Będzie nowy most na Bzurze - sonda

/ 18 komentarzy

W perspektywie najbliższych kilku lat powstanie nowy most na Bzurze, który połączy ulicę Staszica z Gawłowską. Umowę partnerską w tej sprawie podpisali w ubiegłym tygodniu Starosta Powiatu Sochaczewskiego Jolanta Gonta, Burmistrz Miasta Sochaczew Piotr Osiecki oraz Wójt Gminy Sochaczew Mirosław Orliński.

 

 

Okazją do podpisania dokumentu była wspólna sesja trzech samorządów, która odbyła się w sochaczewskich Kramnicach. Przypomnijmy, że już na przełomie roku wszystkie trzy rady podpisały uchwały w sprawie wspólnej realizacji tego przedsięwzięcia. Na spotkaniu, oprócz sygnatariuszy umowy, nie zabrakło przedstawicieli policji i straży pożarnej, szpitala powiatowego oraz Powiatowego Zarządu Dróg. W spotkaniu uczestniczył także minister i poseł Maciej Małecki, który wspiera powiat – głównego realizatora projektu -  w procesie pozyskania rządowej dotacji na tę inwestycję. Zgodnie z planami powiat ma partycypować w połowie kosztów, pozostałe środki – po 25 proc. przekażą gmina oraz miasto.

 

O tym jak ważna dla sprawnej komunikacji nie tylko w naszym mieście, ale przede wszystkim okolicznych gminach jest budowa nowego mostu na Bzurze nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Argumenty „za” doskonale przestawił na spotkaniu Paweł Perkowski z Biura Diagnostyka i Naprawy Konstrukcji. Jak wynika z analizy biura, niemal 80 proc. kierowców, którzy wjeżdżają na most to mieszkańcy okolicznych gmin. Pojazdy sochaczewian stanowią zaledwie 20 proc. tego ruchu.

 

Lokalizacja – 4 warianty

W którym konkretnie miejscu pojawi się nowa przeprawa na Bzurze? Analizie poddane zostały 4 lokalizacje, z których każda ma swoje plusy i minusy. Oto wstępne propozycje zaprezentowane na spotkaniu:

1. Budowa w miejscu starego, drewnianego mostu.

2. Ślad kładki dla pieszych przy ulicy Staszica.

3. Około 50-100 metrów od kładki przy ulicy Staszica w górę rzeki.

4. Kistki (miejsce przecięcia ulicy Chopina z torami kolejki).

 

Zgodnie z rekomendacjami Biura Diagnostyka i Naprawy Konstrukcji najlepszym rozwiązaniem jest umiejscowienie nowego mostu zgodnie z 2 wariantem, czyli około 50-100 metrów od kładki dla pieszych przy ul. Staszica. Takie rozwiązanie nie będzie wiązało się z koniecznością przebudowy sieci wysokiego napięcia, co niestety będzie konieczne w wariancie nr 4. Z kolei obszar  wyznaczony w wariancie 1 (stary most) podlega ochronie konserwatora zabytków.

 

Przed nami konsultacje społeczne

Rekomendacje zaprezentowane na sesji nie oznaczają jeszcze ostatecznej decyzji. W całym projekcie pojawi się jeszcze wiele analiz i ekspertyz. Nieodłącznym elementem realizacji tej strategicznej inwestycji mają być także szerokie konsultacje społeczne. Kiedy możemy się ich spodziewać? O tym przekonamy się niebawem. Tymczasem zapraszamy do udziału w naszej sondzie:

 

Gdzie, Waszym zdaniem, powinien powstać nowy most?



 

4.2
Oceń
(5 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (18)

kacperskyykacperskyy
+1

konsultacje społeczne w takiej samej wersji jak to zrobił burmistrz z konsultacjami w sprawie nazwy ronda przy PKP?

za taką manipulację to ja dziekuje, szkoda mojego czasu. Konsultacje powinny być zorganizowane w dzień targowy, wyznaczone kilka miejsc do tego, zeby mieszkancy mogli sie wypowiedziec i przede wszystkim oglaszane duzo wczesniej w radio + plakaty - wtedy te pseudo konsultacje jakie maja teraz miejsce maja szanse zamienic sie w prawdziwe konsultacje spoleczne.

