Drożej za śmieci: 12,80 za segregowane, 22,00 za zmieszane

/ 35 komentarzy
Zdjęcia i foto: Drożej za śmieci: 12,80 za segregowane, 22,00 za zmieszane Sprawy urzędowo-administracyjne sochaczew


Przy czterech głosach „wstrzymujących” i pozostałych „za”, w piątek 13 listopada radni miejscy zaakceptowali nowe stawki cenowe za odbiór śmieci w Sochaczewie. Zdaniem burmistrza, podwyżki są konsekwencją dyktatu cenowego jedynej firmy zajmującej się odbiorem odpadów komunalnych, która zgłosiła się do trzykrotnie powtarzanego przez ratusz przetargu – czyli Remondis & Zebra.

 

Najpierw fakty: dotychczasowe ceny odbioru odpadów komunalnych od mieszkańców to 8,80 złotych za segregowane i 12,00 za zmieszane miesięcznie. Od nowego roku za tę samą usługę zapłacimy odpowiednio 12,80 i 22,00 złote. Czyli opłata miesięczna za odbiór śmieci segregowanych wzrośnie o 4 złote, zmieszanych o 10 złotych. Podwyżki, zdaniem burmistrza, to konsekwencja dyktatu cenowego firmy Remondis & Zebra. Od lipca 2013 do 30 czerwca 2015 ratusz płacił tej firmie za odbiór odpadów 305 tysięcy złotych miesięcznie. Po trzykrotnie powtarzanym przetargu, w którym Remondis & Zebra brała udział jako jedyna, stawka miesięczna wzrosła do 500 tysięcy złotych.

 

- Ze względu na wzrost kosztów obsługi systemu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Miasto Sochaczew, zaistniała konieczność zmiany stawek opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W projekcie niniejszej uchwały zostało zaproponowane podwyższenie stawki opłaty w stosunku do mieszkańców, którzy nie segregują odpadów. Powyższe ma zachęcać mieszkańców do segregowania odpadów, co również wiąże się z koniecznością osiągnięcia do 31 grudnia 2020 roku odpowiednich poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia między innymi następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła – czytamy w uzasadnieniu do piątkowej uchwały.

 

Faktycznie, możemy mieć teraz pewność, że sto procent mieszkańców zadeklaruje sortowanie swoich śmieci. Ale to nie oznacza, że wszyscy będą je sortować. Bo nikt tego w naszym mieście nie weryfikuje.

 

Wraz z uszczupleniem kieszeni mieszkańców, skurczy się też wartość miejskiego budżetu. Ratusz bowiem, by nie podnosić cen za segregowane śmieci o tyle, o ile wzrosła usługa Remondis & Zebra (ok. 70 %), zastosuje dopłatę do tych cen, która w tym roku pochłonie 600 tysięcy, a w przyszłym 1 milion złotych z miejskiej kasy.

 

figa

 

 

 

 

 



5
Oceń
(2 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (35)

jerzyk2205jerzyk2205
+1
Zapis z projektu uchwały budżetowej na XVI Sesję Rady Miejskiej w dniu 13.11. 2015 r. :

"Zwiększa się o kwotę 460.000 zł plan wydatków rozdziału 90002, którą przeznacza się na odbiór od mieszkańców i zagospodarowanie odpadów komunalnych. Ponadto w ramach rozdziału zmniejsza się, do wysokości zapotrzebowania, tj. o 125.000 zł środki zabezpieczone na prowadzenie prac związanych z rekultywacją zdegradowanego terenu przez zgromadzone odpady komunalne na działkach należących do miasta w miejscowości Kuznocin oraz na prace związane z odbiorem i unieszkodliwianiem odpadów zawierających azbest. Powyższą kwotę również przeznacza się na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych. Wprowadzenie zmian związane jest ze wzrostem wydatków na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych wynikających z przeprowadzonego przetargu".

Czytając powyższe uzasadnienie dla dopłaty do śmieci w wysokości 460 tys. zł + 125 tys. zł w ostatnim zdaniu cytowanego fragmentu projektu uchwały, nie dziwię się, że notorycznie serwuje się mieszkańcom populistyczne i nieprawdziwe informacje dotyczące tego obszaru, skoro również mają w nie bezkrytycznie wierzyć sprawujący kontrolę radni miejscy. Jakim cudem brakuje w systemie odpadowym aż 585 tys. zł, co ma ponoć wynikać z przeprowadzonego przetargu?

