Wystarczy dobra wola

/ 24 komentarzy / 10 zdjęć
Zdjęcia i foto: Wystarczy dobra wola Interwencje i pomoc sochaczew
+5

Do naszej redakcji dotarł list od mieszkańców dotyczących dalszych losów targowiska miejskiego. W piśmie mieszkańcy odnoszą się do – jak twierdzą – nieprawdziwych faktów podanych przez ratusz w tej sprawie.
Oto list:




W związku z wieloma publikacjami na temat dalszych losów targowiska miejskiego zwracamy się z prośbą o opublikowanie poniższego tekstu jako głosu w publicznej debacie.

Temat budynków na targowisku miejskim, po wielu miesiącach ciszy wrócił jak przysłowiowy bumerang. Jako osoby żywotnie zainteresowane sprawą przyszłości dzierżawionych przez nas od wielu lat budynków, chcemy przedstawić publicznie swoje stanowisko. Prawdą jest, że Pan Bogumił Czubacki w swojej pierwszej kampanii wyborczej obiecał kupcom modernizację targowiska. Chcąc zyskać naszą wyborczą przychylność mówił, że nie wyobraża sobie, by mógł niszczyć efekty czyjejś wieloletniej pracy. Rozumie wszystkie obawy, ponieważ sam był przez lata prywatnym przedsiębiorcą.

Prawdą jest, że inicjatorami przebudowy i modernizacji targowiska byliśmy my, kupcy. 1. Grudnia 2003 roku w Urzędzie Miasta miało miejsce pierwsze spotkanie poświęcone temu tematowi. Pomysłów było wiele, ale zwyciężył rozsądek i Pan Burmistrz podjął słuszną decyzję, że głównymi konsultantami projektu remontu powinni być kupcy, jako osoby najlepiej zorientowane w potrzebach i oczekiwaniach zarówno sprzedających jak i kupujących. I do tego momentu jesteśmy zgodni z Panem Czubackim. Już na drugim spotkaniu zapadło najważniejsze dla tego projektu uzgodnienie (w aspekcie udziału kupców w pracach projektowych), że na modernizacji targowiska nikt nie może stracić: ani żadna osoba pracująca na targowisku ( w tym najemcy lokali), ani MKS ORKAN, ani Urząd Miasta. Wtedy to uzgodniliśmy z Burmistrzem, że budynki będą przez nas remontowane. Dlatego budynki zarówno w projekcie jak i w realizacji zostały uwzględnione jako element trwały, co znajduje odzwierciedlenie w zaplanowanym układzie stoisk i alejek.

Od pierwszego spotkania do dziś, czyli ponad sześć lat, deklarujemy gotowość wyremontowania tych obiektów na własny koszt. Jednym z najbardziej aktywnych uczestników tych spotkań był Marek Krawczyk, osoba niewidoma, i chyba on czuje się najbardziej oszukany, znając dzisiejsze stanowisko Burmistrza w sprawie budynków. Argumentem często używanym przez Burmistrza jest XXI wiek. Nigdy nie usłyszeliśmy co to dokładnie oznacza, ale widząc budynki jakie w ostatnim czasie powstały przy głównych ulicach naszego miasta (głównie blaszane parterowe pawilony np. konstrukcja Globi ), chcemy publicznie zadeklarować, że nasza koncepcja jest ciekawsza i bardziej estetyczna.

Budynki przez nas dzierżawione stoją w głębi placu z tego względu uważamy, że przeprowadzenie remontu kapitalnego, choćby tylko z zachowaniem dotychczasowego kształtu, najzupełniej wystarczy. Niemniej jednak jesteśmy gotowi na podwyższenie ścian, by budynek wyglądał bardziej okazale i nowocześnie, jak to widać na załączonej wizualizacji. Nasza propozycja jest realnie wykonalna, ponieważ fundamenty są odpowiednio mocne a większość ścian ma 60 cm. grubości. Taki zabieg nie jest możliwy, ze względów konstrukcyjno-technicznych, w przypadku blaszanej hali, stojącej tuż przy głównej ulicy.

