PZD: barierki możemy skrócić o 30 cm

/ 23 komentarzy / 2 zdjęć
Zdjęcia i foto: PZD: barierki możemy skrócić o 30 cm Inwestycje sochaczew

Dziś światło dzienne ujrzała kolejna koncepcja walki z balustradami, które chyba wymknęły się spod kontroli (i balustrady, i koncepcje). Pomysły projektanta na rozwiązanie problemu balustrad są kuriozalne i chyba stał się kozłem ofiarnym tego bałaganu. Kto normalny będzie obcinał 30 cm z 191 m balustrad? Wygląda to jak jałmużna dla mieszkańców, którym zebrało się na narzekania. Decyzja ma zapaść w przyszłym tygodniu.

Te balustrady i rozporządzenia...

D











Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Sochaczewie Małgorzata Dębowska spytana podczas dzisiejszej rozmowy w Radiu Sochaczew o skrzyżowanie Staszica z Pokoju ciężko westchnęła i przedstawiła dwa rozwiązania. O lustrach już pisałem w jednym z poprzednich tekstów. Drugie to skrócenie barierek o 30 cm. Dla pani dyrektor nie ma w tym nic dziwnego. Ja pytam: czemu tylko 30 cm? Może uda się wynegocjować więcej? Może zejdziemy do jakiegoś rozsądnego poziomu cięć? Np. 1,1 m?

Palnik w ruch i tniemy

Żeby obniżyć jedną barierkę o te 30 cm, trzeba będzie się nieźle narobić. Należy przeciąć barierkę w dwóch miejscach. Usunąć 30 cm i zespawać każdą szczeblinę osobno. Wykluczam wariant odcinania poręczy i dospawania ich do każdej szczebliny, bo efekt użytkowy i wizualny byłby tragiczny. Do zrobienia jest około stu takich barierek, co daje 2 000 spawów! Pamiętajmy, że to tylko skrzyżowanie z Pokoju. W przypadku Królowej Jadwigi będzie zapewne podobnie. Razem daje to 10 000 cięć i 5 000 spawów. Barierki są ocynkowane, a więc w miejscach cięć i spawów trzeba je będzie ponownie zabezpieczyć przed rdzą, co pewnie skończy się malowaniem całości albo wezwaniem NASA z kosmiczną technologią. Inwestycja naprawdę z rozmachem! Najpierw zakup balustrad, potem ich montaż, a teraz ich obcinanie lub zakup i montaż luster. Koszty tego bajzlu zaczynają sięgać nieba. Samo 500 m balustrad to około 90 000 zł, a cena ogrodzenia łańcuchowego wyniosłaby tylko około 50 000 zł, czyli niemal 2 razy mniej. Najtaniej będzie wysadzić te balustrady w powietrze.

Zgodne albo niezgodne

Poczułem się… ogłupiały! Pani dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg na antenie rozgłośni polemizuje z moim stwierdzeniem, które zawarłem w jednym z tekstów, mówiąc, że „barierki U-11a są zgodne z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie znaków i sygnałów drogowych”. Oczywiście, że są zgodne, bo to rozporządzenie balustrad nie dotyczy! To tak jakby powiedzieć, że te balustrady są zgodne z rozporządzeniem w sprawie zdrowego żywienia. Ja pisałem o załączniku do rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, który mówi jasno, że: „balustrady U-11a według wzoru i wymiarów pokazanych na rysunku (nad artykułem) stosuje się w celu zabezpieczenia przed upadkiem z wysokości, jeśli powierzchnia, po której odbywa się ruch pieszych lub rowerzystów, położona jest powyżej 0,5 m od poziomu terenu”. Po skróceniu balustrad nie będą one zgodne już z niczym i w żaden sposób, bo minimalna wysokość dla balustrady U-11a to 1,1 m. Po co więc zostawiać tam balustrady, które nie będą spełniać zadania, do którego zostały przeznaczone? Tego pani dyrektor nie wyjaśniła. To trochę tak, jakby założyć w domu drzwi i je zaspawać, bo się otwierają - wredne urządzenia.

Drogowy Frankenstein

Pani dyrektor stwierdziła, że były kłopoty i lepiej było zrobić ścieżkę rowerową i poprawić bezpieczeństwo rowerzystów w jednym kierunku, niż nie robić jej wcale. Planowane jest połączenie jednokierunkowej ścieżki ze ścieżką na Traugutta. Połączenie tych dwóch mutantów będzie istnym potworem, szczególnie że ma przebiegać przez park Chopina, w którym równy chodnik jest jak ufo – wszyscy o nim słyszeli, ale nikt go nie widział.

