Dyrektor DPS nadal w areszcie

/ 16 komentarzy
Zdjęcia i foto: Dyrektor DPS nadal w areszcie Kradzieże, oszustwa, korupcja sochaczew

Rzecznik prasowy Prokuratury Rejonowej w Płocku Iwona Śmigielska-Kowalska dementuje informacje, powtarzane nieoficjalnie w Sochaczewie, jakoby dyrektor Domu Pomocy Społecznej została wypuszczona na wolność. Wprawdzie obrona tak pani dyrektor DPS-u, jak pani księgowej tej placówki, złożyła zażalenie na tymczasowy areszt podejrzanych, ale w minionym tygodniu Sąd Okręgowy w Płocku podtrzymał decyzję Sądu Rejonowego w Sochaczewie o zatrzymaniu na trzy miesiące obu kobiet.

 

Jak również poinformowała nas rzecznik Śmigielska-Kowalska, na razie liczba osób podejrzanych i zarzutów wobec nich, nie zwiększyła się. Czyli nadal cztery pracownice DPS-u: dyrektor, księgowa, kierownik i kasjerka mają jeden zarzut dokonanego wspólnie i w porozumieniu oszustwa na kwotę co najmniej 280 tysięcy złotych ze szkodą dla majątku pracowników, a dyrektor PCPR-u, która przyznała się do winy, ma zarzut poświadczania nieprawdy w dokumentach z korzyścią dla innych osób .

W ostatnich tygodniach Państwowa Inspekcja Pracy złożyła do prokuratury zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa przez dyrekcję DPS-u poprzez uporczywe łamanie praw pracowniczych. - To oczywiście działa na niekorzyść zatrzymanych – wyjaśnia rzecznik płockiej prokuratury. – Państwowa Inspekcja Pracy najwyraźniej prowadziła swoje postępowanie w tej sprawie i teraz występuje w roli strony skarżącej.

Według Prokuratury Okręgowej w tej chwili czynności w sprawie sochaczewskiego DPS-u i PCPR-u są prowadzone tylko na podstawie wcześniejszych wytycznych, bowiem główne akta sprawy, między innymi w związku z zażaleniem na areszt, pozostają w sądzie. – Czekamy, aż do nas wrócą, by móc przyspieszyć działania – mówi rzecznik Śmigielska-Kowalska.

figa

 



0
Oceń
(0 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (16)

branbran
0
Dla mnie działania prokuratury są żałosne. Panie z DPS jeżeli są winne, zostaną pewnie sprawiedliwie osądzone, ale czy są aż tak groźne, że muszą przebywać w odosobnieniu? Z innej strony kilkadziesiąt tysięcy łobuzów i chuliganów z wyrokami przebywa na wolności, bo polskie więzienia są przepełnione. Cała ta sprawa to wielka polityczna hucpa na pokaz. Ciekawy jestem ile z tych plotek opowiadanych na mieście o tym co działo się w DPS jest prawdą, a ile zmyślonymi przez nieprzychylnych plotkami? (2014-02-26 15:19)
bandarbandar
0
Ależ oczywiście, wypuścić natychmiast Panią Dyrektor i w to miejsce osadzić owe kilkadziesiąt tysięcy łobuzów. Przecież od początku było wiadomo, że jest to sprawa wyłącznie polityczna. Jak można było tak zszargać opinię Pani Dyrektor. Wiadomo: żeby obsadzić stołki swoimi. Stoją za tym wiadome siły... itd itp.Odrzućmy demagogię i tanie chwyty, bo już nikt nie da się nabrać. Pani Justyna N-S siedzi i powinna siedzieć, ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo matactwa i wpływania na zeznania potencjalnych świadków. Ot i wszystko.   (2014-02-26 17:42)
użytkownik20059użytkownik20059
0


Giertych skasował duuuuuuuuuużo tysiów, tych z pieniędzy pracowników i pensjonariuszy, i nic nie załatwił. Łatwo przyszło, łatwo poszło.

(2014-02-26 19:04)
obserwatorrobserwatorr
0
Odp. do bran
Szanowny panie  pojęcie przestępcy się zmieniło , dziś  powstał twór  tzw. garniturowego przestępcy!. Ci ludzie  są niekiedy gorsi od tych co Pan  wskazuje w swoim artykule. Przez to ,że zasiadają za urzędniczymi biurkami są niejednokrotnie  bardziej bezkarni i bezczelni w swych działaniach.  Ten typ przestępcy niczym trendy mody  zagościł w naszych gminach, miastach i powiatach z tą patologią jest bardzo ciężko walczyć. Ich działania można by przyrównać do mafijnych struktór, więc proszę się nie dziwić , że w pewnych  działaniach areszt  jest wręcz  konieczny!.
(2014-02-27 08:28)
użytkownik20059użytkownik20059
0

Mafijne struktury są definiowane jako "zorganizoane grypy przestepcze".


Biuro do Walki z Przestępczością Zorganizowaną Komendy Głównej Policji posługuje się własną definicją przestępczości zorganizowanej, na którą składa się kilka elementów. Sprawcy działają z chęci zysku lub żądzy władzy, działalność grupy trwa przez dłuższy czas, jest to zorganizowana struktura, w której występuje podział zadań między członkami,  grupa jest hermetyczna, zdyscyplinowana i poddana kontroli, używa przemocy lub innych środków zastraszania, dąży do wywarcia wpływu na politykę, organy ścigania, sądy lub media ,



Hm...