Miasto dotychczas (wg publikowanych informacji miejskich) za odbiór i zagospodarowanie śmieci płaciło konsorcjum firm sochaczewskich miesięcznie ok. 300 tys. zł. Po przetargu ma płacić ok. 500 tys. zł miesięcznie, począwszy od listopada. Różnica wynosi ok. 200 tys. zł. Ponieważ nowe opłaty dla mieszkańców mają wejść w życie od stycznia 2016 r., to za listopad i grudzień brakujące 200 tys. zł x 2 miesiące = 400 tys. zł, burmistrz postanowił dopłacić z budżetu miejskiego. Dlaczego więc 585 tys. zł, a nie 400 tys. zł? O to powinni pytać radni!!!
Najprawdopodobniej te dodatkowe 185 tyś. zł brakuje, aby zbilansować finansowo funkcjonujący system do końca października 2015 r. Czy zatem dotychczasowe opłaty w wysokości 8.80 zł za śmieci segregowane i 12.00 zł za zmieszane od osoby zostały prawidłowo skalkulowane? Ustawa mówi, że system powinien się finansowo bilansować.

Najwyraźniej również, burmistrz nie ma orientacji w kalkulacji kosztów usługi. Płaci firmom ryczałtowo, nie wiedząc chyba za co i narzeka na złą ustawę. Mieszkańcom zaś publicznie mówi, że jesteśmy przypisani do instalacji w Płońsku, co nie jest prawdą. Otóż zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarowania Odpadami dla Mazowsza, Sochaczew jest przypisany do regionu płockiego, gdzie jest kilka instalacji RIPOK. Wybór instalacji w obrębie regionu należy do gminy i wynika raczej z ekonomii. Lansowany ostatnio pomysł burmistrza z przeniesieniem się do regionu łódzkiego świadczy o mizernej znajomości struktury kosztów w gospodarce odpadami.

Propozycja nowych opłat dla mieszkańców Sochaczewa od stycznia (12.80 zł i 22.00 zł) wg burmistrza również nie zbilansuje systemu, stąd burmistrz już dzisiaj zapowiada dopłatę z następnego budżetu miejskiego w wysokości ok. 900 tys. zł na okres do końca czerwca 2016 r. Później burmistrz ma nadzieję na przyjazną nowelizację ustawy śmieciowej.
A może lepiej wgłębić się w specyfikę odbioru i gospodarowania odpadami, przestać pohukiwać populistycznie "stop śmieciom" w Sochaczewie i zacząć poważne rozmowy z firmami z branży. Będzie mieszkańców mniej bolało.

(2015-11-15 17:54)
Obywatel85Obywatel85
+1
Sami sobie tego pana wybraliście ! teraz nie płakać że boli !!! ale to na szczęście wszystko do czasu panie ,,przypadkowy,, burmistrzu :) (2015-11-15 18:54)
dragon36dragon36
0
zakładając że ratusz jak za dawnych czasów ma swoją firmę śmieciowa świadczy usługi mieszkańcom czy było by taniej ? ,ponawiam pytanie dlaczego doszło do kasacji ZUK ,czemu oddano przysłowiową złotą kurę ,kto temu winien,czy tak musiało byc ,czy teraz za to wszyscy płacimy z własnej kieszeni ?.Czy kiedykolwiek ratusz będzie przyjazny mieszkańcom. (2015-11-15 18:55)
maniek485maniek485
0
A CZY WIADOMO ILE POSZŁO PIENIĘDZY DLA KOSCIOŁA NA OSTATNIEJ SESJI RADY MIASTA
(2015-11-15 19:35)
jerzyk2205jerzyk2205
0
@dragon36

