Propozycja rozwiązania problemu parkowania przy PKP

/ 6 komentarzy
Zdjęcia i foto: Propozycja rozwiązania problemu parkowania przy PKP Komunikacja publiczna sochaczew

Od kilku dni toczy się mała wojenka podjazdowa między policją i kierowcami i ZKM. Jedni na drugich donoszą, wszyscy mają pretensje nawzajem do siebie i  oczywiście każdy ma "trochę swoich racji".  Do tego urzędnicy miejscy i powiatowi udają "brak problemu".

W związku z tym potrzeba jednak wspólnego spotkania i szukania rozwiązań, a nie rozdzierania szat niczym Rejtan.

Propozycja:

I.  Kompleksowa zmiana organizacji ruchu na placu dworcowym polegająca na:

a)   skasowaniu "bieda parkingu na 10 samochodów"  

b)  utworzenie miejsc postojowych Kiss and Ride, czyli skanalizowanie  aut "podwożących na dworzec"  w bezpieczne, legalne stanowiska.  Dzisiaj podwieźć na dworzec całkowicie legalnie nikogo się nie da.

c)  budowa wiat rowerowych/motocyklowych objętych monitoringiem na placu Dworcowym (absurdu wiaty na parkingu P&R chyba nie trzeba omawiać) 

d)  wyznaczenie przejścia dla pieszych od wyjścia z dworca do Księcia Janusza 

e) budowa peronów dla autobusów (dzisiaj wysadza się ludzi na jezdnie, ZKM nagminnie łamie tutaj przepisy)

2.   Dopuszczenie parkowania wzdłuż ulicy Sienkiewicza od Księcia Janusza do Botanicznej po stronie "lewej"

3.  Całkowity zakaz zatrzymywania się i postoju:  od dworca do ulicy Botanicznej strona prawa

4. Całkowity zakaz zatrzymywania się i postoju: od dworca do Towarowej strona prawa

5. W ramach przebudowy Sienkiewicza budowa zatok postojowych  z parkowaniem równoległym/prostopadłym  na odcinku Kopernika - dworzec PKP (zamiast bieda błoto trawnika) 

6. Ucywilizowanie"dzikich" parkingów pod wiaduktem: utwardzenie, drogi dojazdu, stanowiska

7.  We współpracy z PKP  miasto powinno zadbać o ucywilizowanie "nielegalnego"  parkingu  przy peronie 2 i wadze kolejowej.  Notorycznie dochodzi tam do awantur związanych z dostawą kruszyw oraz zakazem wjazdu.  

8. Poprawa oferty ZKM na tyle, by wyeliminować jak najwięcej aut nie tylko z dworca, ale i miasta.  Projekt pokazywałem 2,5 roku temu. Potoki pasażerskie są na tyle duże iż sens istnienia linii "na wprost" do PKP  ma jak najbardziej sens.  Przypominam iż mniej aut to też szybsza komunikacja miejska. Mniej aut "które nie muszą" to szybciej dla tych co "naprawdę muszą".

9.  Rozbudowa parkingu  urzędu powiatowego "na potrzeby parkingu P&R)  w stronę torów wraz z drogą dojścia wzdłuż torów do stacji. Nie jest to blisko, ale porównywalnie do obecnego P&R przy wieży.

 



0
Oceń
(0 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (6)

kacperskyykacperskyy
0
  1. porazka to to, co pan proponuje w ramach wolontariatu to jest zasrany obowiazek urzedasow na czele z ich szefem. po raz kolejny obnazony brak jakich kolwiek kompetencji i checi pracy dla mieszkancow tego miasta
  2. madrze rozpisane
  3. pkt 9 - obnazenie kolejnej bezsensownej decyzji burmistrza. a la parkuj i jedz zrobione pod wierza cisnien z 800m od stacji a teren przy urzedzie miejskim gdzie parkuje 20 samochodow pracownikow stoi pusty i do tego jeszcze zamykany jest po 18.00 kpina. mozna bylo to lepiej wykorzystac i przeznaczyc wlasnie jak pan pisze na P&R

 

(2017-12-21 10:56)
PedrosPedros
0

Parking przy starostwie i tak obecnie pełni rolę P&R. Nie chodzi tu chyba nawet o odległość do peronów w stosunku do właściwego P&R ale o to, że jednak większość osób dojeżdżających przybywa od strony centrum i dużo prościej im na rondzie zawinąć na parking powiatowy i za chwile iść chodnikiem na dworzec niż jechać kolejny kilometr w strone wieży ciśnień (która jest już mentalnie w Sochaczewie B) a potem jakimiś składami węgla, błotem przeciskać się wzdłuż samochodów. 

Nie widzę racjonalnych argumentów, dla których mam nadrabiac drogi, czasu i wysiłku aby jechać na P&R skoro mam taki wygodny parking powiatowy. 

(2017-12-21 11:08)
WiejskiFotografWiejskiFotograf
0

Na "dzikim" parkingu pod wiaduktem to ja kiedyś papiaki w oponach znalazłem więc jest "bardzo dziki".

A gdyby Sienkiewicza całą jednokierunkową zrobić?

(2017-12-21 11:32)
robbo2krobbo2k
+1

@Pedros  ponieważ parking urzędu powiatowego i tak pełni rolę p&R to poprostu rozbudować go do torów.   O ile wiem to i tak grunt  "Ogrodnika" wieć problemu nie ma.

@WiejskiFotograf   to byby dobry pomysl ... ale  wjazd  z Towarowej w Sienkiewicza nie wchodzi w gre (za duzy ruch blokowanie skrzyzowania pod katem 130stopni).   Jedyna mozliwosc to odwrocenie kierunku czyli od Botancznej do Towarowej przy zachowaniu dwukierunkowosci Ks. Janusza.  Dla autobusow to nie problem robiłby petle na Placu Dworcowym.   

(2017-12-21 13:05)
bodepbodep
0

Przede wszystkim rozkład jazdy MZK trzeba dostosować - np. 3A do szpitala odjeżdżała z dworca o 16 , potem o 16:15 a teraz o 16:40 - czyli na pieszo szybciej. I konczący pracę o 16 nie maja jak dojechać z dworca i z miasta do domów - dlatego tyle samochodów na parkingach. A może zamiast kilku dużych autobusów zakupić kilkanaście małych busów i niech jeżdżą co 15 minut.

(2017-12-21 20:05)
GondolJerzyGondolJerzy
0

tak jak ktoś wcześniej napisał, najlepszym rozwiazaniem jest chyba rozbudowa parkingu na tym terenie

 

(2017-12-23 14:40)

skomentuj ten artykuł

e-Sochaczew.pl poleca filmy