Podobnie jak Pan Burmistrz jesteśmy zdania, że emocje są tu zupełnie niepotrzebne i należy jak najszybciej wrócić do stołu i rozmawiać, ponieważ nikomu bardziej niż nam nie zależy na dokończeniu modernizacji w atmosferze dialogu. Na spotkaniu 11. lutego zapraszaliśmy Pana Burmistrza do nas, by na miejscu omówić sporne kwestie. Nasze zaproszenie jest ciągle aktualne. Po odpowiedzi Wojewody, opinii rzeczoznawcy oraz naszej deklaracji, że wyremontujemy te budynki za własne pieniądze, nic już nie stoi na przeszkodzie, by w zgodzie i duchu wzajemnego zaufania dokończyć rozpoczęte dzieło.

Najgorszym z możliwych scenariuszy byłoby stosowanie prawa Hammurabiego. Panie Burmistrzu my chcemy tylko żyć w mieście przyjaznym dla mieszkańców.

Ponadto chcemy zaprotestować przeciwko podawaniu przez pracowników Urzędu Miejskiego nieprawdziwych informacji o grożącej rzekomo katastrofie budowlanej w dzierżawionych przez nas lokalach. W ekspertyzie zleconej przez Urząd Miasta czytamy wyraźnie: budynki nie zagrażają zdrowiu i życiu osób w nich przebywających.


Aneta Kawkasjan
Jerzy Wojciechowski
Jerzy Skroński
Marek Krawczyk
Tadeusz Tomaszewski

Na targowisku bez zmian - wywiad z burmistrzem

foto:
1-3 - wersja I - dobudowane poddasze
4-6 - wersja II - rozebrana kotłownia i przeniesiona Laguna
7-9 - wersja III - tylko odremontowane w obecnym kształcie


/ Materiał nadesłany przez mieszkańców /

 



0
Oceń
(0 głosów)

 

Opinie i komentarze użytkowników (24)