(2018-02-13 11:42)
robroyrobroy
0

przez Bzurę

(2018-02-13 15:44)
MarionMarion
-1

Pewnego dnia rano przed ósmą rano zdarzył się cud na moście. Był dzień roboczy, dzieci z rodzicami jechały do szkół a na Gawłowskiej, Płockiej i na  moście nie było korka !!! I co się okazało – nie działały światła na skrzyżowaniu Warszawskiej i Traugutta. Jakiegoś większego korka na Traugutta też nie było. I co z tego wynika – wg mnie rano przed ósmą światła na tym skrzyżowaniu powinny być dłużej zielone dla jadących od strony mostu. W końcu prawie pół powiatu spotyka się rano na tym moście i czeka na wjazd kilkaset samochodów a od strony Staszica i Traugutta po kilkanaście. I teraz gdzie mamy  kilka lat czekać na nowy most można by tą sytuację poprawić. Tylko czy któregokolwiek z Radnych to zainteresuje? Wolą rozwieszać plakaty przed wyborami, że zajmą się naszymi sprawami jak ich wybierzemy.

Czy ktoś pomoże w tej sprawie? Czy jest to możliwe technicznie?

(2018-02-13 19:39)
luccklucck
+2
Najlepszą lokalizacją jest ta przy kładce. W optymalny sposób połączy ona okolice szpitala z centrum i jednocześnie utworzy ciąg komunikacyjny wschód-zachód odciążając tym samym Warszawską. Wyliczenia ekspertów z pewnością to potwierdzą (2018-02-13 20:52)
robbo2krobbo2k
0

Przy kładce nie ma miejsca ma jezdnie  stad zapewne pomysl przesuniecia o te 50-100metrów  w strone Chodakowa.   Dla samochodow to nic nie zmienia bo bedzie de facto prawie na przedluzeniu skrzyzowania z Trojanowska. Ta lokalizacja zapewne bedzie preferowana.

(2018-02-13 21:13)
pawel-bednarskipawel-bednarski
+1

Lokalizacja mostu powinna przebiegać przez Kistki. Każda inna spowoduje paraliż komunikacyjny miasta. Wystarczy zrobić wiarygodne badania natężenia ruchu. Lokalizacja na Kistkach umożliwi kierowcom wybór kierunku - północ/południe czyli:  Chodaków/Leszno/Warszawa  lub ul. 600-lecia, Staszica ewentualnie przez wypalenisko dojazd do trasy Masterfoods/Błonie/Warszawa. Jak widać jest tu wiele możliwości. Przebudowa skrzyżowania 600-lecia Staszica w rondo powinna dodatkowo udrożnić węzeł. Natomiast wprowadzenie ruchu bezpośrednio na ulicę Staszica (w śladzie kładki), spowoduje jedynie flustracje kierowców i niebezpieczeństwo miejsc publicznych jak Szkoła podstawowa nr 4, Gimnazjum nr2, Przedszkola niepubliczne. To miejsce już dziś jest zakorkowane i w każdym przypadku niebezpieczne dla dzieci.

(2018-02-14 10:35)
jan-gubanskijan-gubanski
+2

Dziwi mnie opór mieszkańców ulicy Staszica przed wariantem obok kładki. ( To chyba oni głosują za mostem w Kistkach licząc że ruch przeniesie się na ul. 600lecia) uż wcześniej zdołano zablokować starą trasę. Widocznie nie mieli jeszcze nigdy potrzeby szybkiego dojechazdu do szpitala. . A i karetki będą miały do centrum tamtędy dalej niż obecnym mostem. Tylko właściciele ogródków działkowych w Gawłowie zyskają na dojeżdzie. Chociaż nie wiem czy będą szczęśliwi kiedy obecną ostoję ciszy w tym rejonie zastąpi intensywny ruch przez Gawłów w kierunku Juliopola i Młodzieszyna, obecnie idący przez Altankę w kierunku szpitala i starego mostu. 

 A mieszkańcy ul. Dewajtis nadal zachowają ciszę i spokój, mimo że w planach z lat osiemdziesiątych to właśnie tą ulicą miała przebiegać 'viaBaltica" czyli droga o standardzie autostrady. Droga która znacznie rozwiązałaby i obenie problemy komunikacyjne tej częśći miasta ( tereny pod budowę takiej drogi są pozostawione nadal w planach miejskicj - patrz ul.Lazurowa na Karwowie). A może myśl o takiej drodze powoduje większe zainteresowanie zwolenników mostem na Kistkach niż mostem obok kładki? Nie będzie wyburzeń. Nie będzie się korkowć ul. Gawłowska, bo ul. Nowolazurową będzie równoległy dojazd do szpitala. Przy tej okazji z ulicy Staszica wyeliminuje się uciążliwy ruch zewnętrzny.

