Czy lotnisko będzie uciążliwe?

/ 33 komentarzy
Zdjęcia i foto: Czy lotnisko będzie uciążliwe? Inwestycje sochaczew

Jak twierdzi Leon Linettej, który kilkanaście lat spędził na lotnisku w Sochaczewie, to właśnie tu znajduje się wyjątkowo sprzyjający lotnictwu mikroklimat. Przez wszystkie te lata doświadczył tego wielokrotnie, przekonując się, że nawet w aurze niekorzystnych warunków atmosferycznych nad Polską czy Mazowszem, w Sochaczewie zawsze dało się bezpiecznie lądować. Tydzień temu informowaliśmy o spotkaniu udziałowców spółki „Mazowiecki Port Lotniczy Sochaczew”, podczas którego omawiano problemy dotyczące budowy lotniska Tanich Linii Lotniczych na wojskowym obiekcie w Bielicach i drogi ich rozwiązania,.
Kilka dni później, z inicjatywy stowarzyszenia „Port Lotniczy Sochaczew”, które rozpoczynało starania o lotnisko w naszym mieście, a właściwie w gminie Sochaczew, bo na jej terenie znajdują się Bielice, odbyło się w sochaczewskim muzeum spotkanie przedstawicieli stowarzyszenia z dziennikarzami lokalnych mediów. Obecne były sochaczewskie gazety, radio, telewizja kablowa oraz TVP 3. Na spotkanie zaproszono pilotów: Dariusza Mazura i Dariusza Mecheckiego oraz Leona Linetteja, wieloletniego koordynatora ruchu lotniczego. Obecny był też przewodniczący rady nadzorczej spółki „Mazowiecki Port Lotniczy Sochaczew”, mecenas Wojciech Błaszczyk a także prezes Stowarzyszenia „Port Lotniczy Sochaczew”, Krzysztof Brymora. Spotkanie poprowadziła Beata Brymora.
Wyjątkowy mikroklimat Bielic
Jak twierdzi Leon Linettej, który kilkanaście lat spędził na lotnisku w Sochaczewie, to właśnie tu znajduje się wyjątkowo sprzyjający lotnictwu mikroklimat. Przez wszystkie te lata doświadczył tego wielokrotnie, przekonując się, że nawet w aurze niekorzystnych warunków atmosferycznych nad Polską czy Mazowszem, w Sochaczewie zawsze dało się bezpiecznie lądować. Tu warunki były na ogół najlepsze i od tej strony znali Sochaczew wszyscy piloci w kraju. Często mówili, jak wspomina pan Leon: „Wy w tym Sochaczewie to zawsze macie dobrą pogodę”. A przecież mimo rozwoju techniki lotniczej sprzyjające warunki pogodowe nadal odgrywają w lotnictwie wielką rolę. Na potwierdzenie swych słów przypomniał, że przecież kiedyś na Bielicach stacjonowały aż dwie jednostki lotnicze. Loty odbywały się więc niemal na okrągło, a ruch w powietrzu był bardzo duży i tylko dzięki tym dobrym warunkom atmosferycznym było to możliwe.
Czy samoloty hałasują?
„Pewien hałas związany z lotniskiem zawsze będzie, ale, - o czym przekonywał Dariusz Mazur, pilot komunikacyjny LOT-u, - obecne procedury lotnicze, które obowiązują w naszym kraju i na świecie, hałas ten minimalizują. Potwierdzają to rozwiązania stosowane na wielkich europejskich lotniskach, które znajdują się w centrach dużych metropolii. Jak choćby lotnisko w Düsseldorfie, czy w Łodzi, gdzie, kiedy się podchodzi do lądowania, leci się nisko nad ulicą Piotrkowską i jest możliwość obserwacji uliczek i zakamarków w całej dzielnicy. To niesamowity widok, a jednak nie słyszałem, aby były tam jakieś protesty. Bo po pierwsze, hałas przy dzisiejszych silnikach samolotowych nowej generacji nie jest duży, a po drugie, ludzie rozumieją, że Łódź bez lotniska straciłaby bardzo wiele”.
Jak mówi Dariusz Mazur, w pobliżu lotnisk rozmieszcza się teraz specjalne czujniki hałasu i gdy one wychwycą wartości przekraczające normy, linie lotnicze muszą płacić bardzo wysokie kary. Dlatego wszystkim zależy, aby do tego nie dopuścić. W Sochaczewie takie czujniki mogłyby być na przykład rozmieszczone na Boryszewie. Piloci przekonywali także, iż samoloty startujące z Bielic, znacznie wcześniej, zanim jeszcze zbliżą się do gęstej zabudowy Boryszewa, będą mogły bez trudu skręcać łagodnie w lewo nad tereny minimalnie zaludnione. Kiedy taką trasę odlotu wytyczy się, wpisywana ona zostaje przed startem do komputera pokładowego każdego startującego samolotu, wtedy on nawet automatycznie skręcał będzie, klucząc tak, aby omijać tereny gęściej zabudowane.