użytkownik1721użytkownik1721
0
Jeśli władze nie wiedzą co zrobić z tym brudnym grajdołem zwanym 'targowiskiem' niech jadą do miasta które się z tym uporało.Kto tam widział handlującego rolnika-sami cwaniaczkowie z cenami wyższymi niż w sklepach. Teren od zewnątrz można obudować estetycznymi pawilonami a wewnątrz zostawić to co jest. (2009-03-11 20:28)
MKrawczykMKrawczyk
0
"Teren od zewnątrz można obudować estetycznymi pawilonami a wewnątrz zostawić to co jest."
Przecież dokładnie o to chodzi, remont kapitalny istniejących budynków byłby początkiem tego o czym piszesz. Dziękujemy i pozdrawiamy.
(2009-03-11 20:57)
MarionMarion
0
Najlepiej to tych cwaniaczków z rynku wyprowadzic gdzieś poza miasto a na tym miejscu zostawić stragany z produktami rolnymi - tak jak to jest na całym swiecie. A teraz to jest rynek w stylu Bangladeszu, brud , smród i ubóstwo - tragedia. A jeszcze dodatko Ci handlarze z bożej łaski zastawiaja na całe dni miejsca parkingowe w całej okolicy. Zrobić choc na poczatek parking płatny przy ul.Pokoju - np. od drugiej godziny postoju. (2009-03-11 21:40)
użytkownik8699użytkownik8699
0
Rynek istniał w Sochaczewie. Jest związany z historią tradycją i folklorem miasta. Wokół rynku tętniło i tętni nadal życie. Posiada on swój klimat duszę i specyficzny charakter. Przeszkadzał władzom komunistycznym i przeniesiono go z centrum z placu przy ulicy Wąskiej. Brak wolnych miejsc parkingowych wokół niego nie jest jego wadą, lecz zaletą powodzenia, jaką się nadal cieszy. Rynek najbardziej razić może niedowartościowanych ludzi napływowych, którzy do miasta przyjeżdżali z okolicznych wsi na święto dyszla na jarmarki i targi. Niejednego takiego, Sochaczewianina mieszczucha przywieźli w koszołce i zapomniał już nawet, co to są grabie dopóki na nie nie wdepnie.
Nie wiem, co stoi na przeszkodzie dodania budynkom estetyki, co jest meritum tej sprawy.
(2009-03-12 09:19)
muzamarmuzamar
0
Kiedyś rynek nie był położony tuż obok dzielnicy gęsto zaludnionej, do której musi być dogodny dojazd, dostęp.Ilość samochodów na ulicach : Senatorska, Pokoju, 600-lecia sprawia , że osiedle mieszkaniowe znalazło się w samym sercu ruchu ulicznego zamiast być od niego odseparowane. Tu mieszkają ludzie, którzy zamiast trawników przed blokiem mają wydeptane klepisko! Nie jestem zwolenniczką supermarketów, ale przy ich budowie zachowuje się jakiś plan zagospodarowania nie zezwalający na np. budowanie parkingów w bliskim sąsiedztwie bloków. Nie przeszkadzają mi również rolnicy cy babcie z jajkami, lecz ilość handlarzy na tak małym placu, w zupełnie nieprzystosowanym do tego miejscu. (2009-03-12 10:48)
kumatykumaty
0
Mieszkam w punktowcu na Pokoju i nic mnie bardziej nie cieszy, że mam blisko do Kościoła i na rynek. Trochę ciasno jest dwa razy w tygodniu w piątek i sobotę, ale idzie wytrzymać, Jak UM zbuduje parking na terenie kotłowni to problem zniknie.To dzięki rynkowi ulica Pokoju nabrała handlowego znaczenia i niech tak zostanie jeszcze na długie lata. Czy Pani Muzamar była kiedyś w Biedronce na Pokoju? To proszę porozmawiać z ludźmi z bloków na tyłach Biedronki. Oni to mają raj, tiry od trzeciej nad ranem pod samymi oknami, zimą na chodzie. Kaufland: strefa rozładunku towaru 10 m. od boiska i bieżni, to jest dopiero plan zagospodarowania. Chce się Pani przekonać, trzeba zrobić mały spacer. Z postu wynika, że mieszka Pani blisko albo Pani nie wie oczym pisze. (2009-03-12 15:12)
muzamarmuzamar
0
Wiem o czym piszę, bo mi przeszkadzają codzienne najazdy chmar samochodów na teren osiedla, przez przyjezdnych na zakupy na rynku. Wtorek, piątek a szczególnie koszmarna sobota. Wskazałam aspekt supermarketów mając na myśli umiejscowienie nowych budynków na planie miasta.Co do rynku nie ma i nie będzie miejsca na stworzenie wystarczającego parkingu. Biedronka i tamtejsze tiry to kolejny problem. ...współczuję.Po prostu za dużo się dzieje w tym rejonie miasta moim zdaniem. Niech się wypowiedzą osoby np. z Boryszewa - to pustynia handlowa, proponuję gdzieś tam postawić porządnie zaopatrzony sklep. (2009-03-12 20:21)
goldkeygoldkey
0
ehh wiecie co fajnie mieć by było supermarket na Boryszewie..ale gdzie go postawią na obwodnicy??a może na przeciwko zakładów na ziemi pana Krakowiaka?zresztą cenie sobie spokój na swojej dzielnicy...jak by u nas postawili rynek albo market to byście narzekali że za daleko,moim zdaniem przydałby się remont na naszej targowicy że tak się określę..ale nie potrzeba jej przenosić (2009-03-12 21:20)
kumatykumaty
0
do muzamar.
Czy zastanowiła się Pani nad idiotycznym umiejscowieniem ogródka zabaw dla dzieci, wśród spalin przy głównej ulicy?
Kupa miejsca na parking i może coś jescze. Miejsce na ogródek, idealne jest po spalonej małej czwórce, wśród bloków na uboczu i bezpieczne. Tu rozmawiamy o morale władzy. (2009-03-12 21:56)
duzaduza
0
Czytalam poprzednie wpisy i mam wrazenie,ze nikt oprocz Jansocha dokladnie nie przeczytal listu mieszkancow.
Ci ludzie pisza,ze zostali oszukani,ze Czubacki wykorzystal niewidomego czlowieka(obrzydliwa,nikczemna podlosc0
ze do osiagniecia swojego niecnego zamiaru posluzyl sie ordynarnym klamstwem podajac sfalszowane wyniki ekspertyzy,a Wy(muzamar,Marion i sq7bte) zaczynacie od bani zupelnie w czym innym.
Jak chcecie sobie pogadac o korkach handlu na Boryszewie itd. to zalozcie nowy watek , tu rozmawiamy o remoncie budynkow i o tym co znaczy dzis slowo dane ludziom przez burmistrza Czubackiego.Odwaze sie powiedziec,ze jezeli to co przeczytalam w liscie jest prawda to burmistrz Czubacki jest kretaczem i niczym sie nie rozni od pospolitych oszustow (2009-03-12 22:27)
idycidyc
0
Zacznę od wizualizacji budynków, gdyż po ich obejrzeniu wydaje mi się, że będą wyglądały bardzo ładnie i nowocześnie.
Z pewnością bardziej wkomponują się w to miasto niż wielkie hale supermarketów. (2009-03-13 15:32)
MasłowskiMasłowski
0
Jest światełko w tunelu,że determinacja obecnych najemców doprowadzi do szczęśliwego finału.
Sprawa dalszego losu budynku ma być przedmiotem najbliższej narady Burmistrza.

