Droga Ekspresowa w Sochaczewie – są nowe plany GDDKiA

/ 2 zdjęć
Zdjęcia i foto: Droga Ekspresowa w Sochaczewie – są nowe plany GDDKiA Sprawy urzędowo-administracyjne sochaczew

30 sierpnia w Delegaturze Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Płocku odbyło się spotkanie w sprawie przedstawienia nowego przebiegu drogi ekspresowej S10. Przy okazji tego projektu przedstawiono również plan „dużego ringu Warszawy”, który miałby stać się obwodnicą Aglomeracji Warszawy. Wśród kilku wariantów w budowie nowych dróg znalazł się, między innymi, Sochaczew. 


Nasze miasto znalazło się w obszarze komunikacyjnym Płocka i okolic. Obwodnica Aglomeracji Warszawy (OAW) to nowy projekt Ministerstwa Infrastruktury, który ma połączyć stolicę oraz Centralny Port Komunikacyjny z Płockiem i innymi mazowieckimi miejscowościami. Na wytyczonych planach znalazł się również Sochaczew. GDDKiA przedstawiła warianty korytarzy trasy S10 z OAW, która ma usprawnić ruch samochodowy. Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad przedstawiła studium korytarzowe. Pojęcie to jest opisane jako - Pierwszy element dokumentacji projektowej, określający lokalizację pasa (korytarza) terenu pod nową drogę z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych. Służy wstępnej ocenie zasadności budowy drogi i pozwala podjąć decyzję o prowadzeniu dalszych prac.


Dokument ten służyć ma wyborowi optymalnej lokalizacji budowy nowych dróg. Na opracowaniach znajdziemy lokalizację naszego miasta. Dokument ten ma stać się rozwiązaniem dla regionu Płocka i skomunikowania go z miastami w bliskiej odległości, między innymi Sochaczewem. Trasa miałaby powstać nie dłużej niż za dziesięć lat. GDDKiA opracowało ponad 3 tys. km nowych dróg, jakie są w planach budowy. Celem tego działania jest połączenie autostrady S10 z także drogi ekspresowej S8, budowę OAW z portem lotniczym w Baranowie.  


Jak podaje GDDKiA - Zdefiniowano cztery korytarze, które zostały objęte uszczegółowieniem i oceną w ramach Studium Korytarzowego:


Wariant 1: A1 (Toruń - proponowany węzeł Grabowiec) - Płock - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej - OAW (opcja w sąsiedztwie m. Tłuszcz), o długości 380 km, z czego ok. 100 km jako autostrada, szacunkowa wartość całej inwestycji to 24,1 mld zł,


Wariant 2: A1 (Toruń - istniejący węzeł Lubicz) - Płock - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (opcja nawiązująca do przebiegu DK50 i DK62 na południe od m. Wyszków), o długości 412 km, z czego ok. 110 km jako autostrada, szacunkowa wartość całej inwestycji to 26 mld zł,


Wariant 3: A1 (Włocławek - istniejący węzeł Włocławek Północ) - Płock - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (według opcji jak dla Wariantu 1 z korektami w rejonie Sochaczewa i Piaseczna), o długości 362 km, z czego ok. 95 km jako autostrada, szacunkowa wartość całej inwestycji to 22,9 mld zł,


Wariant 4: A1 (Ciechocinek/Włocławek - proponowany węzeł Brudnowo) - Płock - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (według opcji jak dla Wariantu 2 z korektami w rejonie Sochaczewa, Piaseczna i Wyszkowa), o długości 398 km, z czego ok. 105 km jako autostrada, szacunkowa wartość całej inwestycji to 25,4 mld zł.


Wytyczone warianty są podstawą do dalszych prac i ocen. Obecnie, trwające prace są okazją dla władz miasta dla umiejscowienia Sochaczewa w ostatecznym wariancie budowy. Czy zostanie ona wykorzystana, przekonamy się w przyszłości. 


Foto: Urząd Gminy Sochaczew 

Źródło: GDDKiA


 



0
Oceń
(0 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (0)

skomentuj ten artykuł

e-Sochaczew.pl poleca filmy