Ponadto, jak twierdził pilot Dariusz Mazur, samolot po 3 kilometrach od startu, jakie dzielą lotnisko od Boryszewa, znajdzie się już na wysokości 600 - 700 m i nawet, gdyby leciał prosto, to dla dzisiejszych silników, które wytwarzają hałas 90-130 decybeli, na ziemi będzie on wynosił najwyżej ok. 50 dB. Płacz dziecka w domu to 40 dB, zaś głośna kłótnia w rodzinie to prawie 80 dB. Natomiast pamiętane przez nas samoloty wojskowe startujące na tzw. dopalaczu wytwarzały hałas ponad 220 dB. Trudno więc to dzisiaj porównywać.
Wszystko to pięknie, ale spyta ktoś: Kto nam zagwarantuje, że naprawdę tak będzie? Na to pytanie próbował rozwiać wątpliwości drugi zaproszony na spotkanie pilot - Dariusz Mechecki. Jak mówił: „Całe lotnictwo komunikacyjne oparte jest na procedurach Światowej Organizacji Lotnictwa. Nie ma tu mowy o żadnej dowolności. Bo procedury te napisane są krwią pilotów i pasażerów, którzy zginęli w lotniczych wypadkach. Każde lotnisko ma opracowane przez fachowców indywidualne procedury startu i lądowania wyznaczające wysokości i trasę lotu w danym terenie. Piloci nie mają tu absolutnie żadnej dowolności. Szarże wojskowych MIG-ów nad dachami bloków to już przeszłość”.
Na zbliżony aspekt sprawy zwróciła uwagę Beata Brymora, przypominając, że przecież całkiem niedawno, bo kilkanaście lat temu, informatyka znajdowała się na poziomie daleko odbiegającym od dzisiejszego. Wielki postęp techniczny nastąpił w ostatnich latach także w telefonii komórkowej. Wszystko zmienia się niemal z miesiąca na miesiąc. Podobny postęp techniczny nastąpił także w lotnictwie i dzisiejsze maszyny latające to już zupełnie inna bajka, w której stawia się przede wszystkim na bezpieczeństwo oraz niwelowanie hałasu.
Przy okazji usłyszeliśmy też odpowiedź na inne, nurtujące niektórych, pytanie: dlaczego samoloty nie mogą startować w kierunku Warszawy a lądować od strony Boryszewa, zwłaszcza, że przy lądowaniu hałas jest o wiele mniejszy. Otóż okazało się, że nawet duże ciężkie, nowoczesne maszyny muszą startować pod wiatr, a u nas na ogół wieje od zachodu.
Historyczna szansa?
Mecenas Wojciech Błaszczyk, przewodniczący rady nadzorczej spółki lotniskowej jest przekonany, że lotnisko pasażerskie to historyczna szansa dla Sochaczewa. „Nie widzę innego, lepszego pomysłu na zaktywizowanie Ziemi Sochaczewskiej. Jeśli ktoś ma taki pomysł, to proszę, aby go publicznie ogłosił, bo jestem przekonany, że nic bardziej korzystnego, co może wpłynąć na ogromny rozwój Sochaczewa zdarzyć nam się nie może. Możemy debatować na temat lotniska i mówić o jego plusach i minusach, ale przekonany jestem, że w sumie rachunek wyjdzie na pewno na plus. A przecież bierzemy udział w wyścigu, w którym startują również inne pragnące mieć lotniska miejscowości i jeśli będą tu protesty mieszkańców, możemy ten wyścig przegrać i tę historyczną szansę zmarnować.”
Podczas spotkania mówiono również o nowych miejscach pracy i zatrudnieniu na nowym lotnisku. Dowiedzieliśmy się, że planuje się utworzenie w sochaczewskich szkołach przedmiotów oraz klas o profilach związanych z obsługą portów lotniczych. Aby w przyszłości coraz więcej młodych ludzi mogło liczyć na dobrą pracę na Bielicach.
Podobne spotkania, jak zapowiedziała Beata Brymora, będą przez stowarzyszenie organizowane częściej, planuje się w najbliższym czasie spotkanie z mieszkańcami Boryszewa, by wyjaśnić nurtujące ich wątpliwości.
Sławomir Burzyński