(2009-03-13 18:50)
MKrawczykMKrawczyk
0
Panie Pawle, dziękujemy za słowa otuchy. Bardzo byśmy chcieli podzielać Pana optymizm. Byłem na dzisiejszej sesji i niestety słowa Burmistrza Czubackiego nie brzmiały pojednawczo. Burmistrz dalej twierdził, że ekspertyza nakazuje mu zburzenie budynków, choć już nie powoływał sie na niebezpieczeństwo zagrożenia zycia i zdrowia osób przebywajacych w budynkach. Pana optymizm wziął się, jak sądzę, z wypowiedzi na dzisiejszej sesji Wiceburmistrza Ciołkiewicza. Pan Ciołkiewicz na spotkaniu z nami, w dniu 4 marca, wydawał się być przekonany do naszej argumentacji.
Wszystkim Radnym, którzy nas wspierają dziękujemy z całego serca. Z pewnością o tym nie zapomnimy. (2009-03-13 20:07)
użytkownik8699użytkownik8699
0
Zgadzam się z Panią od polityki i szwindli ludzi u władzy, podpisującą się ,,duza’ czyli krtstyną bonczek.
Nie podzielam optymizmu i wiary w oszustów a zwłaszcza w Ciołkiewicza. Panie Pawle zna Pan moją sytuację z poprzedniej kadencji i wie Pan, jakie bagno zakłamanie i niski poziom ci ludzie sobą reprezentują.

