Nowy most – NIE od mieszkańców

/ 20 komentarzy
Zdjęcia i foto: Nowy most – NIE od mieszkańców  Inwestycje sochaczew

Nowy most w Sochaczewie to inwestycja, która stała się sztandarowym zadaniem lokalnych samorządów. Jednak brak debaty z mieszkańcami oraz przeprowadzenia konsultacji daje znać w innej formie. Mieszkańcy złożyli protest wobec budowy nowej przeprawy. Jej lokalizacji oraz zasadności budowy mostu, który w założeniach ma rozładować natężenie ruchu kołowego w ulicy Staszica. 



Treść protestu trafiła do burmistrza miasta, Rady Miejskiej w Sochaczewie oraz Rady Powiatu Sochaczewskiego. Jakie będą kolejne kroki urzędników? Pismo, które trafiło do rad składa się z głosu mieszkańców całego miasta. To grupa około 400 osób, która obawia się o swoje interesy, spokój który do tej pory otacza ich domy, hałas czy smog. 


Wśród argumentów znajdują się:

- brak rzetelnej analizy natężenia, struktury i relacji ruchu

- brak analiz prognozowanego obciążenia ruchem funkcjonujących trzech przepraw mostowych i prowadzących do nich ulic

- przeprowadzenie pomiaru ruchu tylko przy przeprawie mostowej w ciągu ulic Płockiej i Mostowej 

- brak wykonania analiz obecnych skrzyżowań, które mogłyby rozładować czasowe korki – tu pojawiają się mało kosztowne w porównaniu z inwestycją nowej przeprawy mostowej, rozwiązania takie jak ronda przy istniejących skrzyżowaniach, wykonanie prawoskrętów i odpowiednia sygnalizacja świetlna

brak rozpatrzenia zwiększenia przepustowości przeprawy w ciągu ulicy Mostowej

- hałas, 

- Każdy z wariantów wiązać się będzie z emisją do powietrza ponadnormatywnych ilości szkodliwych dla zdrowia odkomunikacyjnych pyłów i gazów, pogłębiając już dziś występujące i zagrażające życiu zjawisko smogu. Drgania powodowane ruchem pojazdów będą natomiast destrukcyjnie oddziaływać na położone w pobliżu nasze budynki.

- przebudowana ostatnio ulica Staszica, w tym z uwzględnieniem znacznego zwężenia jej jezdni, zupełnie nie jest w stanie przejąć znacznie zwiększonego obciążenia ruchem jako skutku realizacji każdego z tych wariantów, gdyż ona także, a także równoległa do niej Aleja 600-Lecia, korkują się w godzinach szczytu komunikacyjnego


 

Brak uzasadnień dla budowy nowej przeprawy?


Mieszkańcy nadmieniają również kilka innych faktów - Zadanie budowy nowej przeprawy, oprócz tego, że nie ma profesjonalnego komunikacyjnego uzasadnienia, nie zostało dotychczas zapisane w żadnym z oficjalnych dokumentów strategicznych, t.j. Strategii zrównoważonego rozwoju powiatu sochaczewskiego, Strategii rozwoju Gminy-Miasta Sochaczew na lata 2016÷2024, Strategii rozwoju Gminy Sochaczew na lata 2016÷2022, Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Sochaczew. 


Pamiętamy także, że Rada Miejska w Sochaczewie, zmieniając na początku lat 90-tych obowiązujący plan zagospodarowania przestrzennego, świadomie i definitywnie zrezygnowała z przeprawy mostowej, uchwalonej przez Wojewódzką Radę Narodową w Skierniewicach w marcu 1982 r. i zlokalizowanej właśnie na Trojanowie.


Zmiana ta pozwoliła na podjęcie decyzji przez wielu mieszkańców co do wybory miejsca zamieszkania - Umożliwiło to rozwój mieszkalnictwa jednorodzinnego i usług na tym terenie w oparciu o uchwalone następnie i nadal bezterminowo obowiązujące plany zagospodarowania przestrzennego. W oparciu o tamtą racjonalną decyzję Rady Miejskiej pierwszej samorządowej kadencji i te obowiązujące plany, przeznaczające nasze tereny pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne, wielu z nas zakupiło działki i wybudowało na nich nowe domy, mając wynikającą z tych planów gwarancję, że nic uciążliwego w pobliżu nigdy nie powstanie, a zastany układ komunikacyjny nie ulegnie zmianie, podlegając co najwyżej modernizacji.


