Dbamy o krążenie. 3 metody na wsparcie układu krwionośnego

Zdjęcia i foto: Dbamy o krążenie. 3 metody na wsparcie układu krwionośnego Zdrowie sochaczew

Układ krwionośny to zamknięty system, który zapewnia krążenie krwi po organizmie. W centrum systemu jest serce, czyli niezwykle wydajna pompa, która ten obieg wymusza. Układ krwionośny wraz z limfatycznym tworzą układ krążenia. Jego rola jest niebagatelna – dostarcza tlen do wszystkich komórek organizmu, za pośrednictwem krwi transportuje składniki odżywcze, wodę i hormony oraz odprowadza dwutlenek węgla i pozostałości przemiany materii. A to tylko wycinek funkcji, które pełni. Dlatego trzeba o niego dbać.


Dieta na serce

Układ krwionośny jest odpowiedzialny za transportowanie krwi z serca i do serca. Żeby mu to zadanie ułatwić, trzeba skupić się na rozsądnym dbaniu o zdrowie. Zacząć należy od diety. Skrupulatnie skonstruowany jadłospis może zdziałać wiele dobrego i poprawić nasze samopoczucie. Wspieranie serca to klucz do świetnej kondycji. Eksperci są zgodni, że najlepsza dla niego jest dieta śródziemnomorska.


Należy zadbać o podaż błonnika, który znajdziemy w warzywach, owocach, pełnoziarnistym pieczywie, niełuskanym ryżu. Do codziennego menu koniecznie włączmy rośliny strączkowe, w których znajdziemy masę niezbędnych nam witamin, minerałów i mikroelementów. Konieczne jest również zatroszczenie się o odpowiednią ilość płynów. Wypijajmy przynajmniej dwa i pół litra wody dziennie. Włączmy również zioła na krążenie. Doskonale sprawdzi się głóg bogaty w związki flawonoidowe oraz procyjanidy potrzebne do prawidłowej pracy serca - więcej na tej stronie. Można go przyjmować w formie naparów, przetworów lub kapsułek. Dobra dieta i rozsądne wybory żywieniowe są podstawą zdrowego życia – pamiętajmy o tym.


Aktywność fizyczna

Niebagatelne znaczenie dla kondycji naszego serca i układu krążenia ma również regularna, prowadzona z głową aktywność fizyczna. Ruch nie tylko doskonale wpływa na mięśnie, ale również poprawia wydolność, wzmacnia i polepsza samopoczucie. Liczy się każdy trening, nawet ten krótki, ale warto jednak poświęcić mu nieco więcej czasu. Wedle zaleceń ekspertów powinniśmy fundować sobie przynajmniej 20 minut wysiłku każdego dnia. Lekarze są zgodni co do tego, że aktywność fizyczna wspiera serce, działa przeciwzakrzepowo, zapobiega arytmii i wpływa na obniżenie ciśnienia oraz tętna spoczynkowego. Dla naszego serca to nieoceniona pomoc. Długo by wymieniać wszystkie pozytywne efekty regularnych treningów. Im szybciej wdrożymy je do codziennych rytuałów, tym lepiej dla naszego zdrowia, samopoczucia i… wyglądu!


Zero używek

Konieczne dla zachowania zdrowego serca i sprawnego układu krążenia jest zrezygnowanie z używek. Papierosy i alkohol stanowią poważne zagrożenie dla naszego organizmu. Palenie zwiększa ryzyko chorób tego organu co najmniej dwukrotnie. Podobnie działa alkohol, którego nadużywanie przyczynia się do rozwoju nadciśnienia tętniczego i zwiększa ryzyko zaburzeń rytmu serca. Natychmiastowa rezygnacja z tych używek sprawi, że szybko zauważymy poprawę samopoczucia. Do tego dobre, wartościowe jedzenie, aktywność fizyczna i zioła na krążenie, które będą wspierać zdrowie. Do dzieła!

 



0
Oceń
(0 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (0)

skomentuj ten artykuł

e-Sochaczew.pl poleca filmy