Stanowiska ładowania autobusów elektrycznych – miasto ogłosiło przetarg

/ 10 komentarzy
Zdjęcia i foto: Stanowiska ładowania autobusów elektrycznych – miasto ogłosiło przetarg Inwestycje sochaczew

Do 6 sierpnia mają czas oferenci, którzy są zainteresowani wykonaniem trzech stanowisk ładowania akumulatorów autobusów o napędzie elektrycznym.


Miasto Sochaczew ogłosiło przetarg w formule „Zaprojektuj i wybuduj”, dotyczący organizacji trzech stanowisk ładowania akumulatorów autobusów o napędzie elektrycznym wraz z zasilaniem. Zadanie należące do projektu Sochaczewski Eko-bus miałoby zostać wykonane do 31 października br. 


Oferent powinien wykonać dokumentację projektową wewnętrznej linii zasilającej a następnie budowę trzech stanowisk. Lokalizacja przedsięwzięcia to baza Zakładu Komunikacji Miejskiej w Sochaczewie przy al. 600-lecia 90. Przyjęte zapotrzebowanie mocy wynosi 80kW. Ładowanie najnowszych autobusów, które wyjadą z fabryki do Sochaczewa w przyszłości będzie według producenta wynosić około 6 godzin a na jednym ładowaniu mają one przejeżdżać do 150 km. 


Trzy elektryczne autobusy mają zasilić sochaczewski tabor na początku 2020 roku. Będą to autobusy marki Solaris Urbino 12 Electric. Kwota jaką ratusz wyda na zakup trzech nowych elektrycznych autobusów to 7,74 mln.  


Foto: sochaczew.pl

 



0
Oceń
(0 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (10)

marcpromarcpro
0
Wszystko ładnie, fajnie, pięknie i ekologicznie ale...

1. Czy autobus elektryczny ładowany prądem pochodzącym ze spalania węgla, nadal jest ekologiczny? Ktoś powie ze przecież mamy farmy fotowoltaiczne. Zgadza się, mamy, ale one w nocy prądu nie wytwarzają
2. Jaki byłby koszt zakupu takich samych autobusów z silnikami spalinowymi?
3. Jaki będzie koszt przejazdu 1km autobusu elektrycznego i spalinowego, mając na uwadze przeszłe podwyżki energii elektrycznej? (2019-07-24 17:56)
marcpromarcpro
0
Jeszcze jedno:
4. Jaki będzie realny zasięg tych autobusów na jednym ładowaniu? W artykule jest napisane że do 150 km. W jakich warunkach osiągnięto te 150 km? Pewnie jest to deklaracja producenta osiągnięta w określonych warunkach. Czy te warunki są to odtworzenia w rzeczywistości? Jaki będzie realny zasięg autobusu w np. w grudniowy lub styczniowy wieczor przy temperaturze np: -10 stopni? (2019-07-24 18:28)
Mrok DuszyMrok Duszy
0
Komentarz usunięty ze względu na naruszenie regulaminu. (2019-07-24 19:23)
Mrok DuszyMrok Duszy
0
@marcpro punkt " 2. Jaki byłby koszt zakupu takich samych autobusów z silnikami spalinowymi? " zobacz wyniki przetagu tam masz odpowiedż.

punkt 1. ekologia to własnie ładowanie w nocy z sieci i nie smrodzenie w dzień w momencie wykonywania zadań przewozowych,

punkt 3 nie należy się spodziewać ceny kilowata energi na poziomie 5 złotych, no chyba , ze się mylę,

punkt 4 pojazd elektryczny (autobus) zużywa ok 0.95 - 1.05 kW na przejechanie 1km drogi, wobec chyba 200 kW pojemności zestawu baterii te 150 km powinien zrobić w cuglach, lecz może się znowu mylę, ale będzie nowe i bardziej czystrze tak jedne jak i drugie. Bez dymiących starych Jelczy. Do całego przetargu Unia dorzuciła trochę grosza własnie ze wzgledun na ekologię, czy tak by bylo, jak były by spalinowe ? Można było pomyśeć nad hybrydą, ale znowu jak potraktowałaby to Unia pod wzgledem ekologicznym. Jakie byłyby dotacje trudno wyrokować, więc cieszmy się tym co będzie do jazdy. (2019-07-24 19:33)
kacperskyykacperskyy
0
zrobić w cuglach? Wg specyfikacji? :D moje auto 2.0 z doładowaniem na stronie producenta spala 7.5 litrów na trasie, cykl mieszany 9



bez komentarza.



tak ze jak ten busik przejedzie 80km to będzie sukces :) (2019-07-25 08:00)
marcpromarcpro
0
Jeśli te autobusy maja być ładowane w nocy z sieci, to ja tutaj za bardzo ekologii nie widzę.
Dlaczego? Bo w nocy prąd pochodzi z elektrowni węglowych. Zatem zwiększony pobór energii w nocy na lądowanie autobusów powoduje zwiększone spalanie węgla i większą emisję gazów do atmosfery.
Więc to co zaoszczędzimy za dnia, stracimy w nocy.
Ekologia to by była, jakby np farma fotowoltaiczna za dnia wyprodukowała i zmagazynowala prad który potem w nocy ładowałby autobusy.
(2019-07-25 08:01)
marcpromarcpro
0
Zgadzam się z Kacperskym.
Jak realnie ten auyobus przejęcie 80-100 km to będzie dobrze.
A w zimowy wieczór, kiedy będzie włączone ogrzewanie i pełne oświetlenie i uwzględnimy spadek pojemności akumulatora z uwagi na niską temperaturę - to jeszcze mniej. (2019-07-25 08:10)
Mrok DuszyMrok Duszy
0
W elektrykach ogrzewanie jest niezależne, a pełne oświetlenie ledowe to zaledwie kilka Watów.Gwarancja na akumulatory jest chyba na 6 lat, wiec ktoś to liczył i dał gwarancję. Spalanie to nie tylko to co w instrukcji ale jeszcze np styl jazdy, wiec to co w homologacji a co w praktyce to zawsze będzie różnica. No tak zapomnialem, że wiemy wszystko i narzekamy jak wszyscy, poszukajcie milych aspektów tematu. (2019-07-25 09:20)
marcpromarcpro
+1
Niewątpliwie miłym aspektem jest to, że wreszcie będą nowe autobusy.



Natomiast jak ostatecznie będzie wyglądała ich eksploatacja - to przekonamy się jak zaczną jeździć i poznamy cyfry. (2019-07-25 09:48)
marcpromarcpro
0
Niewątpliwie miłym aspektem jest to, że wreszcie będą nowe autobusy.



Natomiast jak ostatecznie będzie wyglądała ich eksploatacja - to przekonamy się jak zaczną jeździć i poznamy cyfry. (2019-07-25 09:50)
linulinu
0
Naprawdę dajecie wiarę, że ten skostniały system zarządzania z ZKM może jeszcze coś zmienić? Że niby autobusy to naparwią, lata zaniedbań, braku konsultacji spełecznych, analizy zapotrzebowania, logistyki i podstawowej wiedzy o niej? Chyba sobie kpiny robicie... (2019-07-25 12:49)

skomentuj ten artykuł

e-Sochaczew.pl poleca filmy