Apel do samorządowców 


Wobec powyższego mieszkańcy apelują - Stosowanie specustawy drogowej jest być może zrozumiałe i adekwatne przy realizacji przez czynniki rządowe autostrad i dróg ekspresowych, ale nie przy inwestycji drogowej samorządu, którego częścią jesteśmy.


Czujemy się pełnoprawnymi mieszkańcami miasta i powiatu i domagamy się, aby nie poprawiać komfortu życia naszych współmieszkańców zza rzeki naszym kosztem.



Jakie kroki podejmą samorządy, czy temat pojawi się podczas nadchodzących rad zarówno miasta, jak i powiatu? Czy urzędnicy spotkają się mieszkańcami i jakie decyzje zapadną? I najważniejsze: czy takie rozmowy i konsultacje z każdą częścią mieszkańców nie powinny odbyć się zanim wydano środki na realizację projektów?

 



1
Oceń
(1 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (20)

robbo2krobbo2k
0
Czyli psy ogrodnika ze Staszica.... ale do szpitala to jezdza emitujac CO2 na Gawłowie. Typowe NIMBY (2020-02-26 13:34)
robbo2krobbo2k
-1
Artykuł oczywiście jest manipulacją iż ciagle mowi "wielu mieszkańcom" i z "całego miasta" ale wątpie by mieszkańcy np ulicy Chopina mieli cos przeciwko "spadkowi ruchu drogowego". Gdyby przeanalizować podpisy okazaje sie ze sa to sami sąsiedzi ze Staszica i którzy pobudowali sie przy nowym moście i teraz jak rasowe trole próbuja zmusić miasto do niekorzystnego rozporzadzania swoim majatkiem gruntowym w imie własnego interesu. Typowe małomiasteczkowe "wiesniak na zagrodzie równy wojewodzie" (2020-02-26 13:41)
krisdkrisd
0
Czy komukolwiek poza mieszkańcami ulicy Staszica może przeszkadzać drugi most? Świetne podejście: ja nie chcę zwiększonego ruchu obok mojej posesji i w związku z tym niech całe miasto się męczy w korkach. (2020-02-26 13:57)
MA1970MA1970
0
Trzeba wybrać wariant i zrobić referendum wiadomo że zawsze będą protesty ludzi którzy mieszkają najbliżej



(2020-02-26 14:20)
marcpromarcpro
+1
@robbo2k,

@krisd



Rozumiem że Wy mieszkacie na Gawłowie i brak tego mostu bardzo Wam przeszkadza.

Ale wiedzcie że nie tylko mieszkańcy Staszica podpisali się pod protestem. Zrobili to też mieszkańcy ulicy Gawłowskiej.Â



Skoro mieszkacie na Gawłowskiej, to napiszcie mi w jakim kierunku jedziecie z obecnego mostu? Czy na skrzyżowaniu Warszawska/Staszica/Traugutta skęcacie w lewo? A może jedziecie prosto Warszawską, lub skręcacie w prawo na Boryszew/PKP?



Bo jak w lewo, to rzeczywiście most poprawi Waszą sytuacje. Ale jak jedziecie prosto lub skręcacie w prawo, to ten most w żaden sposób nie poprawi Waszej obecnej sytuacji tylko ją wręcz pogorszy.Â

