Uczniowie w Górach Świętokrzyskich

/ 20 zdjęć
Zdjęcia i foto: Uczniowie w Górach Świętokrzyskich Edukacja sochaczew
+15

15 maja 2019r. uczniowie klas V razem z wychowawcami wyruszyli na 3-dniową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie aby poznać ten piękny i ciekawy zakątek naszego kraju. Pierwszym punktem programu było zwiedzanie najsłynniejszego polskiego Dino-parku w Bałtowie oraz zwierzyńca Bałtowskiego. Podróżowaliśmy żółtym, amerykańskim schoolbusem, dzięki czemu mogliśmy z bliska przyjrzeć się tym pięknym ale wciąż dzikim zwierzętom. Następnie uczniowie zwiedzili Prehistoryczne Oceanarium  a także wioskę czarownic oraz Polskę w miniaturze – kilkadziesiąt miniatur zamków i pałaców. Drugiego  dnia wraz z przewodnikiem zdobyliśmy Łysiecę a następnie wyruszyliśmy do Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Po 2 km wędrówki, zażywając chłodu lasu jodłowo -bukowego dotarliśmy na Św. Krzyż. Po drodze, z tarasu widokowego, mieliśmy okazję podziwiać przepiękną panoramę Gołoborza. Święty Krzyż ze starym pobenedyktyńskim klasztorem Ojców Oblatów to miejsce szczególne - tutaj znajdują się relikwie Krzyża Chrystusowego. Na terenie klasztoru zwiedziliśmy Muzeum Misyjne w którym zgromadzono przedmioty pochodzące z dalekich krajów. Ostatniego dnia naszej wyprawy zwiedziliśmy wnętrza kurozwęckiego Pałacu, a także podziwialiśmy z bliska bizony. Ostatnim punktem programu było zwiedzanie ruin zamku Krzyżtopór w Ujeździe – największej budowli pałacowej w północnej Europie do czasu powstania Wersalu. Czas wycieczki dobiegł końca a my pełni wrażeń wróciliśmy do domów

Oceń
(0 głosów)

Autor tego artykułu: Szkoła Podstawowa z Oddziałami Przedszkolnymi w Rybnie im. Zygmunta Pruskiego wyłączył możliwość komentowania.