Smog w Sochaczewie - STOP!

/ 12 komentarzy
Zdjęcia i foto: Smog w Sochaczewie - STOP! Inwestycje sochaczew

Sochaczew w ramach walki ze smogiem oraz poprawą jakości zdrowia swoich mieszkańców podjął kilka zasadniczych działań. Jednym z nich jest zakup pięciu nowych autobusów. Trzy z nich zasilane będą energią elektryczną. Autobusy te oznaczają stosunkowo niski koszt eksploatacji, są cichsze, w przypadku kolizji drogowej minimalizują ryzyko poparzenia oraz spalenia. Ta informacja z pewnością ucieszy przyszłych użytkowników.

W ciągu dwóch lat sochaczewski transport nabierze żywych kolorów. Sochaczewski projekt uplasował się w czołówce konkursu Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych „Sochaczewski Eko- Bus”. Jest się czym pochwalić, gdyż w konkursie brało udział trzynaście wniosków.

Około 10 mln złotych zostanie zainwestowane w rodzimy transport. 7 mln to finanse z dotacji unijnej oraz 800 tyś popłynie z budżetu państwa. Dwa lata zajmie dostosowywanie miejskiego obrazu komunikacji do najwyższych standardów. Pojawią się nowe wiaty, elektroniczne tablice z rozkładem, biletomaty oraz nowe ścieżki rowerowe. Jak zapowiada burmistrz Pan Piotr Osiecki zaraz po otrzymaniu informacji dotyczącej podpisania umowy, ogłoszone zostaną przetargi. Autobusy powinny być niskopodłogowe zawierające platformy na wjazd wózkiem, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz rzecz jasna, klimatyzowane. Autobusy te pomieszczą około 80 pasażerów. Na jednym ładowaniu, dokonanym w bazie ZKM, będą mogły pokonać do dwustu kilometrów.

Aktualny rozkład jazdy prezentowany na elektronicznych tablicach znajdziemy przy przystankach na ulicy Traugutta, przy Parku Chopina, piekarni Gzik/Janiak, stacji PKP, pętlach autobusowych przy szpitalu i Chodakowie.

Zachętą do korzystania ze zdrowego i ekologicznego trybu życia sochaczewian mają być nowe wiaty przystankowe w ilości 26. Aż siedem z nich będzie miało moduły rowerowe pozwalające pozostawić swój jednoślad. Wiaty te będą elementem pętli przy ulicy Inżynierskiej, szpitalu powiatowym, cmentarzu komunalnym oraz młyna Repsz, rozwidleniu dróg Kościńskiego, Boryszewskiej i Inżynieskiej, obok Zakładów Boryszew ERG a także przy oddziale banku PKO B.P. Chodaków. Dodatkowe wiaty dla rowerów pojawią się przy ulicy Sienkiewicza, placu Kościuszki i Św. Dominika. Pętla autobusowa powiększy się o nowe stanowisko przy dworcu PKP.

Nowością na naszych ulicach będą też biletomaty. Na placu Kościuszki lub przy dworcu PKP nabędziemy swój bilet jednorazowy za gotówkę lub płacąc kartą płatniczą. Bilety miesięczne zmienią się w karty elektroniczne. O wymianę będzie można ubiegać się w biurze ZKM. Oprócz tych stacjonarnych w nowych autobusach będą również biletomaty mobilne.

Wisienką na torcie jest nowa stumetrowa ścieżka rowerowa przy Placu Kościuszki.. Połączy trasy ulicy Warszawskiej i Staszica. Mamy powody do dumy. Ze spokojem możemy zacząć przygotowania naszych rowerów, formy oraz motywację do zmiany naszego auta na komfortową komunikację miejską.