Gospodarka odpadami jest przysłowiową "złotą kurą", ale tylko tam, gdzie jest profesjonalnie zorganizowana i zarządzana!
Proszę dać spokój dawnym czasom i ZUK, bo one nie mają już dzisiaj znaczenia. Przykład zza miedzy - Żyrardów. Tam Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej nie było kasowane i ze śmieciami dawało sobie radę, ale w dzisiejszych realiach, bez składowiska i sortowni, aby podołać wyzwaniom nowej ustawy w realizacji gospodarki odpadowej zawiązało konsorcjum z inną firmą specjalistyczną, która wygrała przetarg na odbiór śmieci w Żyrardowie i jest RIPOKiem w Nadarzynie. Opłaty za śmieci w Żyrardowie są niewiele niższe: 11 zł za segregowane i 21 zł za zmieszane od osoby. (2015-11-15 20:04)
jerzyk2205jerzyk2205
+2
Burmistrz zamiast opowiadać radnym i mieszkańcom o dyktacie cenowym firmy, zanim lekką ręką zacznie wydawać pieniądze mieszkańców, niech przeanalizuje strukturę kosztów zakupionej w przetargu usługi odbioru i zagospodarowania odpadów i poda ją do publicznej wiadomości. Odnoszę wrażenie, że opowieść o dyktacie jest odwracaniem uwagi od własnej, mizernej wiedzy o realnych kosztach sochaczewskiego systemu. (2015-11-15 20:30)
dragon36dragon36
0
czasy ZUK to bardzo ważna sprawa i dziś tak jak Zyrardow można by było z kimś wejść w spółkę a tak to lipa i ktoś nam dyktuje warunki.Zawszę będę twierdził że kasacja śmieci to był kolosalny błąd j władzy rządzącej w tamtym czasie.Nazwisk już nie będę wymieniał. (2015-11-15 20:47)
jerzyk2205jerzyk2205
0
@dragon36

Nie chcę nikogo bronić, ale gdzie Pana zdaniem, na jakim terenie, ten hipotetycznie istniejący nadal ZUK prowadziłby dzisiaj gospodarkę śmieciową? Słyszał Pan o jakichś inspirowanych protestach mieszkańców?
Mam osobiście dużą satysfakcję, że mój pomysł wykorzystania opuszczonego budynku biurowca po ZUK pod MOPS i DDPS świetnie się sprawdza. (2015-11-15 21:18)
GąsiorGąsior
+2
Bardzo się cieszę i bardzo władzy i mieszkańcom gratuluję. Mieszkańcom władzy, a władzy mieszkańców. (2015-11-15 22:18)
jerzyk2205jerzyk2205
+1
Poniższe cytaty potwierdzają ciekawy punkt widzenia na rozwiązywanie problemów (w sprawie m.in. śmieci i przeprawy mostowej) prezentowany przez przewodniczącego Rady Miasta w Sochaczewie na stronie internetowej UM:

(w sprawie śmieci)
"Wspomnę jeszcze o ustawie śmieciowej, która nadaje się wyłącznie do wyrzucenia do kosza. Jak można uchwalić ustawę tak bardzo wspierającą firmy śmieciowe, a jednocześnie bijącą po kieszeniach obywateli kraju? W wyniku tego bubla prawnego w tym roku do przetargu w Sochaczewie przystąpiła tylko jedna firma, proponując przy tym horrendalną stawkę. Burmistrz Osiecki dwa razy unieważniał przetarg licząc, że pojawi się jakaś konkurencja. Nie pojawiła się. Samorząd postawiono pod ścianą, dlatego musimy zatwierdzić wyższe stawki i myśleć o dopłacie do systemu, by ulżyć najniżej zarabiającym, emerytom, rodzinom wielodzietnym".

Panie przewodniczący, przepraszam, ale po kieszeni bije mieszkańców nie ustawa, a uchwała Rady Miasta o wysokości opłat za śmieci. Natomiast wprowadzone dopłaty do systemu są dla wszystkich mieszkańców, a nie tylko tych wymienionych.

(w sprawie nowego mostu)
"Kwestia tej przeprawy cały czas leży nam na sercu, ale tak dużej inwestycji nie możemy realizować sami. Gdyby na zbudowanie przeprawy poszły tylko pieniądze podatników z Sochaczewa, to byłoby nie fair. Oczywiście skorzystaliby wszyscy sochaczewianie, ale w przynajmniej równym stopniu mieszkańcy ościennych gmin, a nawet całego powiatu. Nie zgodzimy się na budowę mostu, jeśli jego powstanie nie zostanie sfinansowane przy udziale innych samorządów z terenu powiatu sochaczewskiego. Dlatego uchwała o budowie mostu zostanie podjęta dopiero wtedy, gdy będziemy mieli zapewnienie o wkładzie finansowym.