(2018-02-14 11:05)
Reage77Reage77
0

@pawel_bednarski - też tak sądzę.

(2018-02-14 11:52)
kacperskyykacperskyy
-1

na pierwszy rzut oka to nie ma znaczenia czy podjade kilometr w tą czy w tą zeby przejechac na druga strone ale faktycznie, polozenie trzeba by rozwazyc pod kątem przepustowosci - czy lokalizacja mostu zgra sie komunikacyjnie z aktualną strukturą bo nie sadze ze burminio wyłozy na przebudowe dróg czy skrzyzowań. zebysmy nie zostali wpakowani jak z ustawieniami swiateł na płockiej czu pod kauflandem gdzie tworza sie wieksze korki jak są niż jak ich nie było

(2018-02-15 08:00)
pawel-bednarskipawel-bednarski
+1

Dokładnie oto chodzi by odciągnąć ruch z miejsc, które wiemy że już dziś są kłopotem. Most na Kistkach spowoduje przejęcie części ruchu, który dzisiaj odbywa się znanymi nam drogami. W konsekwencji udrożni to i rozłoży ruch z pozostałych lokalizacji. Kierowcom pozwoli natomiast na zaplanowanie drogi, którą pokonują i wybór tej najkorzystniejszej. Czasami kilometr czy dwa więcej oznacza 10-15 minut szybciej. Tak było, gdy zamknięto most podczas remontu. Droga przez obwodnicę okazała się dla osób dojeżdżających rano do miasta zdecydowanie szybsza, choć kilka kilometrów dłuższa. Jeśli chodzi o dojazd karetek - pamiętajmy że nie tylko z centrum jeżdżą karetki i nie tylko centrum potrzebuje ich interwencji. Pamiętajmy, że most ma rozładować ruch i udrożnić przepustowość. Tak więc Straż, Policja i karetki tylko i wyłącznie zyskują. Generalnie jest to ważny i trudny temat, z pewnością wymagający głębokich i profesjonalnych analiz. W konsekwencji mostu, zgodnie z tym co mówino na radzie Miasta, Gminy i Powiatu muszą być zaplanowane inwestycje towarzyszące, tak więc już dziś Miasto wybierając lokalizacje musi się z nimi liczyć. Sam most to tylko dobry początek.

(2018-02-15 11:00)
elzbieta-kowalselzbieta-kowals
0
JAKI JEST SENS ROBIENIA PRZEPRAWY NA WYSOKOŚCI ULICY STASZICA(KLADKA) JAK JUŻ TERAZ TA ULICA KORKUJE SIE W GODZINACH SZCZYTU!!!!NA ZAKRECIE STOJĄ SAMOCHODY DO SKRZYŻOWANIA Z 600LECIA???TRZEBA PLANOWAĆ NA KILKANAŚCIE LAT DO PRZODU NIE TU I TERAZ. (2018-02-15 11:49)
AjakosAjakos
0

Osiecki pokazał jak się buduje mosty. :)

Te chodakowskie na Utracie są jego dziełem. Boję się, że te na Bzurze też tak wykombinuje, że się dwa samochody nie zmieszczą.

Tak walczył z Czubackim, że wybudował większą kładkę. Już za chwilę będzie ciekawie tam jak zamkną ul. Chopina. Pamiętacie komu to zawdzięczacie.

