Apel do Burmistrza

/ 32 komentarzy
Zdjęcia i foto: Apel do Burmistrza Partie polityczne sochaczew

W dniu dzisiejszym radny Platformy Obywatelskiej Jacek Krzemiński w imieniu naszego Koła wysłał do Burmistrza Miasta Sochaczew apel o nieorganizowanie na terenie miasta wyborów prezydenckich w terminie 10 maja 2020 roku, ponieważ może to zagrażać zdrowiu i życiu mieszkańców Sochaczewa.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

 



5
Oceń
(5 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (32)

zbigsochzbigsoch
+1
Dlaczego tylko wybory, przecież w maju są również matury czy radny nie dostrzega tego niebezpieczeństwa ? (2020-03-30 22:24)
szarmaszarma
+3
PiS nie pomoże nikomu aby realizować swoje chore ambicje . Poczytajcie jak Orkiestra Owsiaka kupiła w Chinach sprzęt ochronny przed koronowirusem a o transport poprosiła MON . Najpierw zgoda a potem warunek ,że sprzęt rozdysponuje rząd pod hasłem to Nasz zakup . Hańba , a wy głosujecie na tych nie ludzi . Brak mi słów (2020-03-30 22:24)
robbo2krobbo2k
0
Za 3 tygodnie sa egzaminy 8 klasistów ale muszą byc bo jest normalnie.... przeciez nie odwolaniu matur ma pokazac ze wybory tez moga być. Jak odwołaja wybory to i matury to oczywiste drogi pislamisto zbigu. Juz dzisiaj ograniczenia w funkcjonowaniu ludzi sa wieksze niz w STANIE WOJENNYM.... ale jest normalnie.... A Osiecki siedzi w kieszeni PIS wiec po trupach zorganizuje komisje chocby z zolnierzy... (2020-03-31 08:21)
zbigsochzbigsoch
0
Kto uważa,że jest normalnie....drogi kaowcu robbo przełożenie wyborów prezydenckich nie jest takie łatwe jak przełożenie matur, ale nie o to mi chodzi. Zastanawiam się na koncentracji uwagi na wyborach prezydenckich, a inne wydarzenia niebrane są pod uwagę. Osobiście uważam,że jeżeli sytuacja epidemiologiczna się nie zmieni to,wybory prezydenckie się nie odbędą 10 maja. Rząd na pewno bierze to pod uwagę i w odpowiednim momencie podejmie decyzję,trzeba czekać i nie siać paniki na dzisiaj nie jest to takie ważne.

Nie boicie sie państwa Pisu z dodatkowo ograniczonymi konstytucyjnie prawami obywatelskimi,kaowcy zastanówcie się czego chcecie ....taki żart w tych nie śmiesznych czasach. (2020-03-31 15:19)
wbienkowbienko
+3
@zbigsoch

"Rząd na pewno bierze to pod uwagę i w odpowiednim momencie podejmie decyzję" - to jest dopiero śmieszny żart !!!! Bo i napięcie w nim jest (a cóż on tam wymyśli ten rząd) i suspens (oczekiwanie owego momentu), i qui pro quo - oczywiście wszyscy wiedzą, ze nie rząd (nierząd? :)) tylko prezes, no i czarny humor angielski (montypythonowska radość przy chodzeniu po kruchym lodzie). (2020-03-31 18:19)
zbigsochzbigsoch
-2
@wbienko

Nie będę wchodził w spory o polityce, bo nie czas na to ,ale proszę sobie odpowiedzieć, co jest motywem działań PO, KO czy czegoś tam jeszcze , troska o ludzi - to jest dopiero żart.

Żeby zrozumieć, kiedy będzie dobry moment na wprowadzenie stanu wyjątkowego czy klęski żywiołowej trzeba zacząć rozsądnie myśleć i to nie opozycja o tym zdecyduje.

POZDRAWIAM i nie wychodź z domu jak nie musisz, tyle teraz możesz zrobić, reszta może okazać się nieważna :))

(2020-03-31 19:34)
krisdkrisd
0
Nie ląduje się we mgle, nie robi się wyborów w czasie epidemii.

