Nasz powiat gra z Wielką Orkiestrą

/ 16 komentarzy

Tradycyjnie w drugą niedzielę Nowego Roku, czyli 13 stycznia po raz 21. zagra Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Tym razem kwestować będziemy na rzecz ratowania życia dzieci i godnej opieki medycznej seniorów. Po raz pierwszy wspólnie zebrane pieniądze zostaną podzielone na dwa zadania. To potwierdza, że orkiestrowe granie idzie z duchem czasu i wyczulone jest na narastające potrzeby społeczne.

W trakcie niedzielnego finału na teren całego powiatu już od wczesnych godzin porannych wyruszy 330 wolontariuszy, którzy będą mieli swój sztab w siedzibie hufca Związku Harcerstwa Polskiego przy ul. Hanki Sawickiej. Drugim miejscem zbiórki zebranych tego dnia pieniędzy będzie sztab przy Gimnazjum nr 2 w Sochaczewie. Warto nadmienić, że od lat każdy finał aktywnie wspiera również Gmina Kampinos, na terenie której będzie aż 80 wolontariuszy.

Mieszkańcy powiatu swoją szczodrość i dobre serce będą mogli okazać nie tylko wrzucając „grosik” do puszki w trakcie całodniowej zbiórki ulicznej, ale także aktywnie uczestnicząc w dodatkowych imprezach oraz licytacjach. Dzięki staraniom i współpracy sztabów sochaczewski finał ubarwią choćby koncerty i pokazy. Na scenie usytuowanej na Placu Kościuszki w Sochaczewie w niedzielę od godz. 14.00 do 16.00 zaprezentują się miejskie zespoły muzyczne, grupy taneczne i L’omelico del Mondo. Straż pożarna od godz. 12.00 udostępni ekspozycję sprzętu ratowniczego, a jeśli warunki pogodowe pozwolą od 14.00 do 15.00 uruchomiony zostanie podnośnik. Do kwestowania mają przyłączyć się także żołnierze jednostki wojskowej w Bielicach.

Tradycją stało się, że w dzień finału Radio Fama Sochaczew zaprasza wielu gości w swoje progi. Już od godz. 11.00 słuchacze będą mogli śledzić za pomocą radia, jak przebiega kwesta na terenie całego powiatu. Swoimi spostrzeżeniami i osiągnięciami będą się dzielili wolontariusze w trakcie rozmów na żywo. Dodatkowo od godz. 14.00 do 19.00 zostaną wystawione pod młotek orkiestrowe gadżety. Jakie? O tym będziecie się mogli Państwo przekonać śledząc ich aukcje na antenie Radia Fama lub na www.e-sochaczew.pl Najcenniejszym przedmiotem będzie złote serduszko, które można zlicytować od godz.19.00 do 20.00. Wartość tego symbolu wzmacnia fakt, że tylko do 10 sztabów w Polsce one powędrowały. Jest zatem o co walczyć i licytować.

Punktualnie o 20.00 mieszkańcy będą mogli wysłać „Światełko do nieba”. Gdzie odbędzie się efektowny pokaz sztucznych ogni, tego organizatorzy jeszcze nie sprecyzowali.
Oprócz głównych zbiorek, które odbywają się tradycyjnie na ulicach, zapowiedziano szereg imprez towarzyszący, z których dochód zasili konto fundacji. W przeddzień akcji, czyli 12 stycznia motocykliści Boruta MC zorganizują imprezę na terenie strzelnicy Jacka Pliszki w Paprotni. Nie zabraknie muzyki, konkursów strzeleckich oraz licytacji gadżetów.
Wszystkie szkoły z powiatu zapowiedziały udział w WOŚP. Szkoła Podstawowa w Teresinie w piątek 11 stycznia licytację połączy ze spotkaniem artystycznym, w trakcie którego przewidziano prezentację talentów muzycznych, retorycznych oraz pokaz zimnych ogni. W Szkole Podstawowej w Brzozowie 14 stycznia będzie można wylicytować choćby szalik Unii Iłów, plakaty, karty WOŚP przygotowane przez Koło Informatyczne. W Zespole Szkół w Kozłowie Biskupim nie lada gratką będą atrakcje zaplanowane od 14 do 16 stycznia a wśród nich mecz rozegrany między uczniami i nauczycielami. Uczniowie Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Młodzieszynie zapraszają natomiast 13 stycznia do obejrzenia przygotowanego przez nich programu artystycznego, który będzie prezentowany przy Urzędzie Gminy Młodzieszyn od godz. 18.00 oraz na Światełko do Nieba o godz. 20.00.

