Speedway czy motocross – Tomasz Gollob na GP Niepodległości w Sochaczewie

Zdjęcia i foto: Speedway czy motocross – Tomasz Gollob na GP Niepodległości w Sochaczewie Motocross sochaczew

Sochaczewski Klub Motorowy Szarak 11 listopada po raz 23 uczcił rocznicę odzyskania przez Naród Polski niepodległego bytu państwowego, motocrossowym Grand Prix Niepodległości. Pomysłodawcą tych zawodów w 1989 roku był nieżyjący już zawodnik i działacz SKM „Szarak” Władysław Dudziński, którego imieniem została nazwana ta impreza. Na początku był to tylko jeden 45 minutowy bieg OPEN dla wszystkich, którzy czuli się na siłach stanąć do tak morderczej walki. Z biegiem czasu i rosnącym zapotrzebowaniem na motocross w Polsce , w imprezie zaczęły pojawiać się biegi towarzyszące, by obecnie można było oglądać zmagania dzieci i młodzieży w klasach 65 i 85 ccm , quadowców, początkujących zawodników w klasie „Licencja C” oraz czołowych zawodników polskiego motocrossu w głównym biegu „Licencja A”. W piątkowym wyścigu w szranki stanęli również zawodnicy z Litwy, Ukrainy i Niemiec, ale największym zaskoczeniem był start w naszych zawodach żużlowego Mistrza Świata, Tomasza Golloba, który okazał się wszechstronnym sportowcem i mimo, że w żużlu skręca się w jedną stronę, a wyścig to tylko cztery okrążenia, wytrwał bieg ponad 20 minutowy i dowiózł do mety drugie miejsce, ulegając tylko swojemu koledze klubowemu (MKS Nekla) – Markowi Begier. Najlepszym zawodnikiem „Szaraka” okazał się wracający po kontuzji quadowiec Kacper Kamiński, który bez trudu rozgromił swoich rywali w klasie K2 i zajął pierwsze miejsce na „pudle”. Sensacją zawodów był jednak 45 minutowy bieg główny, w którym to zawodnicy jadący w czubie stawki, w poprzednich latach wygrywający te zawody, nagle zaczęli odpadać z wyścigu. Jako pierwszy po defekcie motocykla, na dziewięć okrążeń przed metą odpada wielokrotny Mistrz Polski – Maciej Zdunek, następni w kolejności na trzy okrążenia przed końcem zjeżdżają z trasy dziesięciokrotny Mistrz Polski Jacek Lonka z powodu braku paliwa, za nim z defektem silnika kończy zeszłoroczny zwycięzca Biegu Niepodległości – Arkadiusz Mańk, jako ostatni z pechowców, w przedostatnim okrążeniu z powodu braku paliwa, jadący od siedmiu okrążeń bez powietrza w tylnym kole, Łukasz Kurowski. W zaistniałej sytuacji miejsce na podium zajęli bracia Kędzierscy. Fatum, pech? Nie! Świetnie przygotowany, szybki tor, nowe technologie i mniejsze zbiorniki obniżające wagę motocykli doprowadziły do skrócenia czasu jazdy crossówek, a co za tym idzie wymusi w przyszłości skrócenie czasu Biegu Niepodległościowego do 40 a nawet 35 minut.
Wyniki:
Klasa 65 ccm:
1. Kamil Osieleniec - KM Cross Lublin
2. Atioms Trofimovs – Łotwa
3. Wiktor Jasiński – A. Gorzowski

Klasa 85 ccm:
1. Dominik Małecki - KM Cross Lublin
2. Maciej Sagan - KM Cross Lublin
3. Jakub Barczewski – ŁKS Jastrząb Lipno
6. Mateusz Kołodziejak – SKM „Szarak”

Klasa Quad 2K
1. Kacper Kamiński – SKM „Szarak”
2. Jakub Mienik – ATV Polska
3. Marcin Radziszewski WKM Wschowa

Klasa Quad 4K
1. Grzegorz Faliński – NZ
2. Grzegorz Nowakowski – NZ
3. Jacek Mądry – A. Polski

Klasa Licencja C:
1. Marek Begier – MKS Nekla
2. Tomasz Gollob – MKS Nekla
3. Patryk Chodniewicz – NZ

Klasa Licencja B:
1. Marcin Szczepański – MK Lidzbark Warmiński
2. Damian Bykowski – OFF ROAD Białystok
3. Sebastian Witkowski – AMK Drwęca Ostróda
15. Robert Dudziński – SKM „Szarak”
22. Dariusz Kołodziejak – SKM „Szarak”
27. Oskar Wrzesiński – SKM „Szarak”
30. Luigi Saladini – SKM „Szarak”

Klasa Licencje A:
1.Karol Kędzierski – KM Cross Lublin
2. Łukasz Kędzierski – KM Cross Lublin
4. Sylwester Jędrzejczyk – KKM Kwidzyn

Pdziękowania dla Władz Sochaczewa:
- Burmistrza Piotra Osieckiego – fundatora nagród finansowych
- Starosty Tadeusza Korysia i Wicestarosty Janusza Ciury – fundatorów chronometrażu (elektroniczny pomiar czasu)
- Wójta Gminy Mirosława Orlińskiego – fundatora pucharów


Fundatorzy nagród dla zwycięzców:

1. Hydro Instal – Arkadiusz Siekierski – budowa dróg
2. LOCTITE – HENKEL producent chemi warsztatowej
3. Hurtownia spożywcza JUTEX (Sochaczew) – p. Artur Kacprzak
4. Nord Glass – szyby samochodowe
5. Bondar – Stacja Kontroli Pojazdów Teresin
6. Auto Max – szyby samochodowe Jarosław Mechecki
7. ELKO – usługi remontowo budowlane Sochaczew
8. Poland Position – salon motocykli Yamacha oraz dystrybutor akcesori motocyklowych firmy THOR, EVS i OGIO
9. JG SPORT (Toruń) – p. Jacek Gajewski dystrybutor akcesori motocyklowych firmy SCOTT, AXO, MOTOREX

Partnerzy którzy udzielili nam pomocy w organizacji zawodów:

1. KIM Sochaczew – p Elżbieta Wróblewska – materiały budowlane i instalacyjne (taśma ostrzegawcza + nażędzia niezbędne do oznakowania toru )
2. p. Janusz Ciura – Porozumienie Ziemi Sochaczewskiej – szczególne podziękowania za pomoc w organizację zawodów
3. Tartak Lubiejew – p. Józef Kopala (kołki do wyznaczenia trasy)
4. Kwiaciarnia – Halina Kacprzak (Sochaczew) (kwiaty dla zawodników)
5. Tomasz i Antoni Kodym – szczególne podziękowania za wkład w przygotowanie toru.
6. Straż Pożarna w Teresinie (zabezpieczenie przeciwpożarowe, myjka dla motocykli)
7. Powiatowatowa Państwowa Straż Pożarna – Sochaczew
8. CEZIM – Waldemar Podrażka – systemy alarmowe – fundator maszyny startowej.
9. Dariusz Miłkowski - Zespół Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sochaczewie

Patroni medialni:
1 .strona internetowa MotoX,
2. radio „FAMA“,
3. Echo Powiatu,
4. Express Sochaczewski,
5. Ziemia Sochaczewska.
6. redakcji MOTOGEN.PL

AW.

 



0
Oceń
(0 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (0)

skomentuj ten artykuł

e-Sochaczew.pl poleca filmy