A dlaczego? A to zapraszam rano na ulicę Staszica i zobaczycie gdzie zaczynają się korki przed 8:00 rano. Dla ułatwienia dodam, ze wczoraj rano korek w stronę Centrum, był już od zakrętu przy spalonym starym młynie. Natomiast korki od starego szpitala są na porządku dziennym. (2020-02-26 14:39)
wkurzonywkurzony
0
Przy takim podejściu to zawsze komuś będzie coś przeszkadzać. Jak mieszkańcy (z artykułu wynika, że wręcz wszyscy w Sochaczewie) nie chcą nowego mostu, to pewnie najprostszym rozwiązaniem będzie przecunięcie Bzury. Np. pod Błonie. Niech oni się martwią. W Sochaczewie będzie wszędzie OK. (2020-02-26 15:13)
Janusz01Janusz01
0
Każdy by chciał mostu ale nie koło siebie. (2020-02-26 18:11)
tmadejtmadej
0
@krisd Most przeszkadza przede wszystkim mieszkańcom ścisłego centrum Sochaczewa oraz Staszica, Trojanowa iGawłowskiej. Nie trzeba być inżynierem transportu drogowego żeby przewidzieć że w tych cześciach miasta ruch samochodowy się zwiększy. Nie lepiej Sprawdzić gdzie zmieżają samochody z zakorkowanego mostu i ewentualnie skąd przyjeżdzają? Czy zanim 27mln netto zostanie wydane przez włodaży nie lepiej to zweryfikować. Firma która się zajmuje tematem oczywiście tego nie zrealizowała, a już zostały wybrane warianty.

Dlaczego nie rozpartrzono wariantu z poprawą przepustowości obecnych dróg oraz remontu mostu w Chodakowie? Czemu nie ma wariantu mostu wzdłuż Utraty (od razu za mostem przy Oczyśzczalini ścieków)? Tam stoi tylko skład opłau bez zabudować domów jednorodzinnych? (2020-02-26 18:22)
SirWastedSirWasted
0
czy sądzicie że wydanie 27 mln plnów (pewnie bedzie wiecej) na most w takim mieście jak Sochaczew (małe) gdzie istnieje już 1 most jest mocno kontrowersyjne...co ten most zmieni? Raczej niewiele... bo i tak ruch z ewentualnego mostu przy Staszica bedzie wracał na Warszawską... czy ta przeprawa jest naprawde nam potrzebna? czy firma która robiła badania przepustowości naprawdę zbadała wszystkie możliwe opcje? Czy tylko wystawiła fakturę?

BTW (Nie mieszkam na Staszica, Gawłowskiej ani Płockiej).... (2020-02-26 20:38)
GrabiecGrabiec
0
Popieram Pana Tomasza należy zmodenizować oba mosty w Chodakowie .Korki tak jak były tak i będą bo nie da się zmodernizować historycznego układu ulic. Zresztą juz niedługo przejdziemy na poziom ,który zachód już przeszedł czyli wyrzucanie pojazdów z śródmieścia. (2020-02-26 20:45)
robbo2krobbo2k
0
Uwielbiam te NIMBY (Not In My Back Yard - nie na moim podwórku) domagaja sie badań rozpływu ruchu co jest oczywiste, ale w tym samym zdaniu autorytarnie uznaja ze mostu nie potrzeba "bo i tam korki" albo "nikt nie bedzie jezdził" a jak potrzeba to zbudujcie je TAM a nie TU. A merytorycznie to budowe mostu nalezy uwglednic z budowa drogi S50 ktora byc moze spowoduje powstanie drogi na wschod od Sochaczewa i w polaczeniu z obecna dk50 i dk92 stworzy ring (2020-02-27 07:14)
robbo2krobbo2k
0
Czy "za Bzurze" bedzie sie budowało dalej (Kuznocin, Gawłów, Katy)? Tak bedzie Czy ruch na moscie na Warszawskiej bedzie rósł - Tak oczywiste. Gdzie oni jeżdzą? Czy potrzebny lokalny most laczacy centrum Miasta ze Szpitalem? dla kogo ma byc ten most? Rozpatrywanie wariantów jest w postaci ankiety jest zwykła propaganda sukcesu ze "cos sie robi" przypominam iz uzyskaniu ZRIDu i Pozwlenia na budowe i tak wymaga tych wszystkich papierów. (2020-02-27 07:20)
robbo2krobbo2k
0
Harmonogram dla budowy S/A50

2020 r.– pozyskanie finansowania na prace przygotowawcze, zatwierdzenie Programu Inwestycji, ogłoszenie przetargu na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji programowej oraz pozyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

2020-2024 r.– wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej

2023 r.– uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (wskazanie wariantu do realizacji)

2024-2028 r.– badania archeologiczne

2025 r.– przetarg na projekt i roboty budowlane

2026-2029 r.– projektowanie i roboty budowlane (2020-02-27 07:23)
Daniel5Daniel5
0
Władza lubi budować pomniki, "gierkówki" za gierka, narodowy port lotniczy za PIS, czy most "Osieckiego".