 



0
Oceń
(0 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (33)

użytkownik5039użytkownik5039
0
Ja oczywiscie popieram inicjatywe uruchomienia portu lotniczego w bielicach, czy w ogole jest ktos temu przeciwny? mysle ze nie, bo takie lotnicho to ogromna szansa dla zahukanego sochaczewa, nareszcie miasto w pelni by sie rozwinelo. (2007-03-20 19:18)
Aldona55Aldona55
0
A ja oczywiście nie popieram uruchomienia tego lotniska i zapewniam, że takich jak ja jest o wiele więcej. Panie Bartosh, konkretnie jaka to ogromna szansa dla zahukanego Sochaczewa? Zahukany to byłby Sochaczew dopiero po uruchomieniu lotniska!!
Ktoś kiedyś obiecał, że jedna z dzielnic Sochaczewa będzie drugim Chicago. No i co?? (2007-03-20 22:36)
użytkownik4848użytkownik4848
0
A ja jestem za. Co do pytan: "konkretnie jaka to ogromna szansa dla zahukanego Sochaczewa?" A chociazby sciagniecie inwestorow. Lepiej zeby zostawiali pieniadze u nas niz gdzie indziej. To jest bardzo dobra inwestycja dla miasta. (2007-03-20 23:35)
jafabijafabi
0
Ja również jestem za lotniskiem. Z Chicago to było przesadzone. Mam nadzieję że lada moment będzie zorganizowane referendum, w sprawie naszego lotniska. Wtedy zobaczymy jaki procent będzie przeciwny. Zahukany Sochaczew na pewno nie będzie. Chyba nie czytała Aldona55 tego artykułu. Ponieważ jest tam dokładnie określona klasyfikacja hałasu, jaki byłby, i jaki był kiedyś, gdy latały migi. Jeżeli dojdzie do finalizacji tej inwestycji, będziemy mieli ogromny potencjał na sprowadzenie dużej liczby inwestorów. Co za tym idzie, dużej ilości miejsc pracy. (2007-03-21 00:30)
PoziomkaPoziomka
0
Super, super i jeszcze raz super. Zdania nigdy nie zmienie.
Przeciwni zawsze beda, do czasu kiedy lotnisko powstanie i wszelkie watpliwosci zostana rozwiane.
Zaloze sie, ze aktualni przeciwnicy za kilka lat bed super zadowoleni ze swojej nowej pracy na, lub zwiazanej z lotniskiem, i nie beda juz pamietali swojego stanowiska teraz. (2007-03-21 08:13)
gngn
0
Ja też jestem za lotniskiem, nawet jeśli jest to związane z uciążliwościami. Dzięki lotnisku do socho będą napływały inwestycje co przyczyni się do rozwoju gospodarczego i ekonomicznego, poza tym nie trzeba będzie szukać pracy w wa-wie
(2007-03-21 08:19)
mafiamafia
0
Droga Piozomko

Uwierz mi że zmienisz zdanie i przyznasz po sto kroć racje tym którzy oponowali przeciwko lotnisku jak tylko w nocy zaczna trząść sie szyby w Twoim domu , jak smród spalin zakłoci dotychczasowy spokój Twoich nozdży, i jak któregoś dnia samolot lądujący awaryjnie w Bielicach będzie zmuszony do zrzucenia paliwa nad miastem bo nie będzie innej opcji.