No to raczej nowego mostu nie będzie i wiadomo dlaczego. A może zacznijmy zbierać opłaty od wszystkich, którzy jadą na wschód, czy zachód przez Sochaczew? Będzie wkład finansowy.
A poważnie, sugeruję kierunek - ministerstwo. (2015-11-15 22:52)
dragon36dragon36
0
Panie jerzyk nie jestem specjalistą ale jak się chce to podobno można,czemu przez te lata gdzie wywożono nielegalnie ,śmieci- Kuznocin nie szukano innego dogodnego miejsca?,moim zdanie dlatego że tak było dobrze ,nikt nie chciał się ruszyć i zając tematem,podobny problem ze schroniskiem ,tak serio to miasto nie miało nigdy dobrych gospodarzy i wyszło jak wyszło ,a już teraz to całkiem kaplica,pozdrawiam. (2015-11-16 11:07)
adam11111adam11111
0
Panie Jerzyk odczep się od Burmistrza. Byłeś Pan Nadburmistrzem i co Pan zrobił z polityką śmieciową - nic,
ile kilometrów ulic nieutwardzonych zostawiliście po swoich rządach, jaki bałagan w Chodakowie itd. itp.
Poza tym nie wypada aby słaby nadburmistrz krytykował dobrze pracującego Burmistrza. Może niech się Pan zastanowi nad zmianą miejsca zamieszkania jak Panu tak tu źle. Może Płońska albo góry Świętokrzyskie. Naprawdę już się nie chce czytać tych Pana bredni. Skończ Pan ta pisaninę wstydu oszczędź. (2015-11-16 12:24)
jerzyk2205jerzyk2205
+1
Jaki burmistrz, taki dobosz. :)

@Gąsior
Panie Andrzeju, świetny komentarz. Krótko i celnie. (2015-11-16 18:05)
DystopiaDystopia
0
Szkoda, że nasze portfele ucierpią, ale jeśli taką cenę mam płacić za zmianę władzy lokalnej, to trudno, jakoś przetrwam... (2015-11-16 22:04)
jerzyk2205jerzyk2205
0
Warto szukać pieniędzy nie tylko w kieszeniach mieszkańców.

Konkurs Gospodarka odpadami komunalnymi - budowa Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych ( Działanie 2.2) rozpocznie się 1 grudnia. Wsparcie mogą uzyskać projekty obejmujące elementy gospodarki odpadami zgodnej z hierarchią sposobów postępowania z odpadami. Do konkursu mogą przystąpić: jednostki samorządu terytorialnego i ich związki, działające w ich imieniu jednostki organizacyjne oraz podmioty świadczące usługi publiczne w ramach realizacji obowiązków własnych jednostek samorządu terytorialnego. Budżet konkursu wynosi 100 mln zł. Wnioski będzie można składać do 29 lutego 2016 r. (2015-11-16 22:08)
DurianDurian
-1
Ja mam inne pytanie czy Firma dostarczająca pojemniki na osiedla może zmienić tak kontenerki na plastik papier szkło aby można było prowadzić selekcję bo na ten moment normalnie się nie da i dlatego wszyscy np na Victorii wywalają worki 60L plastików do mieszanego bo jak ma ktoś rozrywać worek i wkładać po jednej butelce to ma to w Dupie i wali do głównego kontenera na mieszane(np pada deszcz, śnieg). inna sprawa że do papierowego kontenera nie wchodzi format opakowania po pizzy, a do plastiowych butelka 6l po wodzie. to ja się pytam jak mamy zachęcać jak zniechęcamy takimi działaniami.
(2015-11-16 22:51)
DurianDurian
-1
Dodatkowo wsadzę kij w mrowisko stwierdzając że w naszym mieście nie trzeba sprzątać po PSACH. dlaczego zapytacie a dlatego że ktoś mądry tak napisał uchwałę. (2015-11-16 23:10)
dragon36dragon36
+1
zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa a konkretnie sklepy ,czy maja osobne umowy czy tylko dom,i czemu większość kupców wynosi śmieci do koszy ulicznych,czy to oznacza że nie maja sklepowych koszy ,czy to nie jest zarazem okradanie miasta,a może jakaś kontrola by ich zmobilizowała by zaczęli się stosować do reguł obowiązujących mieszkańców. (2015-11-17 10:31)
RotorRotor
-1
Lub jak kto woli Pis wam w Dudę hi hi (2015-11-17 10:54)
plastekplastek
0
Każdy podmiot gospodarczy ma obowiązek podpisania umowy na wywóz nieczystości i to kontroluje SANEPID. (2015-11-17 11:50)
KarollKaroll
0
To chyba słabo nasz sanepid prowadzi kontrole bo znam wiele przypadków, gdzie przedsiębiorcy takich umów nie mają. A co do samej podwyżki - to było do przewidzenia. Przed wyborami mydlenie oczu, teraz wyszło jakiego wyboru dokonali mieszkańcy. Cieszę się, że nie przyłożyłam do tego ręki i mam nadzieję, że w następnych wyborach ludzie się trochę otrząsną. (2015-11-17 12:16)
DurianDurian
0
jest jeszcze plaga bo mieszkańcy osiedli wyprowadzili się na wieś do domów jednorodzinnych a tu gdzie wynajmują mieszkania nadal mają klucz od śmietnika i wywalają całe bagażniki śmieci. w nowym roku będzie pewnie kolejna podwyżka.
(2015-11-17 16:09)
jerzyk2205jerzyk2205
0
Coś dla przewodniczącego Rady Miasta:

Ustawodawca upoważniając radę gminy do określenia wysokości stawek opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi nie pozostawił jej pełnej swobody w tym zakresie, lecz zobowiązał do dokonania kalkulacji obejmującej elementy kosztów, na podstawie której wyliczone mają zostać stawki opłat „za śmieci".

"Rada gminy podejmując uchwałę w przedmiocie stawek opłaty za gospodarowanie odpadami jest zobowiązana do dokonania rzetelnej i wnikliwej kalkulacji wysokości stawki, tak aby pobierane opłaty pokrywały rzeczywiste koszty związane z funkcjonowaniem systemu zagospodarowania odpadami na terenie gminy”. (por. nieprawomocny wyrok WSA w Białymstoku z dnia 6 listopada 2013 roku, sygn. I SA/Bk 127/13, szerzej: M. Kiełbus, Sądy administracyjne mogą kontrolować wysokość opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi).

Polecam ciekawy artykuł prawnika z kancelarii prawnej doradzającej Związkowi Miast Polskich:

http://prawodlasamorzadu.pl/2015.07.15-czy-mozna-doplacac-do-systemu-%E2%80%9Esmieciowego%E2%80%9D.html&strona=2
(2015-11-17 22:28)
jerzyk2205jerzyk2205
0
Państwo radni lekką ręką dorzucili do systemu odpadowego z budżetu miejskiego w 2015 r. ok. 600 tys. zł, tj. po ok. 16 zł na mieszkańca, aby nie podwyższać w prezencie świątecznym opłat śmieciowych. I tym samym uniknąć nieuchronnego gniewu ludzi, którzy w większości nie zdają sobie sprawy, że te 600 tys. zł też jest z ich kieszeni, wpłacone w formie podatków lokalnych do kasy miasta. (2015-11-17 23:07)
plastekplastek
0
Czekamy na podwyżkę ze strony ZWiK i będzie komplet po wzroście podatku od nieruchomości.Brawo PIS i SFS. (2015-11-18 09:18)
RotorRotor
-1
Se wybraly to se tera zaplaco bystrzaki emeryto - kościulkowe. (2015-11-18 10:07)
MelonMelon
0
Tym co głosowali na tych z PICu oszołomów to łapy powinny zdrewnieć, a pies sąsiada powinien im codziennie naszczać w buty.

(2015-11-18 17:04)
jerzyk2205jerzyk2205
0
Dla przypomnienia, co mówili doświadczeni samorzadowcy o sochaczewskich opłatach za śmieci na początku stycznia 2013 roku:

http://zyroskop.info.pl/2013/01/stawki-za-smieci-od-sasa-do-lasa/

Skok od 6 zł za segregowane i 12 zł za zmieszane od osoby do odpowiednio 12,80 zł i 22 zł dowodzi, że sochaczewscy decydenci nie potrafią przeprowadzić rzetelnej kalkulacji kosztów zakupionej usługi odbioru i zagospodarowania śmieci, a wolą narzekać na ustawę i firmy. (2015-11-18 21:30)
jerzyk2205jerzyk2205
0
Czy to już jest ten zapowiedziany w 2013 roku przez sochaczewskiego burmistrza modelowy system zagospodarowania odpadów, który mają naśladować inne samorządy? (2015-11-19 22:28)
RotorRotor
0
Tak tylko teraz wszyscy zapłacimy za pisiolony melepetyzm, czyli brak gorliwości w minimalizowaniu kosztów funkcjonowania miasta. Najlepiej sięgnąć do kieszeni wyborców .
(2015-11-20 12:18)
dragon36dragon36
0
nowe kosze na Staszica już są zapełnione przez sklepikarzy czy to tak powinno być,świta wielebna . (2015-11-20 15:54)
zabczynski227zabczynski227
0
dragon36