Tyle w temacie... no ale oczywiście jedynie słuszna partia wszystko wie lepiej... 10 lat temu przez swój bezsensowny upór doprowadzili do śmierci 96 oasób, teraz doprowadzą do śmierci kilku tysięcy... (2020-03-31 22:20)
boniekboniek
-1
ale opozycja ma srakę że wybory się odbędą, nie mogą przeżyć, ale PIS ma teraz przy tym ubaw.............................., niech was jeszcze pomęczą psychicznie cha, cha ,cha (2020-04-01 05:53)
petersipetersi
+2
1 maja 1986 - PZPR nie odwołuje pochodów po Czarnobylu

10 maja 2020 - PiS nie dowołuje wyborów mimo epidemii

Bo tak chce partia! PRL-bis



https://www.facebook.com/100010908122630/videos/1050608101979451/ (2020-04-01 09:56)
robroyrobroy
+2
. (2020-04-01 12:43)
first-onefirst-one
+1
PIsowski burmistrz i banda klakierów nie odwążą się sprzeciwićwoli małego karakana. (2020-04-02 01:31)
robbo2krobbo2k
+1
@zbigroch Stan wyjątkowy powinien byc wprowadzony wraz z pierwszym zakazem przemieszczania się. Czyli zamknięciem szkół. Oczywistym jest iz PIS tego stanu nie wprowadza z powodu wyborów. Po trupach do celu. Nie moja ty PISowska mordo nie boimy sie pozbawienia praw bo te sa juz dzis mniejsze niz w stanie wojennym. Bo tam mozna bylo zarowno podrozowac jak i calowac zone na ulicy (2020-04-02 09:16)
zbigsochzbigsoch
0
@robbo2kryjupeowski, równie serdecznie cię pozdrawiam i mam pytanie, gdyby w maju nie było zaplanowanych wyborów, stan wyjątkowy byłby potrzebny. Inna sytuacja, wybory są zaplanowane, a sondaże wskazują, że jeden z kandydatów opozycji ma szansę wygrać te wybory i wtedy rząd decyduje się na wprowadzenie stanu wyjątkowego, co wtedy byś napisał.



Powtarzam się, również uważam, że przeprowadzenie wyborów w obecnych warunkach będzie ryzykowne a może nawet niemożliwe, ale wprowadzanie stanu wyjątkowego nic nie zmieni w walce z pandemiąkorono wirusa, jest to czysta gra polityczna i proponuję zostawić ją politykom.



A ty siedź w domu na d...e jak możesz,to zwiększy szansę bezpiecznie przeprowadzić te wybory, przecieżo to nam wszystkim chodzi o bezpieczne przeprowadzeniewyborów, a nieich odwołanie. (2020-04-02 10:40)
ciacho1ciacho1
0
@zbigroch Jeżeli troszeczkę myślisz, to chyba zdajesz sobie sprawę ,że tu wcale nie chodzi o Długopis , a o sprawę dużo poważniejszą . Gdyby PiS wprowadził stan wyjątkowy , to prezes sądu Najwyższego czyli PaniMałgorzata Gersdorf byłaby nie do ruszenia do czasu wyborów , które zostałyby przełożone. Piszesz cyt.Żeby zrozumieć, kiedy będzie dobry moment na wprowadzenie stanu wyjątkowego czy klęski żywiołowej trzeba zacząć rozsądnie myśleć i to nie opozycja o tym zdecyduje. I tu masz rację zdecydują trupy na ulicach , zdecydują bezrobotni , zdecydują ludzie głodni i głodne ich dzieci ,którzy wyjdą na ulicę bo nie będą mieli innego wyjścia.Myślę , że to co się dzieje to koniec PiSu, takie jest moje zdanie

(2020-04-02 10:49)
zbigsochzbigsoch
0
@ciacho1 prezentujesz typowe myślenie totalnej opozycji,czym gorzej ,tym lepiej dla nas (opozycji).Moje zdanie jest takie czym gorzej ,tym gorzej dla nas wszystkich -obywateli.