Dodatkowo dyrektor PZD wspomniała, że na budowie w pewnej chwili było 7 inwestorów! Robi się naprawdę duży remoncik. Cały ten bałagan weryfikuje wiele naszych oczekiwań. Jeżeli chodzi o taką konfigurację majstrów na budowie, to nie spodziewajmy się więcej niż jednokierunkowa, przerywana ścieżka i ograniczające widoczność, obcięte o 30 cm balustrady mostowe. Ja już więcej z usług takich budowlańców bym nie skorzystał.

 



5
Oceń
(3 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (23)

gajgaj
0
Wyciąć szczebliny. Wstawić poziome łańcuchy lub szczebliny na odcinku umożliwiającym dobrą widoczność dla kierowców. Myślę że pracy mniej i koszty nie powinny być zbyt duże. :) (2015-11-11 10:26)
tadeusztadeusz
0
Może pociągnąć do odpowiedzialności urzędnika który podpisał się pod tym rozwiązaniem? cóż za wybitny brak szacunku do pieniędzy... przeznaczonych na inwestycje. Niech za ten ''bubel'' zapłaci z własnej kieszeni... to nauczyło by wszystkich pseudo urzędników myślenia i dbania w wykonywaniu obowiązków... (2015-11-11 12:41)
tadeusztadeusz
+1
Czy novoosieccy wszystko muszą poprawiać... przerabiać... i na lewo i prawo szastać bez opamiętania naszymi pieniędzmi...
DROGI burmistrzu czy pan kiedyś obliczył jak bardzo kosztowne dla obywateli Sochaczewa są nieudolne działania Pańskich urzędników... obsadził Pan własnymi naczelnikami Urząd Miasta i cały Powiat... a jak dotąd wszyscy mieszkańcy nie mając nic dobrego z tych rządów robią tylko przymusową zrzutkę na tych pańskich pupili urzędniczych... zadowoleni z Pana rządów są wyłącznie rodziny urzędnicze (bardzo wysokie pensje)... cała reszta mieszkańców zastanawia się o co chodzi w tych pańskich rządach....
....a ja się zastanawiam do czego one doprowadzą Sochaczew... (2015-11-11 12:50)
robroyrobroy
0
@Tadeusz,nie oglądałeś "Misia"- na czym się zarabia? tylko kto? (2015-11-11 17:57)
robroyrobroy
0
taka mała analogia (2015-11-11 18:01)
tadeusztadeusz
0
:-) no tak hehehe te barierki to bariery przyzwoitości urzędniczej pracy na rzecz społeczeństwa hehehe społeczeństwa novoosieckich rzecz jasna... trudno mi jakoś sobie wyobrazić cięcie spawanie z zachowaniem estetyki... naturalnie ile wydają mieszkańcy na te zabiegi dodatkowych pieniędzy ??? o tym urzędnicy nie myślą.... ale już ktoś na pewno pomyślał ile na tym przytnie... niech może burmistrz dorobi do tych barier nóżki i przeznaczy je do zabezpieczenia imprez masowych a na ich miejsce wstawi zwykłe słupki połączone łańcuchami... stary sprawdzony sposób zabezpieczenia bezpieczeństwa... lub zamiast je ciąć taniej będzie je po prostu wkopać głębiej o te 30 cm...
(2015-11-11 20:16)
marcpromarcpro
0
Jeśli już muszą to być barierki U-11a to niech to chociaż będą takie:
http://www.sar-pol.eu/search

