Nowe pociągi na trasie Sochaczew - Warszawa

Koleje Mazowieckie rozstrzygnęły przetarg na zakup w sumie 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wygrała go firma Stadler, której oferta opiewa na 2,2 miliarda złotych. 12 zespołów trafić ma na trasę Sochaczew - Warszawa – Celestynów.

 

Koleje mazowieckie z dumą informują o rozstrzygnięciu rekordowego przetargu na zakup 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Oferty złożyły trzy firmy: Stadler Polska Sp. z o.o., Newag S.A. oraz konsorcjum Pesa Bydgoszcz S.A. i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A. W rozstrzygnięciu przetargu brano pod uwagę nie tylko zaoferowaną kwotę, ale i ocenę merytoryczną dokonaną według ściśle określonych kryteriów. Firma Stadler, choć nie najtańsza, zdobyła najwyższą notę ponad 99 punktów i to ona wygrała przetarg.

- Liczymy na rychłe podpisanie umowy z wybranym dostawcą elektrycznych zespołów trakcyjnych i czekamy na dostarczenie pierwszych pojazdów pod koniec 2018 roku – komentuje wydarzenie Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

Z uwagi na koszty, które wynieść mają dokładnie, według oferty Stadlera, 2.210.767.370,75 zł, realizację inwestycji rozłożono na trzy etapy. Do końca 2018 roku Koleje Mazowieckie pozyskają sześć pięcioczłonowych etz, do końca 2019 roku dziesięć dwuczłonowych etz, a w latach 2019 – 2022 kolejne pięćdziesiąt pięć pięcioczłonowych etz.

Spośród 61 pięcioczłonowych etz, 12 trafić ma na trasę Sochaczew – Warszawa – Celestynów. Pozostałe obsługiwać będą połączenia relacji: Warszawa - Działdowo (6 ezt), Skierniewice - Warszawa - Mińsk Mazowiecki (12 ezt), Góra Kalwaria - Czachówek - Warszawa - Modlin (15 ezt), Warszawa - Tłuszcz (16 ezt). Natomiast 10 ezt dwuczłonowych skierowane będą na trasy: Radom - Drzewica, Radom - Skarżysko-Kamienna, Radom - Dęblin czy Radom - Warka.

 

0
Oceń
(0 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (0)

skomentuj ten artykuł

e-Sochaczew.pl poleca filmy