Co do Prezesa Sądu Najwyższego mylisz się całkowicie,kadencja kończy się 30 kwietnia i nic tego nie zmienia.Obecnie przekładany jest termin Zgromadzenia Ogólnego Sędziów Sądu Najwyższego,na którym ma zostać wybranych pięcioro kandydatów na stanowisko Pierwszego Prezesa Sądu SN (oczywiście ze względu na pandemię).Ale bądź spokojny ustawa reguluje taką sytuację, i wybór sędziego na pewno nastąpi.

Są inne powody ,które niesie za sobą wprowadzenie stanu wyjątkowego, ale nic więcej nie podpowiadam, czytaj konstytucje ,czytaj ustawy, może wpadniesz na bardziej rozsądny powód.

Zostań w domu :)) (2020-04-02 12:44)
robroyrobroy
0
ten Burmistrz nie uląkł się groźbom Terleckiego (2020-04-02 15:08)
robbo2krobbo2k
0
@zbiggroch jestem załamany iz istnieją jeszcze ludzie którzy bronia przegranej sprawy. DojnaZmiana zrobi wszystko by wyhrał ten co ma wygrac. Kazdy normalny Sąd Najwyższy nie uznałby wyników wyborów ale juz niedługo DojnaZmiana zmieni i tam na swojego pachołka co do pachołkowatości nowego Prezesa nawet nie ma co watpić. Brak kampanii wyborczej oraz niemozliwosc głosowania z zagranicy jest wystarczajacym powodem by skonczyc z farsą wyborów. Zabawne iż nagle ludzie którzy pisali o "szmata zwana Konstytucja" sie na nia powołują. Zabawne... i troche takie straszne. Ale głupi lud wybrał to niech teraz głupi lud cierpi (2020-04-02 15:14)
wbienkowbienko
+1
@ciacho1

Oprócz zamrożenia końca kadencji Prezes SN w grę wchodzi jeszcze wątek czysto ekonomiczny. Po ogłoszeniu któregoś ze stanów nadzwyczajnych państwo zobowiązane jest do wypłacenia odszkodowań wszystkim podmiotom, które udowodnią że poniosły stratę z tego powodu. Reasumując: to co w stanie nadzwyczajnym jest obowiązkiem państwa, bez tego stanu staję się łaską rządzących.

Rząd pisowski ucieka więc "do przodu" i konstruuje „autorską” tarczę antykryzysową, której zadaniem jest tak zamieszać przepisami, aby ograniczyć odszkodowania do minimum – zaradny taki. Tworzy przy tym aureolę samo-zachwytu nad swoja rolą łaskawych panów, szafarzy dóbr wspólnych - jedynych zbawców narodu. Wspomnę, że przepisy podobnej treści zajęły Niemcom ok. 8 stron, a naszym łaskawcompowyżej 100. Monowładza wsłuchuje się głos Polaków, czyli generalnie tylko w swój, bo – wiadomo – ten kto ma inne zdanie to totalna opozycja. A dla monowładzy opozycja nie jest od tego, żeby brać pod uwagę jej propozycje tylko po to, aby w TVPIS mogli mówić, że nie ma nic do zaproponowania.

Chcąc nie chcąc, wyszło jednak szydło z worka i okazało się, że król jest nagi. Zamiast umacniać państwo gdy była koniunktura to pieniądze rozdał, rezerwy na kryzys rozkurzył. Teraz zostaje tylko zadłużanie. Sam z siebie król jest jednak zadowolony, bo jest przekonany, że za swoją hojność będzie wiecznie wielbiony. Myśli, że stąpa wśród ludu w bogatej w zdobienia szacie, a w rzeczywistości świeci gołą d……pą. Pozostaje mu Wielka Improwizacja II.

I pamiętajcie: ALBO TVPIS, ALBO ZDROWIE PSYCHICZNE :) I trzymajcie dzieci z dala od programów edukacyjnych KurWizji - dla ich dobra.

