Most Sochaczew - spotkanie konsultacyjne - to już dziś!

/ 3 komentarzy
Zdjęcia i foto: Most Sochaczew - spotkanie konsultacyjne - to już dziś! Sprawy urzędowo-administracyjne sochaczew

6 marca 2020 roku w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego przy ul. m. Józefa Piłsudskiego 65, o godz. 17.00 odbędzie się kolejne spotkanie konsultacyjne w sprawie planowanej budowy nowego mostu na Bzurze. Spotkanie ma charakter otwarty.

Nowy most ma powstać pomiędzy dwoma istniejącymi już mostami – jednego w ciągu ul. Płockiej  i drugiego w ciągu ul. Mostowej w Chodakowie. Strategicznym inwestorem w tym projekcie jest starostwo powiatowe, jego partnerami zaś miasto i gmina Sochaczew. 

 

źródło Starostwo Powiatowe w Sochaczewie


 



0
Oceń
(0 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (3)

jerzyk2205jerzyk2205
+2
Wreszcie decydenci powiatowi robią to co powinni. Przyznaję to pomimo, że termin mi nie pasuje, a chciałbym być na tym spotkaniu. Ale ważne, że zainteresowani mieszkańcy będą mogli wziąć udział w konsultacjach o dogodnej dla pracujących porze. Być może Starostwo postara się o transmisję. Warto to utrwalić, aby z planów tej inwestycji pozostał ślad, bo na więcej widzę marne szanse. Rząd śni o CPK, a starostwo o moście. Ta władza (PiS+Forum burmistrza) już zrealizowała trasę (północ-południe) z Chodakowa do stacji PKP, która jako alternatywna droga od dawna realnie istnieje w planie zagospodarowania przestrzennego miasta i wykupy terenu pod nią były zaawansowane. Łatwo o niej zapomniano. Sądzę, że następna ekipa przerzuci przez Bzurę ze dwie kładki pieszo-rowerowe i będzie po problemie. (2020-02-27 17:43)
tmadejtmadej
+1
Sprawa mostu jest potrzebna żeby przykryć problemy ze służbą zdrowia. Kondycja finansowa Szpitala Powiatowego jest w opłakanym stanie. Szpital traci specjalistów, do tego sprawa z Oddziałem Psychiatrycznym. Powiat zamiast wesprzeć służbę zdrowia to funduje kolejną przeprawę nie badając czy jest ona konieczna. Dodatkowo nie ma żadnych analiz/wariantów w których wykorzystano by istniejącą infrastrukturę z ich ewentualnymi modyfikacjami: naprawa przeprawy w Chodakowie, wydłużony prawoskręt z Mostu (Płocka/Warszawska) w stronę Traugutta, zmiana sygnalizacji świetlnej w ciągu ul. Warszawskiej premiująca ruch z mostu w godzinach szczytu, rondo zamiast skrzyżowania Płocka/Gawłowska.

Biorąc pod uwagę powyższe oraz planowaną trasę szybkiego ruchu S50 przez Sochaczew budowanie kolejnej przeprawy bez uwzględnienia powyższego, podchodzi pod niegospodarność.



Jak rozwiązały temat przepraw inne miasta, dużo większe (po obu stronach rzeki) niż Sochaczew:

  • Toruń (200 000 mieszkańców): 2 mosty + A1 poza granicami miasta, w sumie 3 mosty,

  • Włocławek (110 000 mieszkańców):1 most + ewentualnie jeden z wariantów S50/A50/S10, w sumie 2 mosty,

  • Płock (119 000mieszkańców): 2 mosty, w sumie 2 mosty

  • Sochaczew (37 000 mieszkańców): 3 mosty (w tym jeden nie w pełni sprawny) + 2 planowane (S50 oraz ten w Trojanowie) w sumie 5 mostów.




Po przeliczeniu na mieszkańców to:

  • w Toruniu na jeden most przypada 66 600 mieszkańców,

  • we Włocławki na jeden most przypada 55 000 mieszkańców,

  • w Płocku na jeden most przypada 59 500 mieszkańców,

  • w Sochaczewie na jeden most przypada 12 300 mieszkańców.




Jakie są wnioski? Sochaczewian stać na to, czego dowodzi również koszt wody i ścieków. (2020-03-06 10:07)
tmadejtmadej
0
Sprawa mostu jest potrzebna żeby przykryć problemy ze służbą zdrowia. Kondycja finansowa Szpitala Powiatowego jest w opłakanym stanie. Szpital traci specjalistów, do tego sprawa z Oddziałem Psychiatrycznym. Powiat zamiast wesprzeć służbę zdrowia to funduje kolejną przeprawę nie badając czy jest ona konieczna. Dodatkowo nie ma żadnych analiz/wariantów w których wykorzystano by istniejącą infrastrukturę z ich ewentualnymi modyfikacjami: naprawa przeprawy w Chodakowie, wydłużony prawoskręt z Mostu (Płocka/Warszawska) w stronę Traugutta, zmiana sygnalizacji świetlnej w ciągu ul. Warszawskiej premiująca ruch z mostu w godzinach szczytu, rondo zamiast skrzyżowania Płocka/Gawłowska.

Biorąc pod uwagę powyższe oraz planowaną trasę szybkiego ruchu S50 przez Sochaczew budowanie kolejnej przeprawy bez uwzględnienia powyższego podchodzi pod niegospodarność.



Jak rozwiązały temat przepraw inne miasta, dużo większe (po obu stronach rzeki) niż Sochaczew:

1) Toruń (200 000 mieszkańców) 2 mosty + A1 poza granicami miasta, w sumie 3;

2) Włocławek (110 000 mieszkańców) 1 most + jeden z wariantów S50/A50/S10, w sumie 2;

3) Płock (119 000mieszkańców) 2 mosty, w sumie 2;

4) Sochaczew (37 000 mieszkańców) 3 mosty (w tym jeden nie w pełni sprawny) + 2 planowane (S50 oraz ten w Trojanowie) w sumie 5;



Po przeliczeniu na mieszkańców to:

1) w Toruniu na jeden most przypada 66 600 mieszkańców;

2) we Włocławki na jeden most przypada 55 000 mieszkańców;

3) w Płocku na jeden most przypada 59 500 mieszkańców;

4 w Sochaczewie na jeden most przypada 12 300 mieszkańców;



Jakie są wnioski? Sochaczewian stać na to, czego dowodzi również koszt wody i ścieków.

(2020-03-06 16:30)

skomentuj ten artykuł

e-Sochaczew.pl poleca filmy