Bo póki co to wszyscy roztaczają świetlane wizje , jendakże zręcznie przemilczając to drugą mniej kolową strone medalu.

Droga Poziomko w niczym nie chciałbym bym Cie urazić ale wydaje mi się że nie pamietasz latających nad miastem MIG'ów z lotniska w Bielicach, może spytaj swoich rodziców jak to było i jak jest ich opinia w tej sprawie a dobiero się zarzekaj że nigdy nie zmienisz zdania.

Ktos kiedys powiedział:"Nigdy nie mów nigdy" (2007-03-21 09:22)
PoziomkaPoziomka
0
Drogi Mafio,
rozczaruje Cie. Migi pamietam. Zaden samolot paliwa nad miastem nie zrzuci bo do tego ma okoliczne niezamieszkale tereny, zreszta nie kojarze w ogole ze taka koniecznosc zaistniala w Polsce. Naogladales sie za duzo Discovery. Szyby nigdy trzasc sie nie beda (nawet na Okeciu sie nie trzesa). Halasu tez nie bedzie takiego jak mowisz: spojrz chociazby na tych idiotow ktorzy "pala gumy" pod oknami. Smrod i halas- a nikt z tego nie robi problemu.
Tak, jak kiedys pialam: mieszkalam na Ursusie Poludniowym swego czasu, na linii ladowania samolotow. Czasami lataly non- stop. Nigdy nie narzekalam na halas, bo nie byl tak uciazliwy jak Ci sie wydaje. Tym bardziej ze (przeczytaj artykul) halas samolotow pasazerskich to 50, a nie 220 dB.
Pogaday za 5 lat jak Twoje opinie beda dojrzalsze. (2007-03-21 09:57)
karol997karol997
0
Chcialbym, aby nasze miasto sie rozwijalo, dlatego jesli lotnisko jest taka szansa "jestem za- a nawet przeciw":)))) (2007-03-21 10:17)
użytkownik5039użytkownik5039
0
dobra zgadzam sie z tym ze bedzie smierdzialo spalinami, bedzie czasem halas jak samolot bedzie startowal, ale jak ktos chce zyc w blogiej ciszy to niech sie wyprowadzi na wies, jeszcze nawet jeden samolot nie przelecial nad z Sochaczewem z zamiarem ladowania a WY juz wymyslacie najczarniejsze wizje. Smrod i halas, a ciezarowki ktore przejezdzaja przez miasto? Lotnisko to przede wszystkim miejsca pracy i gwarantowany rozwoj :) ja widze wiecej dodatnich plusow jesli chodzi lotnisko ;) (2007-03-21 10:44)
Daniel5Daniel5
0
Jestem za!!! (2007-03-21 14:13)
ksysekksysek
0
Oby jak najszybciej otworzyli to lotnisko, bo to jest szansa dla naszego miasta!!!! A jak władze tego nie wykorzystają to ....... ---> :P (2007-03-21 16:10)
SkopekSkopek
0
Rowniez jestem za! Jakie plusy z lotniska: nowe miejsca pracy (cos bardziej ambitnego niz praca w magazynach na polach mokotowskich) lepsze polaczenie z Warszawa (lotnisko bez watpienia to wymusi) wplywy z turystyki (takie lotnisko nie bedzie tylko miejsce przesiadki miedzy w-wa a miastem docelowym) a co najwazniejsze Sochaczew przestanie byc anonimowy:) Minusy: ja ich nie widze, halas? Zyjemy w XXI w nie mozna rzadac by w miescie zylo sie jak w puszczy, chcesz miec cisze.... okoliczne gminy czekaja, na Twoje miejsce znajda sie mlodzi ludzie ktorzy beda pracowac na lotnisku:) (2007-03-21 21:02)
WieslawWieslaw
0
Hura!! Hura!! Jak wspaniale! Proponuję by jeszcze utworzyć obok lotniska amerykańską tarczę antyrakietową!! Wraz ze stacją radarową której nie chcą Czesi. Ilu zjedzie inwestorów z Ameryki!! I Chicago będzie nie tylko w Chodakowie ale w całym Socho. No i ci amerykanie bedom furt zwiedzać Socho z ruinami ruin i tak dalej! A ilu młodych ludzi znajdzie pracę, no i ta szkoła lotnicza...
Po prostu bomba! (2007-03-21 22:02)
Aldona55Aldona55
0
Panie Mafia, panie Wiesławie! Ja już Was kocham za dwie mądre główki, które trafiły się w gąszczu makówek.
Dla miłej Poziomki mam propozycje - atrakcyjną!! Ponieważ Tobie nie przeszkadza hałas jakiś tam samolocików, to chętnie zamienię się z Tobą na moje mieszkanie przy obwodnicy i ewentualnie obok niedoszłego lotniska! Mam bliskich znajomych w Chodakowie i chętnie tam zamieszkam.