(2015-11-11 22:48)
fairofairo
-2
jechałem powyzszym odc.drogi nie raz i nie widze zadnego problemu z widocznoscia. jesli wy takowy macie do zgłoscie sie do okulisty albo do starostwa zeby oddac prawo jazdy jesli nie potraficie jezdzic autem. (2015-11-11 23:00)
marcpromarcpro
0
@fairo
Ale jechałeś ul. Pokoju czy Staszica? Bo różnica tutaj jest zasadnicza.
Jak się jedzie Staszica, to widać co się dzieje na wylocie z ul. Pokoju, ale odwrotnie już nie.
Ja w sobotę (07.11) wyjeżdżając z ul. Pokoju w Staszica w lewo, musiałem wyjechać niemal na połowę jezdni żeby zobaczyć nikt nie jedzie z prawej strony.
(2015-11-11 23:05)
tadeusztadeusz
0
Prawdziwy koszmar rozpocznie się dopiero jak ta droga cała zostanie oddana do użytku... teraz ruch tam jest znikomy... (2015-11-11 23:13)
robroyrobroy
0
ogrodzić,zasłonić,oślepić (2015-11-12 05:38)
adam11111adam11111
-3
Takich głupot jak ty piszesz TADZIU to niewielu potrafi. Już poprzednio napisałem, niebawem pewnie twoja "mądra" głowa pozbawiona zostanie resztek włosów. Opanuj się człowieku. Należy dodać, że tutaj wypowiada się więcej "geniuszy". Wkurzeni jesteście jak cos dobrego zrobione zostanie w naszym pięknym mieście. Nic wam k... nie pasuje. (2015-11-12 08:38)
marcpromarcpro
+2
@adam11111
A ja tam się zgadzam z Tadeuszem.
Mieszkam przy Staszica i wiem z jaką prędkością potrafiły się poruszać niektóre samochody po tej dziurawej drodze przed remontem.
Wiec jak się skończy remont i natężenie ruchu wróci do "normalności" - to obym się mylił, ale nie będzie dnia bez stłuczki/wypadku.

A co do wkurzenia, to jakby remont był robiony "tak jak Bóg przykazał" to zapewniam Cię że nikt by nie narzekał. (2015-11-12 08:48)
Obywatel85Obywatel85
-1
Zawsze można oddelegować kilku młodych-gniewnych do tej fuchy,prawie jak czyn społeczny połączony z resocjalizacją...........pilnik+brzeszczot do tego ktoś z elektrycznym pastuchem z tyłu na zachęte i jadą chłopcy z koksem przez prawie 200 metrów :)

ps: Wysłałbym do tej misji z chęcią kilku władnych tego miasta ale w tym tygodniu mam przypływ ludzkich uczuć :) (2015-11-12 10:39)
zetskizetski
+3
Miało być dobrze, wyszło jak zwykle... (2015-11-12 12:03)
medika_amedika_a
+3
a za czyje będziemy skracać ? No za podatników ! (2015-11-12 20:53)
tadeusztadeusz
0
To interesujące... użytkowniku ''adam11111'' w jaki sposób zostanie pozbawiona moja głowa włosów??? (2015-11-13 09:26)
Obywatel85Obywatel85
+2
Spokojnie kolega adam zapewne pracuje w urzędzie ;) (2015-11-13 10:04)
adam11111adam11111
0
Tadziu po prostu ci wypadną alby wyrwiesz sobie, albo wyfruną. Poza tym jestem bezrobotny jak masz Obywatelu jakiś wolny etat w swojej firmie albo urzędzie to chętnie skorzystam. Pozdrowionka i przyjemnego weekendu. Dla Ciebie Tadziu też. (2015-11-13 11:11)
DystopiaDystopia
0
robroy podsunął świetny pomysł! Skoro i tak nic nie widac, to wzdłuż całej ulicy postawmy ekrany - to dopiero będzie bezpieczeństwo! Do tego dodajmy lustra przy każdym skrzyżowaniu i sprawa załatwiona :) (2015-11-16 22:10)
plastekplastek
0
Prościej było by wyciąć co któryś pionowy szpros aby zmniejszyć gęstość barierek zwiększając ich przejrzystość . (2015-11-17 11:53)
pawsokpawsok
0
No a te wycięte zamontować miedzy centrum handlowym a miastem (2016-01-11 23:52)
kacperskyykacperskyy
0
to nie pierwszy pomysł naszych elity, czekajmy tylko na skutki.

pamietam jak pare lat temu wygaszano swiatla na 600-lecia w celu oszczednosci energii, "ktoś" wydał decyzje zeby tak przestawic wyłączniki czasowe, ze jak jeszcze było ciemno to juz lampy gasły.. bylo to do czasu, kiedy na skrzyzowaniu w trojanowie, w godzinach mocno porannych, ciemno jak w d. u murzyna, deszcz, samochod zabił kobiete... lampy szybko sie wlaczyly z powrotem.... nic nie insynuuje bo nie da sie udowodnic ze do wypadku by nie doszlo jak lampy były by włączone ale jesli ktos pamieta ta sytuacje z lampami to wie jakie warunki były

tutaj artykul nawiazujacy do sprawy o ktorej pisze
Latarnie wracają do punktu wyjścia (2016-01-12 08:11)

skomentuj ten artykuł

e-Sochaczew.pl poleca filmy