                                                                                                                                Dominika

 



0
Oceń
(0 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (12)

kacperskyykacperskyy
0
"w przypadku kolizji drogowej minimalizują ryzyko poparzenia oraz spalenia. Ta informacja z pewnością ucieszy przyszłych użytkowników."



ja sie bardzo ciesze :) (2018-04-26 14:08)
MitutoyoMitutoyo
0
Wzrasta za to ryzyko porażenia prądem ;) (2018-04-27 01:02)
marcin-janyszkomarcin-janyszko
+1
pomysl generalnie na plus.zawsze mniej korków na ulicach, same korzyści:) Jednak ja bym się tu skupiła na tematyce kotłów i ich korzyści w naszym życiu. Teraz kierunek rozwoju urządzeń wyznacza nowa dyrektywa Ecodesign (zwana dyrektywą Ekoprojektu). Dzięki temu surowe wymogi środowiskowe określone przepisami faktycznie obowiązują w prawdziwym życiu, a nie tylko w laboratorium badającym kotły. Certyfikat Ecodesign to gwarancja najwyższej jakości urządzeń grzewczych.https://www.youtube.com/watch?v=JhU-WSVL8YY (2018-04-27 12:13)
lukaszek_socholukaszek_socho
0
Jak ja lubię te artykuły zawierajace kopiuj/wklej ulotki promocyjnej.

Jesteśmy na forum Sochaczewa, autobusy jeżdzą po ulicach Sochaczewa. Jakie jest prawdopodobieństwo, że sochaczewski autobus ulegnie kolizji na skutek której się zapali a pasażerowie ulegną obrażeniom na skutek ognia? Nie te prędkości, nie te realia. Swoją drogą taki Jelcz M11 wytrzyma 3x większą kolizję niż te nowoczesne plastikowe autobusiki. (2018-04-27 22:08)
okooko
0
Czy miasto sochaczew kpi sobie z ludzi? Za 10 baniek to można kupić 1333 piece po ok. 7500zł za szt.!!! A te autobusy w mieście mają taki wpływ na smog że hoho... Propaganda za "nasze" pieniążki, ale nikt tego nie widzi... (2018-04-28 20:57)
OSheeOShee
0
@oko myślę, że jeden z miejskich autobusów z rejestracją 997 (miałem ostatnio "przyjemność" za nim jechać) robi niezłe zamieszanie w czujnikach jakości powietrza... (2018-04-28 21:33)
jerzyk2205jerzyk2205
-1
Popieram działania zmierzające do zeroemisyjności miasta. Jednak zakup trzech autobusów elektrycznych uważam za zbyt ryzykowny. Jakiś czas temu uczestniczyłem w konferencji w Sejmie dotyczącej przyszłości transportu miejskiego. O autobusach elektrycznych wypowiadali się dość sceptycznie szefowie komunikacji miejskiej z największych polskich miast. Jest to niewątpliwie przyszłość komunikacji miejskiej, ale póki co bardzo kosztowna. Może dlatego sochaczewski wniosek został oceniony wysoko, za tak śmiałe podejście do zakupu autobusów elektrycznych, i dostał wysokie dofinansowanie. Mam nadzieję, że burmistrz realnie oszacował koszty ich eksploatacji. Tymczasem polecam opinię Marka Wójcika, eksperta ze Związku Miast Polskich: Marek Wójcik podkreśla jednak, że wśród samorządów nie ma dzisiaj „owczego pędu” do tego, żeby wymieniać pojazdy na elektryczne. Zwraca przede wszystkim uwagę, że w przypadku aut na prąd nie tylko koszty zakupu są wysokie, ale także późniejsza eksploatacja: - Autobus elektryczny kosztuje pond 2 mln, ale musi być często ładowany, w nocy to jeszcze nie problem, ale trzeba to robić także w ciągu dnia, co powoduje sporo komplikacji, ale także kosztów.



Jak mówi te dodatkowe wydatki pojawią się dość szybko, bo produkowane dzisiaj akumulatory wytrzymują ok. 3 lat i muszą być wymienione na nowe, a tu chodzi o kwoty ogromne.

