Uczniowie ZS Kąty połknęli bakcyla motoryzacji!

/ 15 zdjęć
Zdjęcia i foto: Uczniowie ZS Kąty połknęli bakcyla motoryzacji! Edukacja sochaczew
+10

27 kwietnia uczniowie Zespołu Szkół w Kątach połknęli bakcyla motoryzacji. A wszystko przez wycieczkę szkolną, w ramach której odwiedziliśmy Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach i obejrzeliśmy ostatnią część kultowej serii „Szybcy i wściekli”.

W wyjeździe uczestniczyli uczniowie klasy VI SP oraz gimnazjaliści z klasy IB, IIIA i IIIB.

Pierwszym punktem naszej wyprawy było Muzeum Motoryzacji i Techniki należące do rodziców znanego dziennikarza motoryzacyjnego, Patryka Mikiciuka. Od Pani Joanny Mikiciuk dowiedzieliśmy się, że muzeum powstało w 1995r., choć eksponaty zbierane były dużo wcześniej, a ich renowacje i rekonstrukcje zaczęły się już w latach 80. XX w.

Mieliśmy okazję zobaczyć około 300 zabytkowych pojazdów- oprócz samochodów osobowych, ciężarówek i autobusów mogliśmy podziwiać samoloty, motocykle, rowery, wózki dziecięce, a nawet sprawne czołgi! (na jeden z nich nawet się wdrapaliśmy…)

Duże zainteresowanie wzbudziły  samochody komunistycznych przywódców m.in. unikatowy kabriolet ZIS 110B Józefa Stalina (auto wyprodukowane w 7 egzemplarzach na życzenie J. Stalina), różowy Buick Skylark Józefa Cyrankiewicza, Austin Six Bolesława Bieruta czy ZiS-110 (pierwsze rządowe auto Władysława Gomułki po dojściu do władzy w 1956 r.) i Peugeot 604 (pancerne auto gen. Wojciecha Jaruzelskiego).

Wrażenie zrobiły też na nas kolekcje starych aparatów telefonicznych i fotograficznych oraz odbiorników radiowych. Dzięki przedmiotom codziennego użytku pochodzącym z okresu PRL poznaliśmy zaś wiele ciekawostek dotyczących niełatwego życia w tamtym czasie. Nadmiar informacji nadwątlił nasze siły dlatego posililiśmy się w muzealnej kawiarni przepyszną kiełbaską z grilla;)

Zwiedzanie zakończyliśmy przy Czarnej Wołdze M21, na szczęście do autokaru wróciliśmy w pełnym składzie…

Zafascynowani historią polskiego automobilizmu ruszyliśmy do kina na film, który obejrzeć musi każdy miłośnik motoryzacji. Rozbuchane- choć niekiedy doprowadzone do granic absurdu ;)- sceny akcji w filmie „Szybcy i wściekli 7” nie pozwoliły nawet na chwilę oderwać oczu od ekranu.

Zapraszamy do galerii zdjęć z wycieczki.

Uczestnikom wycieczki za kulturalne zachowanie dziękują wychowawcy: Beata Bolesta, Małgorzata Haczykowska i Iwona Słomińska.

oprac. Małgorzata Haczykowska

Oceń
(1 głosów)

Opinie i komentarze użytkowników (0)