Szczodrość serca, otwartość i chęć niesienia pomocy innym oraz Dobre Anioły będą nam w tym dniu bardzo pomocne. Zachęcamy także do wypatrywania naszych wolontariuszy na antenie TVP. Uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 3, a konkretnie mali ratownicy, o godz. 16.55 będą prezentować metody ratownictwa medycznego. Kolejni wolontariusze pojadą do Jurka Owsiaka na sam finał akcji a o godzinie 23.35 do studia wjedzie Wielki Orkiestrowy Tort przygotowany przez sochaczewską cukiernię Lukrecja.

 



0
Oceń
(0 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (16)

ValjeanValjean
0
Mam bardzo mieszane uczucia dotyczące działania WOŚP. 20 lat temu był to czysty spontaniczny ruch, sprawa wydawałoby się oddolna i sami ludzie chcieli się w to angażować. Dziś niestety WOŚP przerodziła się w terror emocjonalny. Np w szkole żeruje się na małych dzieciach. Mianowicie organizuje się dyskotekę podczas godzin lekcyjnych ale tylko i wyłącznie mogą na nią wejść ci co zapłacą. Rozumiem taką akcję w odniesieniu do dorosłych, którzy zarabiają i są włodarzami finansów i oni decydują czy chcą dać i wejść czy nie. Inaczej sprawa ma się z małymi dziećmi będącymi w szkole. Co czują dzieci, kiedy muszą siedzieć w klasie i "zabijać czas" kiedy cześć innych dzieci poszła na disco bo zapłaciła?! Jak to czuje dziecko? Czy ja to źle widzę, oceniając jako szantaż emocjonalny na najniższym poziomie wobec dzieci????

Albo przedszkolaki, dzień w dzień prowadzane są obowiązkowo na loterię fantową, żeby kupować wcześniej przez siebie ofiarowane zabawki. Tu już mnie szlag trafia bo to sięwrecz przerodziło w nękanie. Tylko daj, daj, daj.
Zanaczam, nie ma zgody na zmuszanie dzieci (co wielce mnie dziwi że robią to nauczyciele) do codziennych zakupów fantów. Bo jak inaczej nazwać codzienne nawoływanie "przynieście kilak złotych, bo dziś znowu pójdziemy na loterię". TO SĄ MAŁE DZIECI!!!!!!!!!!! A takie działanie to wyłudzanie wręcz pieniędzy, wymuszanie emocjonalne na dzieciach i ich rodzicach pieniędzy na rzecz WOŚP!!!!!. Tak dalej być nie może...
(2013-01-09 12:23)
robroyrobroy
0
fakt że formuła WOŚP już trochę przetarta,po 20 finałach traci na popularności u starszych,ale zbiera nowych młodych fanów,przyznasz że cel szczytny i dający efekty,ponieważ wyrosłem z tematu ""dzieci w przedszkolu i szkole"",powinieneś podać jaka to szkoła robi takie numery z loteriami (może być jedna-np świąteczna,ok)na rzecz WOŚP,to powinno być napiętnowane i przerwane
(2013-01-09 13:10)
ValjeanValjean
0
Chcę tu mocno podkreślić, że nie jestem przeciwnikiem szczytnego celu WOŚP.
Na ile mogę wspieram różne formy dobroczynności, jest to właśnie m.in. WOŚP, ale także jedno hospicjum w Lublinie, Caritas datkami, także staram się być pomocny dla pewnego dziecka z domu dziecka w Giżycach.
Natomiast widzę tu zgrzyt, który działa na niekorzyść WOŚP w odbiorze społecznym. Bo jak pisałem kiedyś zbieranie było realnie charytatywne i dobrowolne czytaj oddolne, dzisiaj z powodu formy odgórnie organizowanej w wielu miejscach zbiórki zbieranie odbywa się na zasadzie "bo wypada", "bo jak nie dam to będę w obozie »tych złych«" itd. A to nie służy akcji.