(2014-02-27 09:56)
kuc300kuc300
0
obserwatorr
Przeprowadź doświadczenie  a wnioski wyciągniesz sam i zobaczysz kto z przestępcówjest groźniejszy , a ty jak będziesz wyglądał po takim spotkaniu. Wybierz się nocą na spacer i jednego dnia spotkaj przestępcę w białym kołnierzyku , a następnego bandytę czekającego na Twój zegarek lub portfel . Ja osobiście wolę to pierwsze spotkanie. (2014-02-27 11:12)
bartosz9bartosz9
0
Tylko że zwykły bandzior może Ci zabrać zegarek, portfel, telefon, i co najwyżej ryja obić, a przestępca w koszuli z banku lub urzędu , jedną decyzją może Ci całe życie zrujnować i pozbawić Cię wszystkiego, ot taka subtelna różnica.
(2014-02-27 13:52)
użytkownik20059użytkownik20059
0

Zwykły złodziej kradnie ci: pieniądze, zegarek łańcuszek, komórkę, samochód.


Polityk kradnie ci szczęście, zdrowie, mieszkanie, wykształcenie, przyszłość, emeryturę, rozrywkę i/lub pracę.


Pierwszy złodziej wybiera Ciebie...


A drtugiego złodzieja wybierasz TY!!!



Albo j ak mawiał Kwinto: „Zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej”.


(2014-02-27 15:04)
kuc300kuc300
0
Barbarak
Masz dużo racji , ale z uwagi ,że ja nic nie mam to wolę spotkać tego w białym kołnierzyku. (2014-02-28 10:05)
użytkownik20059użytkownik20059
0

kuc300


Hm... Arcyciekawe wyznanie. Z reguły ludzie, którzy z różnych powodów nic nie mają (a więc również komputera z internetem :-) ), mają naturalną niechęć do posiadaczy. U ciebie zachodzi duża sprzeczność deklaracji: jak lekko zakręcony bronisz Ciury (?), lekko schizofrenicznie atakujesz Osieckiego, twierdzisz, że jesteś bardzo częstym (?) uczestnikiem sesji rady miasta, atakujesz, choć delikatnie, Gaika, promujesz Urszulę Pawlak. Jak na osobę, która nic nie ma i nic nie ma do stracenia, twoja aktywność i jednostronność oceny jest zdumiewająca ;-)


Sorry, brak w tym logiki,czytam twoje wpisy i zapamiętuję, to się kupy nie trzyma kolego.


Prawie bym uwierzyła w ten twój idealizm, gdyby nie ta hiseryczna obrona Ciury, nawet gdybyś mi wyznał, że jesteś wyznawcą hinduizmu, obrona Ciury cię demaskuje.


Powiem ci co myślę, masz kolego duuuuuuuuuuuuużo do stracenia, stąd twoja aktywność, zajadłość i jednostronność. Pozdrawiam


PS. Nos mi podpowiada, że należysz do tych "białych kołnierzyków", albo chciałbyś należeć.

(2014-02-28 11:14)
użytkownik20059użytkownik20059
0

Sorki, dałam sie wciągnać w dyskusję o białych kołnierzykach. Tu obserwator (pozdrawiam przy okazji) pisze o garniturowym przestępcy. Wszedzie gdzie napisałam "biały kołnierzyk" wstaw "garniturowy przestępca".

(2014-02-28 11:22)
karol997karol997
0
Nie wiem czy nasze wypowiedzi coś wnoszą do sprawy ale jestem przekonany, że to był układ polityczny. Jak człowiek bez matury dostał się do władz powiatu i dlaczego jeszcze piastuje to stanowisko? Czekam na wyjaśnienia i honorowe podanie się do dymisji. Koszmarem jest by tacy ludzie piastowali takie stanowiska a w chwili obecnej nie mieli odwagi czy honoru się ich zrzec. Pan Ciura w moich oczach jest skończony i jego polityczna kariera też.

Karol
(2014-02-28 12:08)
kuc300kuc300
0
Barbarak
Śledczy z Ciebie żaden , ale nie o to chodzi . Popieram w swych wypowiedziach , ludzi którzy chcą zakończenia wojny miasto - Powiat dla dobra miasta i powiatu . Wierz mi lub nie to Twój wybór , nie jestem z żadnej frakcji , ot normalny szary człowiek noszący podkoszulki , a na pewno nie białe kołnierzyki.Nie bronię tego co jest faktem , ale bronię ludzi , którzy nie mają z tym nic wspólnego.Co do poparcia , to kogoś trzeba , a trzeba kogoś kto chce i ma plan dla miasta, nie wirtualny , a konkretny . OT i to moja charakterystyka . PS>
A tak dodatkowo białe kołnierzyki , a do tego wykrochmalone , mnie duszą i nie mam w planach ich nosić . Pozdrawiam (2014-02-28 21:34)
robroyrobroy
0
lekarz medycyny pracy wolny-na wolności ,a wam się za prawa jazdy wezmą!
(2014-03-01 07:01)
użytkownik20059użytkownik20059
0
Ponieaważ tytuł "Czy wicestarosta Ciura złamał prawo" spadł, jerzykowi odpowiem tutaj. Rzeczywiście masz rację nie znam się na samorządzie. Znam się za to na ludziach. Ty też wiesz, że ten wygra kto będzie pierwszy, a efekt domina jest nieunikniony. Brak większości w radzie to już sygnał, że grunt pod nogami robi się miękki. Chyba wiesz jaki to dyskomfort? :-D  (2014-03-03 16:31)
użytkownik20059użytkownik20059
0
Jeszcze do kuca300 4 zdania.Jak zwykle negujesz i krytykujesz adwersarza. Ani jednego zdania logicznej polemiki. To mnie utwierdza w przekonaniu, że trafiam w punkt. Zanim klikniesz opublikuj, przeczytaj 2x no i zapamiętaj, będzie mniej sprzecznych komunikatów. (2014-03-03 16:50)

skomentuj ten artykuł

e-Sochaczew.pl poleca filmy