(2020-04-02 15:47)
ciacho1ciacho1
0
zbigsoch Chyba czytamy inne konstytucje . W tej obowiązującej jest wyraźnie napisane ,że w stanie wyjątkowym ogłoszonym nie mogą być dokonywane żadne zmiany personalne . Ale mam nadzieję ,że Pan premier Gowin podtrzyma swoją decyzję i obecny rząd przestanie mieć większość . A wtedy do rozliczenia decydentów za łamanie konstytucji to już krótka droga. I jeszcze jedno ta Twoja pewność może się okazać płonna. A na koniec nie strzelaj ślepakami i nie wprowadzaj ludzi w błąd. Zapoznaj się z rozdziałem XI - art. 228 Konstytucji Polski mówiący o zmianach organów nadrzędnych. (2020-04-02 16:00)
ciacho1ciacho1
0
wbienko Dlatego Kaczyński chce tak bardzo , aby stan wyjątkowy był wprowadzony na życzenie opozycji. (2020-04-02 16:03)
robroyrobroy
0
@wbienko,za te lekcje w TVP powinno być przyznane odszkodowanie dla dzieci,na leczenie psychologiczne z traumy (2020-04-02 16:20)
wbienkowbienko
0
@robroy,

daje Ci taki lerning: polskie bociany przylatują z Afryki w liczbach parzystych(takich co maja pary) i mieszkają w takich gniazdach, w których średnica jest równa ich obwodowi.

Kurde, a może "wykładowczyni" miała na myśli obwodnicę gniazda? To by się układało: obwodi średnica.

No bo patrz: leci bocian do gniazda, patrzy z daleka, a tam żona wysiaduje jaja, więc bocian obwodnicą leci do swoich kumpli bocianów na jakieś fajne żaby.

Taka nauka ma sens!!!! :) (2020-04-02 19:25)
zbigsochzbigsoch
0
@ciacho1 zasadniczo nie mam już nic nowego do dodania,chcę tylko potwierdzić ,że czytamy tą samą konstytucję i w żadnym art.,również wymienionym przez Ciebie nie ma zapisu o możliwości wydłużenia kadencji Pierwszego Prezesa SN.Co będzie dalej po upływie kadencji pani Gersdorf precyzuje ustawa o SN. (2020-04-02 20:09)
ciacho1ciacho1
0


zbigsoch No nie załamuj mnie , wierzę ,że czytać ze zrozumieniem umiesz. Jak może o sobie i swojej kadencji decydować organ który jest stroną . No paranoja nie ośmieszaj się ,prosze.Podejrzewam ,że to jest dązenie PiSu aby kolejny raz zlamać konstytucje. (2020-04-02 20:50)
zbigsochzbigsoch
0
@ciacho1 Konstytucja rozdział XI art.228 punkt 7

7. W czasie stanu nadzwyczajnego oraz w ciągu 90 dni po jego zakończeniu nie może być skrócona kadencja Sejmu, przeprowadzane referendum ogólnokrajowe, nie mogą być przeprowadzane wybory do Sejmu, Senatu, organów samorządu terytorialnego oraz wybory Prezydenta Rzeczypospolitej, a kadencje tych organów ulegają odpowiedniemu przedłużeniu. Wybory do organów samorządu terytorialnego są możliwe tylko tam, gdzie nie został wprowadzony stan nadzwyczajny.

Nic o Pierwszym Prezesie Sądu Najwyższego



Ustawa o SN rozdział 2 ciekawsze artykuły związane z wyborem Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego

Art. 12. § 1. Pierwszy Prezes Sądu Najwyższego jest powoływany przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej na sześcioletnią kadencję spośród 5 kandydatów wybranych przez Zgromadzenie Ogólne Sędziów Sądu Najwyższego i może zostać ponownie powołany tylko raz. Osoba powołana na stanowisko Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego może zajmować to stanowisko tylko do czasu przejścia w stan spoczynku, przeniesienia w stan spoczynku albo wygaśnięcia stosunku służbowego sędziego Sądu Najwyższego. § 2. Zgromadzenie Ogólne Sędziów Sądu Najwyższego wybiera kandydatów na stanowisko Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego spośród sędziów Sądu Najwyższego w stanie czynnym, nie później niż na 6 tygodni przed upływem kadencji Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego albo w terminie 14 dni od dnia przejścia w stan spoczynku, przeniesienia w stan spoczynku albo wygaśnięcia stosunku służbowego sędziego Sądu Najwyższego albo zrzeczenia się stanowiska Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego

Art. 13a. § 1. Jeżeli kandydaci na stanowisko Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego nie zostali wybrani zgodnie z zasadami określonymi w ustawie, Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej niezwłocznie powierza wykonywanie obowiązków Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego wskazanemu przez siebie sędziemu Sądu Najwyższego.



Zapoznaj się z tematem i nie zabieraj więcej głosu w sprawach ,o których nie nie masz i nie chcesz mieć wiedzy ,która jest ogólno dostępna. (2020-04-03 17:22)
ciacho1ciacho1
0
zbigsoch Po pierwsze staraj się nie oceniać nikogo mierząc go swoją miarą .Po drugie zeskanowaleś art. z Konstytucji , które posiadają tzw .konstytucyjne akty normatywne . A co ważne Art. 185 mówi co następuje

Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego powołuje Prezydent Rzeczypospolitej na sześcioletnią kadencję spośród kandydatów przedstawionych przez Zgromadzenie Ogólne Sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego . ----- A w czasie stanu wyjątkowego Zgromadzenie Ogólne Sędziów Naczelnego Sądu Aministracyjnego nie może być powołane.

Ja w przeciwieństwie do Ciebie życzę Ci abyś zabierał jak najczęściej głos ale w sprawach w których nie będziesz wykazywal się całkowitą indolencją . Nie przekonanych nie przekonasz na co mamy obecnie każdego dnia przyklady ze strony rządzących i ich Prezesa. Pozdrawiam (2020-04-03 19:23)
zbigsochzbigsoch
0
@ciacho1

ja Ciebie nie oceniam ,bo skali brak.Ustawy o SN nie wymysliłem i odpowiednie zapisy przedstawiłem.Jeżeli nie potrafisz ich sobie przyswoić to już nie mój problem. (2020-04-03 20:05)
ciacho1ciacho1
0
Odpowiedzi na temat brak . A ze skalą bym tak bardzo się nie rozpędzał .Cyt. Twójo SN nie wymysliłem , i to prawda ale czy przeczytałeś o to jest pytanie . Pozdrawiam (2020-04-03 20:55)
zbigsochzbigsoch
0
@ciacho1

A czy Ty czytasz co napisałeś ,bo mylisz pierwszą Prezes SA p.Gersdorf z Prezesem Naczelnego Sądu Administracyjnego p.markiem Zirk Sadowskim i Ty mnie chcesz pouczać? (2020-04-03 21:07)
zbigsochzbigsoch
0
Oczywiście SN (2020-04-03 21:10)
ciacho1ciacho1
0
Ostratnie dzisiaj moje wejście , zapoznaj się z tym , a gwarantuję Ci ,że Pani Prezes zostanie na czas stanu wyjątkowego jaki zaistnieje .

W środę na stronie internetowej SN ukazało się zarządzenie o kolejnej zmianie terminu. Tym razem na 21 kwietnia. Pozdrawiam (2020-04-03 21:30)
zbigsochzbigsoch
0
Ustawodawca przewidział taką ewentualność

Art. 13a. § 1. Jeżeli kandydaci na stanowisko Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego nie zostali wybrani zgodnie z zasadami określonymi w ustawie, Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej niezwłocznie powierza wykonywanie obowiązków Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego wskazanemu przez siebie sędziemu Sądu Najwyższego.



Czytaj ze zrozumieniem i już nie odpisuj (2020-04-03 21:39)

skomentuj ten artykuł

e-Sochaczew.pl poleca filmy