W poście zgłosiłem problem ogólnie, żeby dowiedzieć się czy u mnie w szkole (moich dzieci) takie zachowania to norma czy margines.
Nie chcę wytaczać, póki co, żadnych dział w mojej szkole, bo w małym środowisku natychmiast postawiłbym się po stronie "tych złych, co nie chcą dawać" i zanim ktoś by zrozumiał, że chodzi o formę a nie cel dobroczynny dawno zostałbym zakrzyczany.
Rozmawiam delikatnie z nauczycielami o tym jak dziecko pojmuje codzienne informowanie o przyniesieniu kolejnych kilku złotych na loterię.
Dziwne, że muszę to tłumaczyć nauczycielom, iż dziecko, które otrzyma od nauczyciela taką informację:
"- Dzieci, jutro ponownie idziemy na loterię fantową, także możecie przynieść pieniążki i coś fajnego wylosować",
w rozumieniu dziecka wygląda to tak
"- Mamo, tato, jutro mamy przynieść pieniążki, bo idziemy na loterię".
Kiedy dziecko na kolejny fant nie da już pieniędzy, to dziecko czuje się porzywdzone. A ja jako rodzic czuję się szantażowany.
I niestety tak trwa to od piątku.
A rozmowy z nauczycielami to iście "saperska" robota. Przy tej akcji ciężko natrafić na rzeczową dyskusję, ponieważ szybko następuje atak, że jestem przeciwny dobroczynności.

Ja tylko jestem przeciwny wymuszeniowej formie zbiórki o czym pisałem...


(2013-01-09 13:53)
robroyrobroy
0
dla dobra dziecka które z braku kasy może zostać wyalienowane ze społeczności rodzice czasem godzą się na takie "dobrowolne " imprezy,ale jak napisałem to jest naganne i trzeba z tym skończyć!pozdrawiam
(2013-01-09 14:10)
robroyrobroy
0
można poczytać http://www.wprost.pl/blogi/tomasz_molga/?B=2190
(2013-01-09 16:58)
robroyrobroy
0
dopisek-zajawka z prawej strony- o zarobkach Owsiaka
(2013-01-09 17:02)
sochaczewianinsochaczewianin
0

Valijean masz racje nie jest to normalne ale myślę, że niepotrzebnie winisz WOŚP to raczej wina nauczycieli, którzy pewnie chcą dobrze bo zależy im na tym aby zebrać jak najwięcej jednak może nie przemyśleli tego. Wydaje mi się, że jeżeli zwrócisz im uwagę lub zgłosisz do dyrekcji to coś z tym zrobią.


Robroy jeżeli ktoś wykonuje dobrą pracę powinien też przyzwoicie zarobić.

