosztem poprawiam własny humor.Wiem.Czego nie lubicie i robie wam na złość.Teraz dam wam spokój, żebyście tu dyskusje prowadzili.Macie idę mnie spokój, ale nie jestem "lokalnym prYglupem":) o sicjotechnice wspominałem:)  (2015-02-10 01:19)
Reage77Reage77
0
Zigru2

...tak, parkują rano mam duży wybór...więc parkuję za darmo... ;)

Widzę, że za wszelką cenę chcesz udowodnić, że osoby które mają inne zdanie niż Ty są, jak w tym wypadku mniej staranni od Ciebie. Taki życiowy spryt. Tym razem wykorzystałeś do tego informację o biletach miesięcznych i dodatkowo pominąłeś fakt, iż większość z nas dojeżdżających musi korzystać jeszcze z komunikacji ZTM w warszawie.
Pozwól więc, że wytłumaczę Ci, przykładając największą staranność ile wynoszą realne koszty dojazdu do pracy w Wawie, więc...
- bilet osobowy miesięczny Sochaczew - Warszawa Zachodnia-Wschodnia - 306,00 zł.
- karta miejska ZTM, miesięczna, 1 strefa - 110,00 zł.
Rozmowa o podatku, który zresztą źle wyliczyłeś, a który odzyskujesz kilka lub kilkanaście  miesięcy od zakupu biletu w moich oczach nie ma sensu.
Różne wyniki, bo i dane jakby różne... ;)

Teraz dodajmy jeszcze min. 300,00zł tylko na paliwo na dojazdy jedynie do stacji PKP, dodajmy tylko te 35 zł za najtańszy parking (jeśli boisz się policji) i co otrzymujemy...?

306,00+110,00+300,00+35,00 = 751,00 zł. ...za dużo, na rybkę...

Tak, wiem co powiesz...można kwartalne...ok...policzmy jeszcze raz...

[765,00+280,00+(3x35,00)+900,00] / 3 = 683...około

Odejmij te 300zł pracujący w Sochaczewie też jeżdżą samochodami ...zostaje 383 zł.

Co Ty na to?

Widzę, że nie jeździsz za często do Warszawy pociągiem. Szczęściarz. Gdybyś jeździł wiedziałbyś ile osób korzysta z tym pociągów pośpiesznych i jak jest ich dużo...

Tobie prawdopodobnie dojazd do pracy zajmuje nie więcej niż 10-15 min, mi od 1h30 min do 2h...jak na kolei nic się nie dzieje... ;)


(2015-02-10 11:02)
Reage77Reage77
0
Zirgu2
...powiedz mi jeszcze proszę, bo jestem ciekaw Twojej opinii, co sądzisz o uporządkowaniu problemu parkowania na ul. Sienkiewicza i w jej okolicy?
Jak Ty zapatrujesz się na możliwość powstania nowych miejsc parkingowych np. pod wiaduktem...?

(2015-02-10 11:37)
Zirgu2Zirgu2
0
Tak kończąc dyskusję, bo odbiegamy od tematu:

- bezpieczny, bezpłatny parking masz za darmo pod wieżą ciśnień – dziś rano było ok. 20-30% wolnych miejsc,

- koszty rozliczeń dojazdów w PIT są PRAWIDŁOWE – tak to się wylicza! Jeżeli widzisz błąd to go wskaż, a nie znowu na rybę rzucasz niesprawdzoną informację! Koszy odliczeń PIT MUSISZ uwzględnić w kosztach dojazdu (klasyka rachunkowości).

- nie każdy z dojeżdżających korzysta z karty miejskiej, a np. udaje się spacerkiem do pracy (m.in. liczna grupa z Marsa), ale spoko to też uwzględnimy.

Po uwzględnieniu karty miejskiej (i rozliczeniu jej w PIT) koszty wynoszą następująco:

- pociąg osobowy: 285,63 zł (18% - I skala podatkowa), 236,87 zł (32% - II skala podatkowa),

- pociąg pośpieszny: 289,73 zł (18%) i 240,27 zł (32%).
Tak wyglądają liczby – wciąż daleko, bardzo daleko do 400 zł rzuconych na rybę ;)

