System obrony przeciwrakietowej Patriot w Sochaczewie - czy będziemy bezpieczni?

/ 13 komentarzy
Zdjęcia i foto: System obrony przeciwrakietowej Patriot w Sochaczewie - czy będziemy bezpieczni? Sprawy urzędowo-administracyjne sochaczew

Ministerstwo Obrony Narodowej finalizuje kontrakt na dostawę baterii „Patriot” systemu obrony przeciwrakietowej i przeciwlotniczej "Wisła".

Jak informuje tygodnik Polityka, największy w historii Polski kontrakt zbrojeniowy zostanie podpisany przez polski rząd 28 marca w dowództwie 3 Warszawskiej Brygady Rakietowej Obrony Powietrznej w Sochaczewie.


Dlaczego rakiety trafią akurat do Sochaczewa? 3 Warszawska Brygada Rakietowa Obrony Powietrznej zlokalizowana w Bielicach to jedyny w Polsce związek taktyczny, który skupia rakiety przeciwlotnicze ziemia-powietrze. System „Wisła” zakupiony w ramach tego historycznego kontraktu zwiększy uzbrojenie naszej jednostki, stąd decyzja o podpisaniu kontraktu właśnie w naszym mieście.


Zarówno dla Polski, jak i samego Sochaczewa to przełomowe wydarzenie.

Dzięki wdrożeniu systemu „Wisła” Polska stanie się jednym z kilkunastu krajów na świecie, które korzystają już z systemu rakietowego obrony powietrznej i antyrakietowej „Patriot”. Takim wyposażeniem obrony powietrznej mogą poszczycić się oprócz USA taki kraje jak: Holandia, Niemcy, Hiszpania, Japonia czy Korea Południowa. Wraz z realizacją marcowego kontraktu dołączymy do elity krajów, które dążą do stworzenia własnego systemu obrony przeciwrakietowej.


Jak i czy w ogóle wpłynie ten fakt wpłynie na życie Sochaczewa i jego mieszkańców? Uważacie, że bateria "Wisła", przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa naszego miasta , czy wręcz przeciwnie?




Czekamy na Wasze głosy i opinie w sondzie.


 



5
Oceń
(1 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (13)

kacperskyykacperskyy
+2
"Zarówno dla Polski, jak i samego Sochaczewa to przełomowe wydarzenie."



1. prosze autora o informacje jaki przełom nastąpi dla naszego miasta w zwiazku z tym wydarzeniem?



teraz troche poteoretyzuje z dziedziny wojskowsci i taktyki wojskowej :)



po pierwsze system patriot ma zapewnić ochronę przeciwlotniczą i przeciwrakietową w terminalnej fazie wrogiego ataku - czyli juz mamy odpowiedz czy sochaczew bedzie bezpieczny. tak bedzie bardziej bezpieczny.



teraz moze kwestia taktyczna. przyjmijmy ze najeźdzca germański tudzież sowiecki w pierwszych chwilach ataku bedzie chciał wyeliminować z walki tenże system. Jak wspomniałem "patrioty" służą do obrony p-lot wiec sam w sobie powinien sie obronic przed atakiem z powietrza zatem wchodzi w gre atak z ziemi, wojska konwencjonalne raczej odpadaja wiec zapewne bedzie to oddział specjalny typu specnaz lub Kommando Spezialkräfte... dla tych co sie nie znaja nie jest to oddział 100 000 ludzi gwałcący i niszczacy wszystko po kolei. kilka - kilkanascie osób dokonujących chirurgicznych uderzeń na wyznaczone cele - tak w tym wypadku sochaczew tez bedzie bezpieczny.