Serdecznie pozdrawiam (2007-03-21 22:33)
użytkownik5039użytkownik5039
0
do Aldona55
Halas to jedyny powod dla ktorego nie chce Pani lotniska? (2007-03-22 08:56)
alfixqalfixq
0
WITAM. (2007-03-22 19:52)
alfixqalfixq
0
popieram głosy które są za.będzie może troszkę głośniej ale to milowy krok do przodu dla gminy i miasta socho.tylko nierozumie jednej rzeczy.miasto już dzieli skórę na niedzwiedziu.zaciera ręce,a to przecierz inwestycja na terenie gminy.Gmina niewtrąca się w budowe ronda w chodakowie bo to teren miasta a nie jej.myśle że powinien się wypowiedzieć w tej sprawie też wójt lub RADA GMINY. (2007-03-22 20:49)
robroyrobroy
0
lotnisko powinno powstać,pomijając nieznaną nam uciążliwość hałasu(napisałem raz że powinni na próbę wystartować samolot w niedzielę żeby wszyscy się przekonali jaki łomot będzie),pomijając nieznane nam zwiększenie zakorkowania obwodnicy przez samochody rozwożące z lotniska cargo,pomijając nieznaną ilość miejsc pracy(tej przy rozładunku,-Skopek napisał -"coś bardziej ambitnego niż praca w magazynach na polach mokotowskich"-chyba czerwonkowskich?,ochronie,bo kierownicze etaty obsadzą ludzie z doświadczeniem z poza Sochaczewa),lotnisko powinno powstać,choćby tylko dla napisu przy drodze żyrardowskiej--AIRPORT SOCHACZEW!! (2007-03-23 09:13)
ashbiashbi
0
ALe was zaczarowali naprawdę pomyślcie rozsądnie!!!! Praca będzie ale dla kogo ????? dla rodziny burmistrza i jego znajomych itp. Inwestycje proszę was jakie????!!!!! sklepik przy lotnisku????!!!!Roztaczają wizje hoteli restauracji a przecież jak ktoś latał tanimi lińjami to czy spał choć raz w hotelu czy nie załatwiał sobie przypadkiem transportu do domu żeby taniej było i żeby czasu nie tracić!!!!!taka jest prawda. Sklepy u nas jeden po drugim zamykaja zmieniją właścicieli bo ludzi nie stać na kupowanie w nich a wy mówicie że restauracje będą????!!!!Chopin gdyby nie wynajmował sal na wesela też dawno by upadł. Jeśli chodzi o hałas to będzie. Porozmawiajcie z babciami, rodzicami którzy pamiętają jeszcze loty nad Sochaczewem w 1978 r. A jak ktoś był na okęciu np. w sklepie OBI to wie co sie dzieje jak przelatuje samolot własnych myśli się nie słyszy. Tradedia. Także przemyślcie sobie wszystko jeszcze raz bo nigdy nie jest tak pięknie i kolorowo jak mówią. A (2007-03-23 17:39)
ashbiashbi
0
A i jeszcze jedno Sochaczew (jego mieszkańcy)walczyli żeby powstała obwodnica żeby zlikwidować hałas i smrud spalin w mieście żeby meszkańcom żyło się lepiej. To teraz co ????chcecie lotniska????!!!!!Żeby było jeszcze gożej????!!!!!!Nie wiecie co robicie (2007-03-23 17:44)
karol997karol997
0
Mimo wszystko jestem za takie sa prawa rynku cos za cos, ale miasto nie moze ogrodzic sie murem i jednoczesnie sie rozwijac. Nie zatul nas Chemitex,Bielice, wytrzymamy i lotnisko. To chyba wszysko, acha to przyszlosc my nie mozemy sie cofac. (2007-03-23 21:08)
pstemekpstemek
0
Wiadomo ze ludzie zawsze beda mieli problemy... ot tak... dla zasady. Szkoda w ogole komentowac. Jeszcze sie taki nie urodzil... Lotnisko powinno byc!!! zawsze lepiej sobie poleciec z sochaczewa... niz z etiudy... lodzi... katowic :/ Na pewno jest wiecej plusow niz minusow przyszlej inwestycji. (2007-03-23 21:12)
brzynkabrzynka
0
Dla sochaczew lotnisko jest niezbedne!! Wszystkie wasze sprzeciwy prowadza tylko do nie potrzebnych dyskusji!! Urodzilam sie i wychowalam w Sochaczewie. Lotnisko zawsze tu bylo!!I kazdy Sochaczewian bedzie pamietal, ze byl wtedy niezly hukk!!