(2013-01-09 19:25)
robroyrobroy
0
ja złego słowa na Owsiaka nie powiedziałem że zarabia,ale zaraz ukażą się teksty ile on nakradł(prawdopodobnie oskarżenia bez pokrycia),tak w sumie coś mało ma
(2013-01-09 19:32)
EVEEVE
0
Może zarabia, może nie ... Dla mnie ważne jest to, że gdy moje dziecko walczyło o życie to było podłączone do sprzętu zakupionego przez WOŚP.
(2013-01-09 22:12)
karol997karol997
0
Jak dla mnie WOŚP to już nie spontan charytatywny tylko machina do wyciągania pieniędzy jak zwykle od szaraków...brak jest już dawnych emocji i tej samoistnej radości. Dziś jest to sztuczne, przereklamowane i tak myślę kiedy ten Rząd weźmie na swoje barki odpowiedzialność za zdrowie i opiekę ludzi a nie pompowanie kasy w kolejny twór jakim jest administracja ZOZu, ZUSU i wyciąganie ręki po prośbie. Kiedy wreszcie przestaniemy żebrać aby coś osiągnąć dla szpitali!
Gdzie jest FUNDUSZ co zapewnia nam konstytucja i nasze państwo na ochronę zdrowia i życia oraz opiekę każdego Polaka!
Karol
(2013-01-09 23:40)
kasiakujawiankakasiakujawianka
0
Jeszcze 10 lat temu braliśmy w tym udział. Dziś mówimy NIE!!!!!!!!!!!!!!!Każdy z nas zebrałby miliony, gdyby na cały dzień dostał TVP2. Dla mnie to wciąganie biednych ludzi w wyręczanie państwa. Zainteresujcie się jakie premie dostali urzędnicy w NFZ, w ministerstwach itd za nieróbstwo. To dużo więcej niż dają ludziska na Owsiaka. Ja od wielu lat nie biorę już w tym cyrku udziału. Jak ktos chce, proszę bardzo.Ochojska robi bez fajerwerków dużo więcej, ale ona nie chce się podpiąć pod żadną partię i dlatego nie dostanie pół TVP na cały dzień.Jest sprawą powszechnie wiadomą, że Owsiak ma % od zebranej kwoty. Pytanie zagadka, wiecie jaki %? (2013-01-10 15:38)
ForfiterForfiter
0
a ja tak z innej beczki, we wszystkich miastach Polski są fajne koncerty z tej okazji akcję itp. a u nas? NULL jak zwykle władza nie potrafi nic zorganizować, nasz super burmistrz to by najchętniej puścił gwiazdy polo TV, dobrze że będzie chociaż nasze Sochaczewskie Lombelico.
przykład Żyrardowa :"  Żyrardów gra z orkiestrą już od 11 stycznia! W koncertach w ramach finału zagrają m.in.:

- Anna Maria Jopek & Marek Napiórkowski
- Piotr Bukartyk & Szałbydałcy
- Kamil Bednarek z zespołem
- Enej
- Gooral
- Kabanos
- Pajujo
- Clock Machine
- Hope
- Anna Faber
- Pull The Wire
- Poison Heart
- Awrock"
gdzie indziej się da a u nas nie?
trzeba zmienić ludzi od "kultury" w Sochaczewie, którzy nic konkretnego nie potrafią zorganizować w tym mieście (2013-01-11 11:36)
ValjeanValjean
0
Niestety, działa tu kij obosieczny.
Organizacji imprezy WOŚP w miastach wszędzie to nie jest kwestia dobrych/złych chęci ale przede wszystkim kasy. Sam występ zespołów to gruba kasa. Nie mówię tu o gaży za koncert tylko w umowach WOŚP z artystami. Jest tak, że artyści mają zwracane wszystkie koszty jakie ponieśli w związku z przyjazdem, zakwaterowaniem, używaniem sprzętu itp itd. Inna sprawa, że sporo wątpliwych kosztów potrafi być podciąganych pod koszty własne zespołu. Saje to często naście tys na zespół!! Ktoś za to musi zapłacić.
Także, miejmy nadzieję, że skoro nie ma w Socho wielkiej imprezy to kasa zaoszczędzona na tym będzie jakoś sensowanie zagospodarowana.
(2013-01-11 13:39)
dragon36dragon36
0
popieram WOŚP jak co roku dam do puszki 1 grosz (jeden grosz). (2013-01-12 15:13)
kuc300kuc300
0
Valijean albo powiesz jaka to szkoła , albo kłamiesz. Przecież podając szkolę dzialasz tylko dla prawa. Jeżeli nie podajesz to nie pisz bzdur. (2013-01-13 19:29)
ValjeanValjean
0
kuc300 nie masz podstaw, żeby zarzucać mi pisanie nieprawdy, więc daruj sobie dziecinne przekomarzanie "jak nie powiesz to kłamiesz".
Nie jestem typem, który leci z armatą na mrówkę, tylko racjonalnie wydeptuję ścieżki do załatwienia sprawy zgodnie z hierarchią szczebli. Celem dla mnie jest załatwienie sprawy a nie "dymienie". Jest to dla mnie spokojniejsza forma załatwienia sprawy. Poza tym, chciałem załatwić sprawę i ją załatwiłem, spokojnie. Kiedy jest spokój argumenty o wiele lepiej docierają do drugiej strony.

Przeczytaj sobie dezyderatę. Gwarantuję, że spodobają Ci się jej założenia
(2013-01-15 01:40)

skomentuj ten artykuł

e-Sochaczew.pl poleca filmy