nie widze zadnego zwiazku z rozmieszczeniem tego systemu i bezpieczenstwem sochaczewa i autor tez wydaje mi sie nie widzi a tutuł ma po prostu straszyc a strach przyciaga uwage i wejscia na strone :) (2018-03-07 07:46)
Janusz01Janusz01
-1
Jak dojdzie do ataku to czy będziemy piewszym czy piątym celem nie ma żadnego znaczenia.Te rakiety mają nas obronić. (2018-03-07 09:16)
robroyrobroy
+2
taaa,a dostawy w 2025 roku (2018-03-07 17:00)
ksysekksysek
-1
Bateria nie zapewni bezpieczeństwa miasta bo nie została tu zlokalizowana z tego powodu. Ma bronić ważnych punktów w stolicy. Nie widzę żadnych ważnych celów tatycznych w naszym mieście, co wróg miałby tu niszczyć? Plac Kościuszki? No chyba że zakłady Boryszewskie są ważne ale tam już chyba amunicji nie produkują, tylko płyny do chłodnic, więc jednak nie są strategicznie ważne. (2018-03-10 12:12)
robbo2krobbo2k
+1
Tylko taka bateria jest pierwszym celem atakującego. Nikt nie bedzie sie pitolil w precyzyjny atak tylko zrowna z ziemia 10-20km2 w okolicy z Sochaczewem włacznie (2018-03-10 12:31)
adam11111adam11111
0
Lotnisko powinno nazywać się im. J.Ż wybitnego samorządowca twórcy spółki porty lotnicze w bielicach. gdzie miało być lotnisko cywilne, na które samorząd miejski za jego kadencji utopił setki tysiecy zł, potem zasiadał w radzie nadzorczej podobno. Może ktoś rozliczy tego pana za forsę miejską utopioną tam. A teraz ten pan krytykuje wszystko co dobrego dzieje się w mieście i podobno do tego ma startować na burmistrza pewnie po to żeby budować kolejne lotnisko np na polach czerwonkowskich albo na trasie północ - południe, albo wspólnie z innym wybitnym wójcie w feliksowie. Powodzenia. (2018-03-10 12:52)
jerzyk2205jerzyk2205
0
Poradziłem p. J.Ż., aby nie przesadzał z tolerancją dla gołębich kłamstw na portalu i rozważył możliwość zdemaskowania pięciojedynkowego trolla na drodze prawnej. Podobno to niezły przebieraniec. Jeśli okaże się, że wisi on/ona na garnuszku magistratu i obrzuca kłamstwami w internecie podobno kontrkandydata na burmistrza, to z pewnością nie pomoże w wyborach swojemu chlebodawcy. Uważaj gołębi trollu na przycisk katapulty, bo jak zgubisz przebranie, może być zabawnie. :) (2018-03-10 14:35)
adam11111adam11111
0
Szkoda słów czyli nie było spólki, magistrat nie przekazał kasy do spółki, nie było rady nadzorczej, nie było planów budowy lotniska cywilnego, m.in. miasto i gminy nie były udziałowcami. Pytam: gdzie się podziały pieniądze miejskie przekazane do spółki? To są pytania ma które powinien odpowiedzieć J.Ż. i tak jeżyku powinien pan doradzić panu J.Ż. żeby zrobił. (2018-03-10 16:10)
jerzyk2205jerzyk2205
0
Tak to jest mówić do kogoś, kto nic nie rozumie. Od ośmiu lat reprezentantem miasta w spółce lotniskowej jest burmistrz Osiecki. Masto ma swojego reprezentanta w radzie nadzorczej. Jeśli coś w Spółce było lub jest nie tak, to burmistrz ma obowiązek zgłosić stosownym organom. W BIP Urzędu Miejskiego jest aktualna informacja dotycząca stanu mienia komunalnego. Zamiast pisać bzdury na tym portalu, sugeruję zadać pytania swoim kolegom z magistratu. INFORMACJA O STANIE MIENIA KOMUNALNEGO NA DZIEŃ 31 GRUDNIA 2017 ROKU

Udziały w Spółkach (wartość):