Wywalanie tych milionów na ten projekt, jest mocno kontrowersyjne. Ponieważ on zmorzy ruch w centrum miasta.

Czy pan "robbo2K" był kiedyś np. w Niemczech? Czy mieszka pan w Sochaczewie?Mi się wydaje nawet że pan w powiecie Sochaczewskim nie mieszka.

Na zachodzie Europy (teraz taki nie lubianej przez władze, Putin jest teraz idolem wyborców z PiS-u) zamienia się całe centra miast w coś co się w Polsce nazywa "strefa zamieszkania" zgodnie z zasadą, że miasta są dla ludzi a nie dla samochodów.



Wystarczy wyremontować most w chodakowie, i powiatowy most w Kozłowie Biskupim, tak

żeby ruch wyprowadzić z centrum miasta.

Niestety władza zrobi po swojemu, bo ma to w dupie.

(2020-02-27 09:46)
dorota-wdorota-w
+1
Z artykułu jasno wynika, że sprzeciwiające się osoby sugerują zweryfikowanie innych, może i znacznie tańszych rozwiązań. Może faktycznie nie ma potrzeby wydawać grubych milionów, a wystarczyłoby zmienić rozwiązania komunikacyjne.



Swoją drogą, nie dziwi mnie sprzeciw mieszkańców. Miasto proponuje budowę drowi wsród zabudowy jednorodzinnej... :/ (2020-02-27 11:32)
robbo2krobbo2k
0
Osoby sprzeciwiajace maja w nosie tansze rozwiazania to sa NIMBY które chetnie by z mostu skorzystały ale u sasiada za plotem a nie swoim o czym mow jasno charakter pisma.. Przed budowa i tak przeprowadza siee Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe oraz Koncepcje programowa która przedstawia wielowariantowe rozwiazania. Inwestor moze rekomendowac jakis wariant ale nie znaczy ze ten wariant dostanie w badaniu Odziaływania na Srodowisko.



Przypominam ze to nie władza wymysliła most tylko kierowcy z Sochaczewa. ja sie 20 lat pielegnuje kult samochodu to takie sa skutki zaniedban, od wielu lat mowie ze Sochaczew wymaga drastycznej desamochodyzacji. Ale jak trzymamy beton w ZKM, beton w zarzdie dróg to skutki nie moga byc inne jak zajeb*&%&^ miasto samochodami



(2020-02-27 11:58)
tmadejtmadej
0
@robbo2kCzłowieku, czytaj ze zrozumieniem, ludzie piszą że nie chcą mostu bo się zakorkuje ścisłe centrum, a ty piszesz że by z mostu z chęcią skorzystali. Później piszesz że miasto wymaga desamochodyzacji. Gdzie tu logika. Albo chcesz mieć centrum miasta zakorkowane samochodami albo nie. Zdecyduj się a nie trollujesz. (2020-02-27 12:36)
robbo2krobbo2k
0
Uwielbian te ekstrapolacje wizji kilku osób na liczbe mnoga Ludzie, Mieszkańcy. jakos w ankiecie za lokalizacja mostu nie brali chyba udziału "przeciwnicy"



Po drugie jestem za desamochodyzacja miasta i pisze o tym tutaj od 6 lat



Po trzecie nienawidze uprawiania taniej propagandy w której z jednej strony mówi sie ze nie ma bandan, po czym zdanie pozniej neguje sie ich koniecznosc bo "ludzie nie chca", "zakorkuje centrum" i tym podobne bzdury.



