Witaminy w służbie piękna

Zdjęcia i foto: Witaminy w służbie piękna Zdrowie sochaczew

Moda na zdrowy styl życia, powoduje że coraz większą wagę przykładamy do naturalnej pielęgnacji. Szukamy kosmetyków, o dobrych składach i dbamy o to, by były one jak najbardziej naturalne. Jednak nawet najzdrowsze kosmetyki nie wystarczą, kiedy nie będziemy pamiętały o dobrej diecie i uzupełnianiu niedoborów. Czy wiesz jak dbać o swój organizm od wewnątrz?


Czym są witaminy i dlaczego są dla nas takie ważne?

Witaminy, są związkami chemicznymi, potrzebnymi do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Z racji tego, że ciało człowieka nie produkuje ich samodzielnie, muszą być dostarczane wraz z pożywieniem. Ważnym jest, aby utrzymać ich prawidłowy poziom w organizmie, ponieważ zarówno awitaminoza jak i hiperwitaminoza grożą przykrymi konsekwencjami dla zdrowia. Dla przykładu: niedobór biotyny, czyli jednej z witaminy z grupy B, odpowiada za sporą część dolegliwości związanych z pogorszeniem się stanu skóry czy włosów. Na jakie jeszcze witaminy warto zwracać uwagę?


Witamina A – dobry wzrok, mocne włosy i paznokcie

Jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego. Jej niedobór wiąże się ze znacznym pogorszeniem wzroku – mowa tu oczywiście o tak zwanej „kurzej ślepocie”. Kolejnym następstwem braku tej substancji w organizmie, jest nadmierne łuszczenie się naskórka, wolno rosnące, kruche paznokcie i łamliwe włosy. Głównymi źródłami witaminy A, są masło i wyroby mleczne, wątróbka i podroby oraz warzywa takie jak: marchew, szpinak i pomidory. Dużą ilość witaminy A znajdziemy również w popularnym tranie.


Biotyna – witamina piękna

Należy do grupy witamin B, jest oznaczona numerem 7. To kluczowy element metabolizmu ważnych składników odżywczych. Na skutek niedoboru biotyny możemy zaobserwować nie tylko nadmierne wypadanie włosów, ale także pogorszenie stanu skóry, któremu nierzadko towarzyszą rozmaite wysypki. Więcej na temat niedoboru biotyny znajdziemy pod tym adresem. Dobrym, naturalnym źródłem witaminy B7, są żółtka jaj kurzych, wątróbka, mąka sojowa, orzechy włoskie bądź też szpinak. Jej nadmiar wydalany jest wraz z moczem, dlatego raczej nie grozi nam przedawkowanie tej substancji.


Witamina E – sojusznik w walce ze zmarszczkami

Zwana witaminą młodości jest silnym przeciwutleniaczem, wspomagającym procesy regeneracyjne. Przeciwdziała wolnym rodnikom, dba o dobrą kondycję skóry: prawidłowy stopień nawilżenia i odżywienia. To właśnie odpowiedni poziom witaminy E sprawia, że nasza skóra jest elastyczna i wygląda młodo. Jej niedobór, może skutkować nadmiernym wypadaniem włosów i poszarzałą, przemęczoną cerą. Głównymi źródłami tej witaminy, są: olej słonecznikowy, migdały i mleko.


Te trzy witaminy: A, B7 i E mają wpływ nie tylko na nasze zdrowie – ale również i na wygląd. Warto wprowadzić na stałe do swojej diety, produkty bogate w te składniki. W razie niedoborów, dobrym rozwiązaniem jest też suplementacja – w końcu nasz wygląd zależy nie tylko od tego, co używamy do pielęgnacji ciała z zewnątrz – ale też od tego jak dbamy o nasze wnętrze.

 



1
Oceń
(1 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (0)

skomentuj ten artykuł

e-Sochaczew.pl poleca filmy