1. Geotermia Mazowiecka S.A. - 95.702 akcje o wartości 957.019,00 zł.

2. PEC Sochaczew Sp. z o.o. - 8 671 udziałów o wartości 19.882.603,00 zł

3. SOEKO Sp. z o.o. - 21 udziałów o wartości 210.000,00 zł

4. Konsorcjum inwestycyjne Autostrada Mazowiecka Sp. z o.o. - 20 udziałów o wartości 2.000,00 zł

5. Zakład Wodociągów i Kanalizacji – Sochaczew Sp. z o.o. - 100 udziałów o wartości 48.719.007,00 zł

6. Mazowiecki Port Lotniczy Sochaczew Sp. z o.o. - 400 udziałów o wartości 200.000,00 zł (2018-03-10 17:04)
adam11111adam11111
0
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Kiedy miasto weszło w spółkę port lotniczy - w ktorym roku? Będę wdzięczny za odpowiedź. (2018-03-10 17:55)
robroyrobroy
0
mieliśmy za słabo usadowionego senatora Komorowskiego,w Radomiu chyba Kulczyk wykupił tereny wokół lotniska,u nas Komorowski,i nic,znalezione w sieci: Rzeczywiście tereny otaczające byłe lotnisko wojskowe należą dziś do Bakomy, a właściwie do głównego jej udziałowca Zbigniewa Komorowskiego, wpływowego posła PSL. - W sprawie lotniska stoję z boku, bo nie chcę być posądzonym o prywatę - kryguje się Zbigniew Komorowski. 150 ha ziemi dzierżawi od dziesięciu lat, kupił je na własność przed rokiem. - Pobudowałem się zaledwie kilometr od pasa planowanego lotniska. Jeśli ono powstanie, będziemy musieli się wynieść, choć jako człowiek po 60. planowałem osiąść tu na stałe. Ale trudno, hamować rozwoju nie mogę, więc w razie potrzeby przeniosę się - deklaruje poseł PSL. (2018-03-11 09:33)
kacperskyykacperskyy
0
"Nikt nie bedzie sie pitolil w precyzyjny atak tylko zrowna z ziemia 10-20km2 w okolicy z Sochaczewem włacznie"



robbo2k



naloty dywanowe rodem z wietnamu z lat 60 juz dawno sie skonczyły, taktyka uderzeń z powietrza troche ewoluowała od tamtego czasu jak pokazują nam współczesne konflity zbrojne. efektywniej jest udeżyć bombą kierowaną, której celność dochodzi do 2 metrów niż zrzucać setki ton bomb konwencjonalnych. Za rozwiązaniem w skali mikro przemawia również do tez często te najważniejsze pkt są umocnione i tylko specjalne bomby mogą sie przebić przez np 3 metry żebetu. Kolejny argument za tym to, to ze kluczowe obiekty militarne posiadaja silną obronę p-lot i zeby wykonac taki nalot "dywanowy" za pomocą bomb konwekcjonalnych trzeba po prostu zbliżyć sie nad cel. W przypadku bomb kierowanych nie ma takiej potrzeby, moze zostac ona zrzucona kilkadziesiąt km od celu i sama dotrze we wskazany punkt. przyklad amerykanskich bomb kierowanych: GBU-12, 15 oraz 27



do niszczenia wybranych ważnych celów rowniez stosowane są pociski kierowane, np amerykanski system ATACMS, zasięg do 300km zniszczenia od celu w promieniu maks 100 metrów, system naprowadzania GPS, uderzenie praktycznie w pkt. Tutaj mogą zaczać polemizować ze mna użytkownicy systemu GPS.. what the fox say?? jakie w pkt?? ano panowie tak bo Istnieją dwie wersje systemu: PPS (Precise Positioning System) jest dostępny dla wojska USA i NATO oraz wybranych organizacji. Jest on dokładniejszy niż druga wersja - SPS (Standard Positioning System). (2018-03-12 12:10)
wbienkowbienko
0
@kacperskyy

Ale Ty nam tu o amerykańskich systemach, a przeciez nie Amerykanie będa nas atakować (czy coś przeoczyłem?) :) A ruscy mają swojeГЛОНАСС,Глобальная навигационная спутниковая система. A toto to dopiero dokładne jest.

Jedyny potencjalny wróg Polski składający się z zielonych ludzików i tak ma więcej mobilnych „iskanderów” niż my mamy (i będziemy mieli) "patriotów". Jeśli uznają, że obsługa kwateruje w Socho, to nie zawahają się, aby odciąć ją od narzędzia pracy wszystkimi dostępnymi im środkami.



Skuteczność obronna "patriotami" zależy od paru elementów wyposażenia i jeślimiłościwie nam panująca monowładza w formie rządu RP dalej będzie prowadziła taką politykę ze Stanami i Izraelem jaką prowadzi, to nasze "patrioty" będą w powietrzu ślepe i głuche, a bateria ta będzie tylko ulepszoną wersją "katiuszy".

Taka Karma. (2018-03-12 15:09)

skomentuj ten artykuł

e-Sochaczew.pl poleca filmy