Po czwarte przeciwcy ujawnili sie po wybraniu wariantu w ankiecie jak klasyczne NIMBY do momentu jak most mial byc gdzies to był dobry ale na mojej zagrodzie NIGDY.



po piate jak most może zakorkowac Centrum skoro stoi POZA centrum, w odroznieniu od mostu na Warszawskiej. To jest czystej wody demagogia.



ja rozumiem te zagrodowe , szlachcowe podejscie. Nie beda nam wiesniaki z Gawłowa wjezdzac do miasta. Se rogatki postawcie na wszystkich mostach ale to szpitala nie jezdzijcie, To jest takie smutne zamiast dyskutowac o tym jak most zrobic w optymalnym miejscu jak udroznic miasto to bijemy piane niczym w Zemscie (2020-02-27 13:47)
marcpromarcpro
0
@robbo2k

Ależ oczywiście że nowy most może zakorkować Centrum.

Skoro większość samochodów jadąca z obecnego mostu skręca na światłach w prawo, to znaczy że jedzie na Boryszew/PKP.

Robienie mostu w przy takim układzie ruchu w Trojanowie oznacza, że samochody te będą musiały przejechać z Trojanowa przez Centrum do Boryszewa/PKP.

A co to oznacza?

ZWIĘKSZONE KORKI W CENTRUM!!!



Już teraz zarówno Staszica jak i 600-lecia są rano zakorkowane, więc dokładanie tam jeszcze ruchu z Gawłowa i okolic skutecznie i trwale sparaliżuje ruch na tych ulicach.



Pamiętam jak kiedyś rano na skrzyżowaniu Warszawska/Staszica/Traugutta nie działały światła. I co??

I NIE BYŁO KORKÓW!!!

Wiec przyczyną korków na moście jest zła organizacja ruchu na tym skrzyżowaniu.

Wystarczy wydłużyć pas do skrętu w prawo do samego mostu i zrobić bezkolizyjny wjazd z Warszawskiej w Traugutta, a zapewniam Cię że korki znikną jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.



Inną sprawą jest skrzyżowanie Płocka/Gawłowska. To także jest bardzo wąskie gardło więc bez zmiany organizacji ruchu na tym skrzyżowaniu nie ma mowy o żadnej poprawie.



P.S. Co Ty tak że się przyczepił tego szpitala? Masz jakieś kompleksy na tym punkcie czy co? Jak kiedyś szpital był na Staszica to nie słyszałem żeby miastowi bronili wieśniakom z Gawłowa do niego przyjeżdżać. (2020-02-27 16:57)
tmadejtmadej
0
1x człowiek = człowiek

2x człowiek = ludzie

Ta sama zasada tyczy się mieszkańców



"ekstrapolacje"? Wiesz co to znaczy? Korzystaj ze słów które rozumiesz.





Trzeciego punktu to w ogóle nie rozumiem. Jakąś bzdurę napisałeś.



Kup sobie działkę budowlaną w centrum za 3x wartości działki po drugiej stronie rzeki, wybuduj dom i niech Ci ktoś pod nosem zbuduje drogę klasy G to zrozumiesz. Oczywiście działka poza tym że jest w centrum to ma jeszcze miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego który niejako gwarantuje przez urbanistów miasta, że teren ma przeznaczenie pod zabudowę jednorodzinną. Jeśli te argumenty nie docierają to widać że albo masz problem z logicznym myśleniem albo mieszkasz pod drugiej stronie rzeki i często stoisz w korkach.

Tylko tak jak piszą nieliczni te korki będą w tym momencie na Staszica i al. 600-Lecia. Miasto nie jest w stanie obsłużyć wszystkich przyjezdnych bez "zatwardzeń". Zatem dlaczego nie wybudować dwóch mostów? Będzie jeszcze łatwiej dostać się do centrum miasta.

A most/światła na Płocka/Warszawska działają jako katalizator, umożliwiają jako takie sprawne poruszanie się po mieście. Układ miast nie został zaprojektowany pod obecna ilość aut. A tych napływ będzie się zwiększał z roku na rok. Nowy most nie usprawni komunikacji w mieście.



Teksty z tym zagrodowym/szlacheckim to sobie odpuść, nie świadczą o Tobie zbyt dobrze. (2020-02-27 19:24)

skomentuj ten artykuł

e-Sochaczew.pl poleca filmy