Oświadczam publicznie z Pełną Odpowiedzialnością, że BURMISTRZOWIE SĄ (PO) POSPOLITYMI OSZUSTAMI. Nie PO Pełna Odpowiedzialność komitetu, z jakim szedł do wyborów burmistrz Czubacki.
Nie tylko czytam dokładnie tematy i posty, ale od dawna interesuję się sprawami miasta. Jak mam czas to jestem na Sesjach Rady Miasta. W Urzędzie Miasta zasięgam informacji i docieram również do interesujących mnie dokumentów. Stwierdzam, że podczas jednej z Sesji Rady Miasta zostali oszukani Radni Miejscy jak i ludzie, którzy poświęcili swój wielogodzinny cenny czas uczestnicząc w Sesji Rady Miasta, aby uzyskać rzetelną informację w sprawie targowicy. Potwierdzenie oszustwa posiada niepodważalne udokumentowanie pomimo dokonanego skreślenia i naniesionej poprawki w dokumencie.
Żądam nie pokrętnych lakonicznych wyjaśnień, lecz zgodnie a ideologią komitetu wyborczego burmistrza (PO) poniesienia Pełnej Odpowiedzialności, czyli PUBLICZNYCH PRZEPROSIN.
Jan Łukaszewicz
(2009-03-13 20:44)
Martaw66Martaw66
0
Bardzo się cieszę, że p. Burmistrz "chce wyremontować" te budynki, tylko warto byłoby jeszcze coś zrobić z tą "blaszaną rurą" która szpeci nasze miasto i nijak się ma do rynku i do XXIw. (2009-03-14 18:44)
JacekridersJacekriders
0
Ciesze się, że są jeszcze ludzie rosądni w naszym mieście, mówię tu oczywiście o kupcach z rynku, którzy wzięli sprawę w swoje ręce i w przeciwieństwie do p. Czubackiego nie kręcą i nie kierują się tylko własnymi korzyściami. Czy ktoś z mieszkańców naszego miasta, potrafiłby sobie wyobrazić Sochaczew bez rynku tylko z wielką blaszaną halą??bo ja nie. A do zwolenników p. Buristrza mam pytanie, skoro tak b. podoba sie Wam pomysł burmistrza to zapraszam na zakupy do supermarketów a nie na targowisko!! (2009-03-14 18:55)
bodepbodep
0
do jacekrides - a niby czyim intetetesem kierują sie tzw. kupcy - swoim czy miasta? Wiadomo, że dla nich sie liczy tylko własna ksa i to jest normalne - i po to jest burmistrz mista , którry powinin miec na wzglegidzie interes wszystkich a nie pojedeyńczych handlarZy !
(2009-03-14 21:30)
idycidyc
0
Może i kupcy kierują się swoim interesem, ale pieniądze, które oni zarobią zostaną w mieście i w Polsce, a władze supermarketów niestety wywiozą do siebie. (2009-03-14 22:04)
idycidyc
0
Piszę, że wywiozą zyski do siebie, to znaczy do swoich krajów, skąd się wywodzą i to jest bardzo naturalne. Wydaje mi się, że gdyby istniał taki lokalny patriotyzm nie byłoby tego problemu. (2009-03-14 22:31)
użytkownik8699użytkownik8699
0
Masz rację. Na rynku tylko jego części przemysłowej jest 343 stanowisk handlowych. Są prócz tego sklepy punkty gastronomiczne. Jaka firma w Sochaczewie daje większe zatrudnienie? Jaki to przypływ gotówki z podatków z ubezpieczenia, który zostaje w kraju? Jak skromnie wyliczam to tylko z samych niemałych opłat jakie wnoszą kupcy za korzystanie ze stanowisk i najemcy lokali,
powinno dać dzierżawcy jakim jest Klub Sportowy MKS ,,Orkan’’ około 2milionów złotych przychodu rocznie.
(2009-03-14 23:31)
użytkownik8699użytkownik8699
0
Do bodega. Jak przy tym pobieżnym przestawionym argumentów,wygląda interes społeczny targowicy i kupców a marketów. (2009-03-14 23:56)
kumatykumaty
0
bodep - każdy i Ty też broni swojego kawałka chleba. Spróbuj skupić się na meritum , przeczytaj jeszcze raz list tych ludzi i może napisz co sądzisz o okłamywaniu i wykorzystywaniu niepełnosprawnych osób, które mimo swego i tak niełatwego położenia próbują żyć samodzielnie nie będąc ciężarem dla społeczeństwa a więc również i dla Ciebie. Nie rozmydlaj i nie kieruj tej dyskusji na boczne tory. (2009-03-15 08:22)
użytkownik8699użytkownik8699
0
Nie rozumiem wysuwanych bezzasadnych argumentów, co do targowicy.
Interes miasta i mieszkańców miałby na tym ucierpieć. Miasto i państwo jedynie na tym zarabia. Że drogo na targowisku. Po co ci ludzie mieli by tam w ogóle przyjeżdżać i robić zakupy.
Nie logiczne jest, że to kupcy działają na swoją niekorzyść korzystając z pobliskich miejsc parkingowych i tym sami utrudnialiby klientom dostęp w zaopatrzeniu. Przed targowiskiem na parkingu jest przecież egzekwowane ograniczenie czasu postoju. Mandat słono kosztuje i niema mowy o nieznajomości przepisów. Z pewnością taką wiedzę posiada kupiec jak i przyjeżdżający klient.
(2009-03-15 10:18)
użytkownik8699użytkownik8699
0
Przepraszam, że odszedłem na tematy niedotyczące sedna dyskusji, ale nie mogłem powstrzymać się od skomentowania uprzednich wcześniejszych postów. (2009-03-15 11:28)

skomentuj ten artykuł

e-Sochaczew.pl poleca filmy