Prosze nie wracajmy do czasow sredniowiecznych i przestanmy zyc mitem, ze moze bez zadnych inwestycji, nagle staniemy sie krajowa metropolia!! Lotnisko jest ogromna szansa!! Jedyna!!

Kolejna sparwa jest, ze Unia Europejska i jej "zielone lobby" coraz bardziej naciskaja na przewoznikow powietrznych. Przygniataja ich coraz to wiekszymi podatkami i oplatami.

Wierze, ze w niedlugim czasie wszyscy sataniemy sie swiadkami zaostrzonych przepisow ochrony srodowiska- a glownie emisji CO2. Moze sie tak zdarzyc, ze latanie wcale nie bedzie oplacalne!

szansa lotniska moze byc krotkotrwala!! Male i nie przynoszace zyskow straca przewoznikow!!
Moze takie aspekty powinnismy rozpatrywac???

W Polsce w dalszym ciagu niewiele sie o tym mowi! Kraje zachodnie w tym Francja, UK coraz bardziej radykalnie podchodza do tego problemu!

Chwytajmy szanse póki ona sie nam nadarza
(2007-03-24 01:22)
WieslawWieslaw
0
Oj, Brzynka, brzynka!.. Poznaję z daleka Twój anglosaski styl i pisownię. Panie B., może niech pisze te komentarze Twój syn czy córka? Czy naprawdę ten skok na kasę musi być naszym kosztem? Jeżeli chcecie zrobić interes to róbcie to na własne ryzyko i z własnych pieniędzy. Mam na myśli nawet to studium czy ekspertyzę, która kosztowała miasto zdaje się 300 tys. Ciekawe dlaczego została utajniona? Może była nie po myśli Stowarzyszenia?
Brawo Ashbi! Naprawdę skończyły się czasy wszechwładnych kacyków, którzy o wszystkim decydowali, nie licząc się z ludźmi i środowiskiem. Najpierw jak lotnisko działało wysiedlili cały Witoldów, później dawali pozwolenia na budowę, a teraz z powrotem fundują im lotnisko. Co ci ludzie zrobią?
Musimy protestować, zjednoczyć się i nie pozwolić na ten obłęd.
(2007-03-24 14:22)
pstemekpstemek
0
Najlepiej to juz dzis protestuj, idz na wiejska, co sie bedziesz tutaj rozwodzil na esochaczew? (2007-03-24 16:54)
jafabijafabi
0
Jestem za, jeżeli chcesz facet protestować ( Wieslaw ), to śmigaj! W naszym kraju to wszyscy są chętni do protestowania. Gdy tylko coś się dzieje, już szybko organizować protesty. Wieslaw, a ile masz lat? Może jesteś z ustroju, który to tolerował. Mam wielką nadzieję że lotnisko powstanie, a zdewociali przeciwnicy nie będą mieli racji. (2007-03-24 18:44)
Aldona55Aldona55
0