(2018-02-16 07:56)
jerzyk2205jerzyk2205
+3

Nie neguję potrzeby mostu, być może w jeszcze innej lokalizacji, co wynika z uwarunkowań przestrzennych miasta. Pamiętam, że pierwszą lokalizację (w śladzie starego mostu) jeszcze w pierwszej kadencji burmistrza Czubackiego oprotestowali mieszkańcy ul. Toruńskiej i kojarzę w tej akcji radnego Małeckiego. Co się więc zmieniło, że lokalizacja powraca? Burmistrz Osiecki obiecał most dla Karwowa osiem lat temu, podobnie jak budowę trasy północ-południe. Co z tych obiecanek wyszło? Mieszkańcy przekonają się, gdy ruszą przed wyborami przebudowy newralgicznych ulic. Można na krótką metę mamić ludzi powierzchniowym utwardzaniem ulic dojazdowych, ale równie ważne są strategiczne, dobrze zaplanowane i zorganizowane działania w zakresie komunikacji, a nie tylko ich obietnice. Można też proponować patrona mostu, ale najpierw wypadołoby go wybudować! Hałas wokół nowego mostu wywołany przez miejsko-powiatowąÂ "dobrą zmianę" na kilka miesięcy przed wyborami ma wybitnie propagandowy charakter. Powiat poza dobrymi chęciami nie ma na razie nic. Ani terenu, ani pieniędzy, ani gwarancji ich pozyskania. Ma życzliwego posła/ministra. Minister dzisiaj jest, a budowa możliwa dopiero za kilka lat, więc porozumienie podpisane w obecności trzech rad samorządowych to też tylko deklaracja woli współpracy w temacie, bez żadnych konsekwencji finansowych w najbliższym czasie dla budżetów trzech samorządów. Czy mieszkańcy do których ten propagandowy hałas dociera mają tego świadomość?

(2018-02-17 11:25)
dragon36dragon36
0

wszystko sie zmieniło Panie Jerzy,a juz przed wyborami to obiecanki cacanki,mosty ,drogi,i wiele innch rzeczy .......................gadac to każdy potrafi a już bajki najłatwiej............

(2018-02-17 11:46)
Reage77Reage77
0

Pan Osiecki wymiernie przyczynił się do sytuacji jaka zaraz zastanie mieszkańców Chodakowa i całego Sochaczewa. Wąskie gardło na Utracie da we znaki wszystkim.

Oczywiście nowy most jest potrzebny, ale pierwsza powinna być wybudowana obwodnica wyprowadzająca cześć ruchu z centrum. Tylko ta inwestycja da odetchnąć miastu, a przy okazji pozwoli mu się rozwijać.

(2018-02-19 09:32)
luccklucck
+1
@pawel-bednarski: Jesteś naiwny jeżeli uważasz, że badania natężenia ruchu wykażą jakąkolwiek przewagę lokalizacji na Kistkach. Most ma służyć miastu i łączyć centrum ze szpitalem i osiedlami wokół Lasku Gawłowskiego. Nie rozumiem w jaki sposób nadkładanie 4000m miałoby pomóc nam, kierowcom z tych okolic? (2018-02-19 16:12)
pawel-bednarskipawel-bednarski
0

@lucck: Badania ruchu, mają wskazać coś zupełnie innego. Mają wskazać dzisiejszy problem i być bazą do planowania. Nie można bez nich wykonać profesjonalnej analizy. Nie można ustawić mostu od tak sobie. Nasze gdybania muszą zostać poparte rzetelnym materiałem. To co pokazano na sesji trzech samorządów, to praca na kolanie Pana, który de facto chyba z analizami nigdy nic wspólnego nie miał. Można długo opisywać jak powinny analizy wyglądać, natomiast pozostawmy to expertom. Co do kierowców - tu właśnie o kierowców chodzi i ich czas. Planowanie mostu dla idei nie ma zuspełnie uzasadnienia. Pewnie na dziś jest tak, jak Pisał Pan Jerzy. Mamy doczynienia z mięsem wyborczym. Jednak jestem zdania że dyskusja w temacie może tylko i wyłącznie pomóc. Pozwala zrozumieć pewne aspekty wspólnie - a może nawet pomóc naszym rządzącym :).

(2018-02-20 14:13)
marcpromarcpro
+1

Most w ciągu ulicy Staszica to najgorsze rozwiązanie.

Nie ma znaczenia czy będzie ona w śladzie obecnej kładki, czy też przesunięta o 50-100 m w górę rzeki (czyli w stronę centrum).

Już teraz rano ta ulica korkuje się od starego szpitala w stronę centrum i od zakrętu/kładki w stronę.  Trojanowa. Wiec jak dojdzie dodatkowy ruch z Gawłowa, to będą korki od mostu w każdą i cała idea nowego mostu psu w du…e.

Najlepsze wyjście to most na Kistkach i rondo na skrzyżowaniu 600-lecia i Staszica/Trojanowska.

 

Z drugiej strony, biorąc pod uwagę że na jesieni mamy wybory samorządowe, całe te zamieszanie z nowym mostem potraktowałbym jako kiełbasę wyborczą.
Chciałbym się mylić, ale mogę się założyć że pod koniec roku, po wyborach cały ten szum ucichnie na kolejne 4 lata.

(2018-02-20 15:32)

skomentuj ten artykuł

e-Sochaczew.pl poleca filmy