Most, ronda i skwer - koncepcje budowy nowej przeprawy mostowej w Sochaczewie

/ 9 komentarzy
Zdjęcia i foto: Most, ronda i skwer - koncepcje budowy nowej przeprawy mostowej w Sochaczewie  Inwestycje sochaczew

22 stycznia w Kramnicach Miejskich odbyło się spotkanie z projektantami nowej przeprawy mostowej. Obecnie byli również przedstawiciele samorządu powiatowego, jako główny inwestor oraz miejskiego, partycypującego w kosztach.


Projektanci firmy wykonującej dokumentację zaprezentowali kilka wariantów lokalizacji przeprawy mostowej w Sochaczewie. Na końcu spotkania wyszczególniono proponowaną przez projektantów rekomendacji lokalizacji, ze względu najwłaściwszego umieszczenia. 


- Obecnie projektanci są na etapie koncepcji, opracowywana jest wariantowe rozwiązania dotyczące trasy i obiektu mostowego. Trwają analizy wielokryterialnym, kosztowym, społecznym czy też  ekonomicznym. 


Jesteśmy na etapie utworzenia projektu koncepcyjnego i materiału do uzyskania decyzji środowiskowej, która uzyskuje usankcjonuje możliwość wykonywania przedsięwzięcia w tej formie i w tej lokalizacji, którą wskazujemy. Tym etapem, który poprzedzał złożenie wniosku o decyzję środowiskową jest wskazanie wariantu proponowanego przez inwestorów – mówił Jan Kuczałek z firmy Promost Consulting.


Przedstawiamy pięć lokalizacji jakie zaprezentowali projektanci. Każda z nich mieści się pomiędzy mostem łączącym ulicę Mostową i  Bukową oraz Warszawską i Płocką. Zakres prac obejmuje budowę drogi klasy G, budowę mostu nad rzeką Bzurą, budowę chodników i ścieżek rowerowych, zatok autobusowych, infrastruktury technicznej związanej z funkcjonowaniem drogi, budowa, przebudowa oraz rozbudowa dróg innych kategorii oraz zabezpieczeni istniejącej infrastruktury. Firma 


1. Wariant 1 – jako przedłużenie ulicy Toruńskiej i Zamkowej Wariant najbliżej istniejącej przeprawy przy ulicy Warszawskiej. Tu projektanci nie zaprezentowali wizualizacji. 


2. Wariant 2 – nieco powyżej kładki pieszej już istniejącej


3. Wariant 3 – wariant wychodzący z łuku ulicy Staszica 


4. Wariant 4 – najbardziej rozbudowany, oparty na skrzyżowaniu ulic Staszica i 600-lecia, 


5. Wariant 5 – zlokalizowany przed przejazdem torów kolejki wąskotorowej i łączący się z ulicą Gawłowską. - tu projektanci zaznaczają, że wydaje się najmniej właściwy ze względów obszarów ruchotwórczych. Występuje tu również duża kolizja z zabudową, torami czy liniami wysokiego napięcia.  


Warianty 2, 3 oraz cztery zostały poddane dalszym analizom. 


Wariant 2 – jest to w linii kładki, po południowej stronie. Usytuowany od ulicy Staszica do Gawłowskiej , projektanci przewidują dwa ronda o średnicy 40 metrów (przy ul. Gawłowskiej oraz Staszica) zapewniające możliwość poruszania się wszystkim typom pojazdów. Najmniej generuje kosztów, ale koliduje z linią wysokiego napięcia oraz generuje potrzebę licznych rozbiórek. Dojazd obciążony ruchem z drogi wojewódzkiej i skrzyżowania Staszica i 600-lecia. 


Wariant 3 – usytuowany w sąsiedztwie istniejącego skrzyżowania ulic Gawłowskiej i Brata Alberta, po przeciwnej stronie lokalizacja to Staszica na łuku poziomego. Dwa ronda. 