Tak wiec jeżeli jesteś dobrze zarabiającym managerem z bogatej polskiej firmy to za jedynie 236,87 zł miesięcznie możesz rozwijać swoją karierę w stolicy ;)
(2015-02-10 12:05)
Zirgu2Zirgu2
0
Jeżeli są możliwości utworzenia parkingów na ul. Sienkiewicza (oczywiście nie blokujące przejść chodnikiem, ale po drugiej stronie ulicy) czy pod wiaduktem - to czemu nie! I tak te samochody tam stoją, tylko, że jak robi się ciepło to grzęzną w błocie, a jak zasypie śnieg to zaspach. Ale to zapewne jest pieśń przyszłości, bo póki co na tapecie jest ul. Staszica. Na dziś starostwo powinno udostępnić parking + policja egzekwować zakaz parkowania na chodniku. Wtedy piesi nie musieliby się przedzierać pomiędzy autami. Ktoś powie nie da się! No to zwróć uwagę jak jeden samochód SOK ukrócił parkowanie aut wzdłuż peronu pierwszego ;)
(2015-02-10 12:15)
Reage77Reage77
0
...szkoda, że jeszcze od tych cen biletów nie odliczyłeś ulgi dla uczniów albo dla osób po 60 roku życia. Wyszło by Ci dużo mniej. Jeszcze trochę, a udowodnisz, że dojazdy do Warszawy są tańsze niż bilety ZKM w Sochaczewie... ;)
Strasznie wybiórczy jesteś, widocznie masz w tym jakiś swój cel...

Co do miejsc parkingowych, moim zdaniem Twoje pomysły dotyczące egzekwowania zakazu parkowania przez policję spotkają się z ostrą reakcję właścicieli parkujących tam auta i nie tylko. Oberwie i burmistrz i starosta.
Starostwo nie otworzy parkingu wcześniej, bo zanim pracownicy by przyjechali do pracy, parking będzie pełny i co w tedy? Gdzie pracownicy szkoły i powiatu będą parkować?
Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest stworzenie nowych miejsc parkingowych i miasto powinno się tym zająć jak najszybciej...

Karanie mieszkańców za to, że w Sochaczewie nie ma pracy, a komunikacja miejska to jedno wielkie nieporozumienie to jakaś paranoja... 


(2015-02-10 13:04)
Zirgu2Zirgu2
0
Wydajesz pieniądze na okresowe bilety PKP i po jakimś czasie otrzymujesz zwrot z urzędu skarbowego, to jak traktujesz ten "zwrot"? Premia za pracę w stolicy czy wielkanocny bonus? Odrobina powagi! To jest urealnienie TWOJEGO KOSZTU DOJAZDU DO W-WY! Tak samo musisz uwzględniać ulgi i obniżki, które mają np. uczniowie dojeżdżający do szkoły! Nie wiem czy miałeś kiedyś coś wspólnego z rachunkowością, ale albo nie uważałeś na zajęciach, albo tego nie ogarnąłeś.

Nie, masz rację! Nie wolno karać kierowców, którzy wolą porzucić swoje auto przy stacji centralnie na chodniku, bo z darmowego, wciąż wolnego parkingu(!) nie chce im się skorzystać (ponoć mają za daleko). Niech kobieta z wózkiem przepycha się między ogrodzeniem, a autem, albo niech sobie spaceruje ulicą! Tak to widzisz?! Dla mnie TO JEST PARANOJA!


(2015-02-10 13:32)
Reage77Reage77
0
Nie, masz rację! Absolutnie trzeba doprowadzić do sytuacji, aby uniemożliwić nieodpowiedzialnym kierowcom parkowanie na chodniku, tak aby kobiety z wózkami nie musiały przepychać się między "porzuconymi" autami! To jest absolutnie konieczne!!!
Mam taką propozycję, może ze cztery słupki postawić na prawobrzeżnej części Sienkiewicza, jeśli już tak strasznie jesteś przeciwny zmianie organizacji ruchu i poczynieniu pewnych inwestycji żeby jednak tym mieszkańcom jakoś te miejsca parkingowe zapewnić?
(2015-02-10 14:47)
Zirgu2Zirgu2
0
W zasadzie to nasz problem rozwiązują przepisy Prawa o ruchu drogowym:

Art. 47.
1. Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami jednego boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 2,5 t, pod warunkiem, że:

1) na danym odcinku jezdni nie obowiązuje zakaz zatrzymania lub postoju,

2) szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m,

3) pojazd umieszczony przednią osią na chodniku nie tamuje ruchu pojazdów na jezdni.