Ta władza nie umie a może nie chce kontrolować bo może to ich wyborcy . Swój swojemu krzywdy nie wyrządzi . I tu masz odpowiedź . Przygotuj się na to ,że tych śmieci będzie coraz więcej , ale powinieneś to przyjąć ze spokojem , bo o ile pamiętam to głosowałeś na ta władzę , więc teraz nie grymaś. Wybrałeś to masz . (2015-11-20 20:31)
jerzyk2205jerzyk2205
0
Od narzekania burmistrza i jego radnych na ustawę śmieciową lepiej w Sochaczewie nie będzie. Niech wreszcie decydenci ruszą się w teren, aby zobaczyć, że inne gminy mogły podołać wymaganiom ustawy. W Sochaczewie mamy różne sposoby zagospodarowania śmieci. Nieruchomości zamieszkałe obsługuje gmina poprzez wyłonioną w przetargu firmę. Nieruchomości niezamieszkałe (instytucje, działalność gospodarcza, usługi i handel) obsługuje kilka specjalistycznych firm. Mają one bezpośrednie umowy z właścicielami tych nieruchomości i często widać na ulicach ich śmieciarki. Ich finasowe rozliczenia omijają kasę miasta. Firmy te nie były zainteresowane ostatnimi przetargami organizowanymi przez miasto. Administracja odpowiedzialna za zagospodarowanie śmieci w Sochaczewie finansowana jest z opłat za śmieci tylko przez mieszkańców bloków i domów jednorodzinnych objętych systemem miejskim. Jest też część mieszkańców, których nie ma w żadnym systemie. Stąd widoczne jeszcze peryferyjnie dzikie wysypiska i nierzadko przepełnione kosze uliczne. (2015-11-22 16:01)
adam11111adam11111
0
Widzę Panie Jerzyk, że od pewnego czasu sam z sobą Pan rozmawia. Zadaje pytania na które sam sobie odpowiada. Oj niedobrze, niedobrze (2015-11-23 08:59)
jerzyk2205jerzyk2205
0
Burmistrz Sochaczewa od trzech lat jest zapraszany na płońską konferencję poświęconą gospodarce odpadami, ale bez skutku, nie jest zainteresowany nawet wysłaniem merytorycznego pracownika. Nie zauważyłem więc, aby magistrat czuł się przypisany do RIPOKa w Płońsku. Zatem mówienie mieszkańcom, że śmieci drożeją, bo muszą jechać do Płońska jest wielkim PICem. Nie muszą, tak jak nie musiały dotychczas. Co istotne, sam transport śmieci do Płońska nie generuje dużych kosztów, ponieważ śmieci wożą wielkie samochody (TIRy) o dużej ładowności. Cena śmieci na bramie jest w RIPOKach różna, w zależności od infrastruktury jaką dysponuje dana instalacja. Płońsk zainwestował w swoją sortownię ok. 21 mln zł, od 2010 r. zagospodarowuje śmieci na wysokim poziomie. Co oczywiste, amortyzacja inwestycji ma wpływ na cenę przyjmowanych śmieci. Jednak koszty RIPOKa w Płońsku nie wzrosły, a sochaczewskie śmieci niech jeżdżą nadal tam gdzie jeździły, żeby było tanio.

Mam ofertę dla sochaczewskich dziennikarzy, zainteresowanych tematyką zagospodarowania odpadów. Chętnie zorganizuję wyjazd studyjny dla sochaczewskich mediów, aby zapoznały się z wzorcowym zagospodarowaniem śmieci w Płońsku i miały skalę porównawczą, zarówno co do jakości usługi, jak i wysokości opłat za śmieci. (2015-11-24 21:28)

skomentuj ten artykuł

e-Sochaczew.pl poleca filmy