Wariant 4 – tożsamy z wariantem 3. Na początkowym odcinku łączy się z ulicą 600-lecia. Mało rozbiórek. Wykorzystanie rezerwy terenu, w formie ronda o zmodyfikowanym kształcie. Wlotów ronda jest pięć. Włączenie od ulicy Gawłowskiej w formie ronda. Przestrzeń wewnątrz ronda to około 40x60 metrów, co zwiększa przepustowość. Przedstawiona również wersja wewnątrz ronda jako zagospodarowanie terenu zielone, z terenem do chwilowego odpoczynku. 


Rekomendacja lokalizacji nowego mostu to wariant 4.  


Koszty netto inwestycji szacunkowo w wariancie 2 to 25-27 mln, wariant 3 około 22 mln zł, wariant 4 to koszty pomiędzy 26,5 do 28,5 mln.



Zapraszamy do krótkiej relacji video, gdzie można zapoznać się z wizualizacjami mostów, infrastruktury towarzyszącej oraz kosztów. 


 



0
Oceń
(0 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (9)

jerzyk2205jerzyk2205
0
Czy chodziło o konsultacje z mieszkańcami wariantów mostu? Ależ skąd, pora dnia spowodowała, że na prezentacji obecni byli w większości ludzie związani z samorządami: powiatowym, miejskim i gminnym. Konsultuje się z mieszkańcami w dogodnym dla nich czasie. Niestety wielu mieszkańców było o tej porze w pracy, często poza miastem, podobnie jak ja. Dzięki Fly Media obejrzałem jednak 3 częściową relację filmową z prezentacji (nie konsultacji) preferowanego przez projektantów wariantu. Kilka innych rozwiązań przedstawiono dla kontrastu i wrażenia, że nie przywiązano się do jednego wariantu. Fachowy dobór argumentów tworzył wrażenie solidności. Nurtuje mnie pytanie, czy rzeczywiście wskazano najlepszą lokalizację mostu? Zastanawia mnie również, czy decydentom naprawdę chodziło o konsultowanie lokalizacji mostu, czy też o wywołanie szumu medialnego (a most jest tematem na szczególne momenty, poprzednio przed wyborami) i odwrócenie uwagi od innego poważnego powiatowego problemu, który został wywołany podczas ostatniej sesji powiatowej. W sochaczewskim szpitalu powiatowym, wbrew opinii starosty i przewodniczącego Rady Powiatu, sytuacja zdaniem wielu lekarzy nie poprawia się, a nadal pogarsza. Rośnie niepokój pracowników szpitala i zdezorientowanych pacjentów. Czy powiatowi decydenci z Zarządu Powiatu mają tego świadomość? Czy widzi to Rada Społeczna? Czy wrzutka mostu nie jest pijarową zasłoną dymną? Natomiast z końcem stycznia radni z koalicji rządzącej powiatem ponownie zatwierdzą projekt naprawczy szpitala powiatowego. (2020-01-24 18:41)
GrabiecGrabiec
0
Jest Pan członkiem komisji zdrowia. Czy ma Pan informację ilu mieszkańców powiatu i miasta Sochaczewa boryka się z chorobami układu oddechowego? (2020-01-24 19:24)
zbigniew15zbigniew15
+1
O ile mnie pamięć nie myli, to była kiedyś koncepcja obwodnicy Żelazowej Woli, Chodakowa, z przeprawą mostową i wylotem w okoliach Żukowa. (2020-01-25 09:15)
JelczJelcz
0
Bardzo mi sie podoba ta obcja z tym rondem dużym przy al.600 lecia . Mam nadzieje ze wlasnie ta obcja wypali . (2020-01-25 09:25)
linulinu
0
ta OBCJA jest świetna a OPCJA wręcz doskonała (2020-01-25 14:36)
marcpromarcpro
+1
Nie wiem jak Wam, ale mi zawsze jak forsowany jest najdroższy i najbardziej rozbudowany wartiant zapala się w głowie czerwona lampka i pojawia się pytanie:

Do kogo należy grunt na którym ma to powstać? Może ktoś wie?