- Pomijam już fakt, że coś trzeba z tym zużytymi akumulatorami robić, a na razie nikt nie chce ich odbierać, ale komplet takich akumulatorów zbliża się do obowiązującej dzisiaj ceny na „tradycyjnie” napędzany autobus - podkreśla nasz rozmówca i dodaje: - Oczywiście są dzięki temu efekty ekologiczne, ale one mają wymiar długookresowy, pozytywne efekty zdrowotne dzięki wprowadzeniu takich pojazdów będą zauważalna może za 40 czy 50 lat, a płacić trzeba już teraz. (2018-04-29 12:01)
lukaszek_socholukaszek_socho
0
Czyli mówiąc krótko...

kupimy 3 elektryczne autobusy za unijną kasę, dopóki będzie na nie boom to będą sobie jeżdziły. Kasa na serwis się szybko skończy i zostaną postawione w garażach.

Swoja drogą ok. 20 lat temu sochaczewskie MZK też kupiło 3 autobusy DAB, dwa z nich jeździły a trzeci najgorszy od razu został dawcą części dla mocniejszych kolegów :D Jak części się skończyły to DABy zniknęły. Oby nie rozebrali nam jednego "elektryka" na części dla dwóch pozostałych, albo te "elektryki" nie podzieliły losu taśmociągu sortowni, która czekając na uruchomienie trafiła do garaży ZGM, tak przepili sterownik i koniec bajki. (2018-04-29 16:25)
lukaszek_socholukaszek_socho
0
Czyli mówiąc krótko...

kupimy 3 elektryczne autobusy za unijną kasę, dopóki będzie na nie boom to będą sobie jeżdziły. Kasa na serwis się szybko skończy i zostaną postawione w garażach.

Swoja drogą ok. 20 lat temu sochaczewskie MZK też kupiło 3 autobusy DAB, dwa z nich jeździły a trzeci najgorszy od razu został dawcą części dla mocniejszych kolegów :D Jak części się skończyły to DABy zniknęły. Oby nie rozebrali nam jednego "elektryka" na części dla dwóch pozostałych, albo te "elektryki" nie podzieliły losu taśmociągu sortowni, która czekając na uruchomienie trafiła do garaży ZGM, tak przepili sterownik i koniec bajki. (2018-04-29 16:25)
robbo2krobbo2k
0
Po primo . Wklad wlasny sochaczewa to pewnie budzet na paluszki cole w UM. Po drugie primo autobus elektryczny jest bardzo prosta konstrukcja a koszty jego utrzymania to w zasadzie energia elektryczna plus plyn do spryskiwaczy. Nawet tarcze czy klocki nie sa potrzebne bo hamowanie w 90% przypadkow bedzie silnikiem. dzisiaj autobusy elektryczne maja dwie wady.



Koszt autobusu 12 metrowego to ok 2mln (dwa razy wiecej niz Diesel). Pewnie Sochaczew kupi jednak 9-10 metrów . Mozna wiec przyjaz ze 3x1,75mln + 2 x 0,9mln. Razem około 7mln.

Akumulator powinien przejechać około 500tys km. (podczas gdy autobusy spalinowe pokonuja powyzej miliona) (2018-04-29 18:38)
kacperskyykacperskyy
0
dobrze niech robia ale to niezmienia faktu ze i tak jesteśmy sto lat za murzynami, 10 lat zadniedbań....



taka prawda... to już są standardy:



https://grodzisk.pl/2018/04/rusza-bezplatna-komunikacja/ (2018-04-30 07:56)
pawlipawli
-1
Ja generalnie jestem zadowolony z planów zakupu autobusów.Natomiast zastanawia mnie,czy nie lepiej byłoby zakupić nie elektryczne pojazdy lecz napędzane CNG, (2018-05-01 23:32)

skomentuj ten artykuł

e-Sochaczew.pl poleca filmy