Jafabi - facecie - to Ty śmigaj w pobliże Okęcia. Bez trudu znajdziesz tam mieszkanie, pracę, SPOKÓJ (samoloty latają z tłumikami....) i świeże powietrze. A ilu inwestorów tam prosperuje!! Nie wiem co Ty jeszcze robisz w Sochaczewie. Tam okoliczni mieszkańcy czekają z utęsknieniem na takich Jafabich, którzy wykupią ich posiadłości.
Współczuję naiwności, oraz braku wiarygodnych i prawdziwych informacji.

Jestem zdecydowanie przeciwna uruchomieniu lotniska na Bielicach. Panie Wieslawie, jest Pan the best, jak bedzie trzeba razem z setkami innych pójdziemy nawet na Wiejską. Gorąco Pana pozdrawiam!! (2007-03-24 22:39)
jafabijafabi
0
Ciekawe skąd te setki ludzi zbierzecie na tą Wiejską? A w Sochaczewie to ja akurat tylko sypiam. Bo do pracy muszę dojeżdżać 130 km. Więc nie pie.... mi żę to nie jest jakąś przyszłościa dla naszego miasta. Bo w tej chwili rodziny z firm które u nas są nie utrzymasz ( takie zarobki oferują ). Chyba że komuś zależy aby przez życie przebrnąć wegetacyjnie. Pozdrawiam Aldona55. (2007-03-25 20:31)
gngn
0
Szanuje tych którzy są przeciw powstaniu lotniska bo dzięki ich sprzeciwom możemy wszyscy poznać bliżej szczegóły dotyczące lotniska i ludzi tym zainteresowanych.

OK. na tym polega wolność wypowiedzi, najważniejsze aby budować świadomość wśród społeczności o niewątpliwych zaletach jak i zagrożeniach związanych z powstaniem lotniska.

Co do referendum w sprawie powstania lotniska to oczywiście jak najbardziej jestem za, przeglądając wypowiedzi komentujące ten art. – wygląda to tak: komentarze za – 16, komentarze przeciw – 4





(2007-03-26 08:03)
GrabiecGrabiec
0
Chyba gn nie wiesz co to jest referendum jeżeli zwykłą ankietę za takowe uważasz i ważysz wynik w sposób najprostszy ale czy wiarygodny. (2007-03-26 13:43)
gngn
0
Dzięki za trafna uwagę Grabiec, mój post nie był precyzyjny i wprowadza mylne przedstawienie poglądu w sprawie lotniska. W mojej wypowiedzi nie ma przeprowadzonej ankiety gdyż w takowym celu trzeba zadać pytania i otrzymać na nie krótkie i sprecyzowane odpowiedzi, czy ankieta jest wiarygodnym źródłem informacji - jak najbardziej takowym źródłem nie jest ale za to daje nam pewien zarys sprawy, można by tu pisać spore laboratum ale chyba nie o to chodzi.

Dzięki za uwagę.
Pozdo.

(2007-03-27 06:54)
użytkownik3149użytkownik3149
0
Teraz tak gadacie że to wielka szansa a później jak otworzą lotnisko będziecie uciekać bo domy będą wam się składały jak domki z kart. (2007-04-22 22:13)

skomentuj ten artykuł

e-Sochaczew.pl poleca filmy