Skoro nasi włodarze rekomendują wariant 4, to ewidentnie widać że są zafascynowani prezydentem Warszawy i wzorem Trzaskowskiego na tym wielkim rondzie, przy głównej arterii miasta gdzie dziennie przejeżdżają tysiące samochodów, chcą nam zaserwować naszą Sochaczewską Strefę Relaksu. I oczywiście my mieszkańcy mamy się relaksować wśród smodu spalin i przy hałasie przejeżdżających pojazdów.



A tak w ogóle, to czy ktoś tak rzetelnie odpowiedział na pytanie:

Czy jest nam potrzebny nowy most?



Bo może zamiast budować nowy most, wystarczyłoby wyremontować ten w Chodakowie na ul. Mostowej? Żeby tam była dwukierunkowa przeprawa z prawdziwego zdarzenia, a nie taka popierdółka jak jest teraz. Remont tego mostu z pewnością będzie tańszy niż budowa nowego, więc parę dużych baniek zostanie w kieszeni.



A może zamiast budowania nowego czy też remontowania starego mostu, wystarczyłaby zmiana ustawień świateł na skrzyżowaniu Warszawska/Traugutta/Staszica? Pamiętam jak kiedyś rano nie działały tam światła i o dziwo - nie było korków!!!!

Te kilka pstryknięć/kliknięć w ustawieniach sygnalizacji z pewnością jest tańsza niż nowy więc znowu kilka grubych baniek zaoszczędzone.



A tak w ogóle, czy był badany rozkład ruchu na tym skrzyżowaniu? Czy wiemy jaki % samochodów jadących od mostu jedzie prosto, ile skręca w prawo w Traugutta, a ile w lewo w Staszica? Bo jeżeli okaże się że 60-70%pojazdów skręca w prawo w Traugutta, to budowanie mostu w Trojanowie i gonienie tych samochodów przez pół miasta (i korkowanie przy tym kolejnych skrzyżowań) jest całkowicie bez sensu.

Jeśli nie było takich badań, to przecież na tym skrzyżowaniu jest kamera, skierowana w stronę mostu i zrobienie takiej analizy jest jak najbardziej możliwe. Trzeba posadzić jakiegoś urzędnika przed monitorem i niech bada ruch w cyklach dobowych, tygodniowych i miesięcznych. Robota łatwa i przyjemna bo nie musi siedzieć na dworze w chłodzie i w spalinach, a jak się pomyli to może sobie cofnąć nagranie i sprawdzić.

Wtedy zamiast budować nowy most, wystarczy wydłużyć pas do skrętu w prawo i zrobić bezkolizyjny skręt w prawo z Warszawskiej w Traugutta.

I co? I znowu grube bańki zaoszczędzone. (2020-01-25 16:19)
natalia-kusmireknatalia-kusmirek
0
To jest bez sensu ludzie przed domami będą mieć rondo zapytajmy się czy wy przed domem byście chcieli rondo?bo ja nie i przy tym rondzie mieszka moja babcia która nie ma 60lat tylko 80 i jeszcze jej działka zostanie trochę ucięta i właśnie my walczymy o to żeby tego nie było moim zdaniem powinni zrobić głosowanie w Gawłowie kto chce żeby to było. ja nie głosuje żeby tego zrobili i macie zrobić głosowanie tylko dla tych którzy tam mieszkają a nie dla całego Sochaczewa bo oni będą głosowali żeby było bo ich to nie obchodzi no tak mój się głos nie liczy bo tam nie mieszkam więc nie mam nic do powiedzenia więc kończę.! (2020-01-25 19:04)
linulinu
0
@natalia-kusmirek, dzizas, co Ty chciałaś napisać, poza emocjami ? (2020-01-26 09:11)
krisdkrisd
0
@marcpro: dobre pytanie do kogo należy grunt? Obiło mi się o uszy, że teren gdzie ma powstać to duże rondo należy do tatusia słynnego "kozaka ze wsi" :)



Nowy most jest jak najbardziej potrzebny, wiedzą o tym zwłaszcza misezkający po zachodniej części Bzury. Domyślam się, że Ty mieszkach po wschodniej dlatego nie odczuwasz potrzeby jego budowy. (2020-01-27 13:29)

skomentuj ten artykuł

e-Sochaczew.pl poleca filmy