Ja wiem, co tam przepisy skoro tu toczą się takie samorządowo-polityczne boje, no ale jakiś ram prawnych musimy się trzymać ;)

Choć miło się dyskutuje, to proponuję ograniczyć naszą dyskusję publicznie na ten temat, bo nie dajemy zabrać głosu innym.
Pozdrawiam.
(2015-02-10 15:42)
KarollKaroll
0
Zigru2 - Po pierwsze zazdroszczę ciepłej posadki w Sochaczewie, jak mniemam w UM. Też bym wiele dała za ten luksus. Ale czasem, zanim z taką pewnością siebie weźmiesz udział w dyskusji zejdź z wygodnego stołka i rozejrzyj się oczami ludzi, którzy codziennie skazani są na dojazdy.
Wracając do parkingu - pomijam już kwestię odległości od dworca (choć moim zdaniem, wybierając teren ktoś średnio się popisał wyobraźnią) ale z miejsca mogę Ci wymienić dwa zasadnicze mankamenty - bezpieczeństwo dojścia do parkingu wieczorem (niezależnie z której strony - ciemno, nieprzyjemnie, nie wiem czy ktoś mi zaraz nie wyskoczy, oczywiście policji brak bo ci przyjeżdżają tylko wypisać mandaty za parkowanie, żeby wyrobić normy). Ja się zwyczajnie boję tamtędy iść. Acha - uprzedzając ripostę - ja nie mam tego przywileju, że wychodzę z domu na 8 czy 8,5h. Ja muszę dojechać (3h codziennie do/z pracy) więc jestem na stacji średnio o 19 -20.
Dwa - biorąc pod uwagę co się dzieje rano na ulicach Sochaczewa - ogromne korki, źle ustawione światła - to przejazd przez most często zajmuje mi ok 10 min. Następne korki na Traugutta, bo rodzice wysadzają dzieci do przedszkola/ liceum. Aaaaa i nie można zapomnieć o rondzie przy wiadukcie bo tu ruch też nie jest zbyt płynny. Żeby dojechać do parkingu to muszę mieć kolejne parę minut w zapasie na dojście do stacji - to sprawia, że już teraz muszę wyjść z domu jakieś 25 - 30 min przed pociągiem a mieszkam w Sochaczewie! (Ps. tyle zajmuje przejechanie pół Warszawy metrem). Może czas "udrożnić" ruch w mieście?

Rzucanie populistycznych haseł o odliczeniach podatkowych to mijanie się z celem! Odliczenie jest od przychodu a nie od dochodu więc kto ma kalkulator i głowę na karku to widzi jakie to są "oszczędności". Poza tym są jeszcze inne koszty, np. CZAS spędzony na dojazdach, którego nie przeliczysz na żadne pieniądze.
Szybko podsumuję - podejmowanie krytyki wobec osób dojeżdżających przez osoby wygodnie pracujące w miejscu zamieszkania jest co najmniej niesmaczne. To raz. A dwa - inwestycja w parking w tamtym miejscu była kompletnie nieprzemyślana i robiona "na szybko", bez jakiejkolwiek orientacji w potrzebach mieszkańców, którzy przecież ostatecznie za to płacili! :)
(2015-02-10 15:45)
Reage77Reage77
0
Zirgu2 ja ekonomistą nie jestem, ale Ty jak na klasyka ekonomi to zadziwiająco niski poziom wiedzy ekonomicznej reprezentujesz...chyba na wykładach z ekonomii to trochę przysypiałeś, co... ;) za to na zajęciach z socjologii i dziennikarstwa widać uważałeś...są efekty... :)

Z twoich wyliczeń wynika, że miesięczny koszt zwrotu z PIT wynosi 45,90 zł, a więc roczny 550,80zł - trzy miesiące jazdy za darmo według Zigru2.
Kosmiczny wynik Ci wyszedł i każdy kto ujmuje bilety w zeznaniu PIT o tym wie, ale nie Ty..no bo skąd...
Ceny parkingów to też jakieś z sufitu, jak to mówisz "na rybę"...

Nie było podwyżek wody i ścieków w mieście, mieszkańców dojeżdżających do pracy do Warszawy należy dyscyplinarnie karać za "porzucanie" swych samochodów przy stacji PKP wykorzystując do tego policję, co jeszcze panie dyżurny rzeczniku...?

(2015-02-11 08:36)
Zirgu2Zirgu2
0
Reage77

Wyślij mi proszę prywatną wiadomość ze swoim mailem to doślę Ci precyzyjne wyliczenia. Mogę Ci to tłumaczyć na setki sposobów, ale jak nie pojmujesz istoty odliczeń kosztów uzyskania przychodu od przychodu to moje literackie opisy tego nie zmienią i nigdy tego nie zrozumiesz. Na tabelkach załapiesz od razu ;)

Ceny na płatnych parkingach nie są wzięte z sufitu - jeżeli są inne to się pochwal, a nie kolejny raz "na rybę" negujesz.

Skąd to wiem... no cóż, przyjęcie a priori błędnych założeń co do interlokutora ZAWSZE skutkuje błędnymi wnioskami ;)

(2015-02-11 09:23)

skomentuj ten artykuł